מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

האם תאונה בדרך לעבודה נחשבת פגיעת עבודה? המדריך המלא

צילום: Mikhail Nilov

מדי יום מיליוני עובדים ברחבי העולם יוצאים מביתם ומגיעים למקומות העבודה שלהם, בין שהם הולכים ברגל, נוסעים ברכבם הפרטי או משתמשים בתחבורה ציבורית. הדרך לעבודה היא לרוב שגרתית ועוברת ללא אירועים מיוחדים, אבל מה קורה כשמתרחשת תאונה בדרך? האם אירוע כזה נחשב לפציעת עבודה והאם העובד שנפגע זכאי לפיצויים? כל התשובות לשאלות הללו במאמר שלפניכם – המשיכו לקרוא.

הגדרה של פציעת עבודה

כדי להבין אם תאונה בדרך לעבודה יכולה להיות מסווגת כפציעת עבודה, חשוב להבין קודם מהי פציעת עבודה. בדרך כלל, פציעות עבודה מוגדרות ככאלו המתרחשות בזמן שעובד מבצע תפקידים הקשורים ישירות לעבודתו. תחת ההגדרה הזו נכללות תאונות בתוך מקום העבודה, פציעות הנובעות מפעילויות הקשורות לעבודה או אפילו מחלות הנגרמות בעקבות מקום העבודה (מוגדר גם “מחלת מקצוע”).

האם תאונה בדרך לעבודה נחשבת לתאונת עבודה?

החוק קובע כי תאונת עבודה היא תאונה שאירעה תוך כדי או עקב עבודה. למשל, אם שליח פיצה ייקלע לתאונת דרכים בזמן משלוח, הפגיעה שלו תיחשב לתאונת עבודה. עם זאת, תאונת עבודה חלה לא רק במקרה שהעובד נפצע תוך כדי עבודה או בעקבות העבודה, אלא גם במקרה שהעובד היה בדרכו לעבודה או בחזרה ממנה, או ממקום עבודה אחד למשנהו.

מה עושים במקרה של תאונת עבודה?

הצעד הראשון שעליכם לנקוט במקרה שבו נפגעתם בתאונה בעבודה הוא להודיע למעסיק שלכם על כך ולפנות מייד לקבלת טיפול רפואי. עובד שנפגע בתאונת עבודה זכאי לקבל את כל הטיפולים שהוא זקוק להם ויהיה פטור מתשלום השתתפות עצמית עבורם. אם עקב התאונה אתם סובלים מנזק שאינו מאפשר לכם לחזור לעבודה, ייתכן שתהיו זכאים לדמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי. בשביל לקבל את דמי הפגיעה, עליכם לבקש מהמעסיק טופס הפנייה לטיפול רפואי לעובד שכיר, ואם אתם עצמאיים תצטרכו למלא טופס הפנייה לטיפול רפואי לעצמאי. עם הטופס הזה תצטרכו ללכת לרופא כדי שהוא ינפיק עבורכם תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה. את התעודה הזאת תצטרכו להגיש לביטוח הלאומי כחלק מתביעת תשלום דמי הפגיעה, בצירוף תלושי שכר ותיעוד רפואי רלוונטי לפגיעה.

צילום: Mikhail Nilov

פנייה לעורך דין תאונות עבודה

אם נקלעתם לתאונת עבודה, בין שהפגיעה התרחשה במקום העבודה עצמו או בדרך לעבודה, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום כדי שהוא ילווה אתכם בהליך מימוש הזכויות המגיעות לכם, בייחוד אם נגרם לכם נזק כלשהו לאחר התאונה אשר גרם לכם לנכות כלשהי או אובדן כושר עבודה. חשוב להגיש את התביעה הזו תוך שנה ממועד הפגיעה, כי אם תגישו את התביעה לאחר מכן, המצב עלול להיחשב כשיהוי והביטוח הלאומי עלול להפחית את הפיצויים שאתם זכאים להם.

התביעה שתגישו תיבחן בענף הנכות מעבודה בביטוח לאומי ותזומנו לוועדות רפואיות רלוונטיות לצורך קביעת הנכות שלכם. בוועדות הרפואיות ינכחו מזכיר הוועדה ורופא אחד או שניים. עוד מידע על תאונות עבודה ועל הליך מיצוי הזכויות במקרים כאלה תוכלו למצוא באתר RLAW.

לסיכום,

תאונות עבודה יכולות לקרות לכל אחד, גם בעבודה עצמה וגם בדרך אליה או ממנה. עובדים ומעסיקים כאחד חייבים להיות מודעים למורכבויות הנוגעות לתאונות עבודה ולהתייעץ עם אנשי מקצוע משפטיים כדי להבין את הליכי תביעות הפיצויים של העובדים. אם גם אתם נקלעתם לתאונת עבודה אשר גרמה לכם לנכות או לפגיעה ניכרת, אנחנו ממליצים לכם להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום כדי שיסייע לכם להגיש תביעה ולמצות את זכויותיכם. בהצלחה – ורק בריאות!

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x