צילום: עיריית פתח תקווה

הוקמה מינהלת ‘כרמים’ – תרכז ותקדם את נושא ההתחדשות העירונית בפתח תקווה

המנהלת תקדם בהנחיית ראש העיר וגורמי המקצוע מסמך מדיניות להתחדשות עירונית על מנת לאפשר הליך שקוף מסודר ומהיר של התחדשות עירונית, דבר שיטיב הן עם היזמים והן עם התושבים המעוניינים לקדם התחדשות עירונית באזור מגוריהם.

התחדשות עירונית היא תהליך שיקום המרקם הבנוי הקיים של העיר ושיפורו באמצעות מגוון רחב של כלים, תוך התייחסות הן למצב הפיזי של המבנים והן למצב החברתי של התושבים. התחדשות עירונית תורמת להחייאת המרקם הבנוי, הכנסת שימושי קרקע חדשים, עידוד אכלוס של אוכלוסייה צעירה, ניצול יעיל יותר של תשתיות ומוסדות ציבור מתרוקנים ושמירה על שטחים פתוחים.

המנהלת להתחדשות עירונית הוקמה על ידי עיריית פתח תקוה באמצעות החברה לפיתוח פתח תקוה, בשיתוף משרד הבינוי והשיכון במטרה לסייע לתושבי העיר והיזמים הפועלים בעיר לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית, ביניהם תמ”א 38 ופינוי בינוי.

השם שנבחר למנהלת: “כרמים” נלקח מתוך המקורות במקום בו מופיע גם שם העיר: “וְנָתַתִּי לָהּ אֶת כְּרָמֶיהָ מִשָּׁם וְאֶת עֵמֶק עָכוֹר לְפֶתַח תִּקְוָה…” (הושע, ב, יז)

המנהלת אשר תנוהל ע”י נעם סלע, תלווה ותיתן את כל המידע והשירות לתושבי העיר פתח תקוה המעוניינים להתחיל בהליך של התחדשות עירונית באזור מגוריהם, בנוסף לכך תהווה המנהלת גורם מתכלל ומקשר בין היזמים, הדיירים והרשות.

המנהלת תקדם בהנחיית ראש העיר וגורמי המקצוע מסמך מדיניות להתחדשות עירונית על מנת לאפשר הליך שקוף מסודר ומהיר של התחדשות עירונית, דבר שיטיב הן עם היזמים והן עם התושבים המעוניינים לקדם התחדשות עירונית באזור מגוריהם.

ראש העיר רמי גרינברג פעל להקמת מנהלת חדשה שתרכז את נושא ההתחדשות העירונית מתוך תפיסה כי יש להמשיך ולקדם ביתר שאת את פיתוח השכונות הוותיקות ואזור מרכז העיר, ראש העיר אמר “הפוטנציאל להתחדשות עירונית בעיר פתח תקוה באמצעות תוספת יחידות דיור הינו עצום ומוערך באלפי יחידות דיור באזור מרכז העיר. אנו מתייחסים להתחדשות עירונית במובן הרחב של המילה, כלומר התחדשות הכוללת תוספת יחידות דיור בבניין קיים ושיפוצו, במסגרת תמ”א 38, הריסת מבנה באופן מלא או חלקי והוספת יחידות דיור במסגרת תמ”א 38, וכן איתור שטחים גדולים או קטנים לבנייה או לתוספת, הכוללת בחלק מן המקרים הריסת מבנה קיים. שטחים מעין אלה קיימים בשפע במרכז העיר פתח תקוה ומחוצה לה.”

לדברי גרינברג “התחדשות עירונית הינה הכלי המרכזי בעזרתו הרשות מצליחה לחדש את האזורים הוותיקים והישנים, לחדש את חזות הבתים והשכונות, להעלות את ערך הדירות ולשפר באופן משמעותי את איכות חיי התושבים. ההתחדשות העירונית היא העתיד של העיר, בלעדיה אנו גוזרים על תושבי הגרים באזורים הישנים והוותיקים המשך חיים בתנאים ירודים, לעיתים בסביבה לא נאותה ומונעים מהם לשפר את איכות חייהם. המנהלת החדשה תסייע לקידום הפרויקטים ותהווה גורם מקדם ומזרז”.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x