הורים מגן גזית בהדר גנים דורשים בדחיפות את התערבות העירייה

במכתב מדגישים ההורים כי גם התנאים הפיזיים בגן הדורשים טיפול מיידי מצד העירייה, כמו למשל חצר חשופה לשמש ברובה - נדרש להתקין צילון על כלל החצר בהקדם האפשרי. מעט משחקים בחצר- נדרש להוסיף משחקים חדשים לחצר ועוד. כל הפרטים

הורים לילדים בגן גזית (גן טרום טרום) שנמצא ברחוב קראוסמן מרדכי 10 בהדר גנים פנו במכתב לעירייה ולמשרד החינוך בנוגע לתפעול הבעייתי של הגן ובה הם מציגים שורה של ליקויים.

במכתב כתבו ההורים “החל מתחילת השנה התרחשה שרשרת של אירועים שמשפיעה באופן קשה על ילדינו מהיבטים רבים. נוצר מצב שגם כעת, כחודש לאחר תחילת השנה, אין לילדים גננת קבועה בגן דבר שמשפיע עליהם רבות ועל תפקודם בגן ובבית.
בתוך כך, הגננת שהייתה משובצת לתחילת השנה יצאה לחופשת מחלה לפני לידה ומתעתדת ללדת בקרוב. מאז, אין לילדים דמות מחנכת קבועה.”

עוד ציינו ההורים כי בעקבות המצב הילדים מאוד מבולבלים, ניכר שהם לא לומדים בגן בצורה משמעותית (לדוג’: חסר להם ידע בסיסי על ראש השנה וחגי החודש) ובאופן כללי ניכר שחסר להם הדבר המשמעותי ביותר עבור ילדים פעוטים כאלה שזה שגרה מובנית תוך קבלת חום ואהבה ממבוגרים משמעותיים (הרבה ילדים עדיין בוכים ולא רוצים לחזור לגן).

במכתב מדגישים ההורים כי גם התנאים הפיזיים בגן הדורשים טיפול מיידי מצד העירייה, כמו למשל חצר חשופה לשמש ברובה – נדרש להתקין צילון על כלל החצר בהקדם האפשרי. מעט משחקים בחצר- נדרש להוסיף משחקים חדשים לחצר. מול החצר נמצא אתר בנייה עם קשר עין ישיר (ו/או אבן) של הפועלים ל/על כל הגן בדגש על הזמן שהילדים בחצר – נדרש לכסות בבד יוטה את גדרות הגן ולהציב במקום אבטחה / לאסור על עבודה במתחם בשעות פעילות הגנים והצהרונים.

בסוף המכתב כתבו ההורים “אנו פונים אליכם לאחר שהגיעו מים עד נפש ואנו לא מסוגלים לתת למצב זה להמשיך להתנהל ללא התערבות מצדנו, אנו דורשים מהעירייה בכלל ומאגף גנים בפרט לטפל בנושאים אלו בהקדם האפשרי. בתוך כך, נבקש להיפגש עמכם בדחיפות על מנת למצוא פתרון הולם לקשיים הרבים בגן.”

תגובת לשכת דובר העירייה:

בביקורת שנעשתה בגן בתאריך 7.10.16 הטענות שהועלו ע”י ההורים לא עולים בקנה אחד עם ממצאי הבדיקה המקיפה.  שער הגן נמצא סגור ונעול כמתבקש ולחצן המצוקה נמצא תקין.  מבחינת השטח לא נמצאה הצדקה להצבת שומר קבוע בגן, יחד עם זה יתוגברו סיורי השיטור העירוני באזור לבולטות ונוכחות.  מבחינה מבצעית עולה כי לא נכון יהיה להציב יוטה שכן, הדבר מגביל את יכולת הראות של הגננת על המתרחש בסביבה החיצונית הקרובה לגן.  בגן המדובר קיימת הצללה מספקת כמו בכל הגנים העיר, זאת בהתאם להמלצת חוזר מנכ”ל “שטח מוצלל של בין 15-30 אחוז”.

תגובת מפקחת משרד החינוך הגב’ דורית קוך:

הגננת נמצאת בהריון מתקדם ופתחה את שנת הלימודים כסדרה, בתאריך 14/9 חשה לא בטוב וקיבלה הנחייה מהרופא לנוח מס’ ימים, בשל כך  נשלחה גננת למילוי זמני של מקומה מטעם העירייה בציפיה לשובה המהיר של הגננת.

לפני ראש השנה הודיעה הגננת כי היא בשמירת הריון עד ללידה שאמורה להתרחש באמצע נובמבר. עם קבלת ההודעה הובן כי לא ניתן יהיה להמתין לגננת שתכננתי שתחליף אותה במועד הלידה, ומיד לאחר רה”ש רואיינו גננות ושובצה גננת אחרת שהחלה לעבוד בגן עד לתום חופשת הלידה של הגננת הקבועה.

הפיקוח מקוה כי ההורים יקבלו במאור פנים את הגננת החדשה ומאחל יציבות ולמידה ברוכה בגן לטובת הילדים, וימשיך ללוות את הגננת בגן.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x