פקחי האגף עברו תדריכים בהם הוצגה להם תכנית העבודה וצורת העבודה בה יעבוד האגף בחודשים הקרובים.
בתדריך הורה מנהל האגף על תצורת עבודה שונה בה בכל יום מסיירים פקחי האגף בצוותים, במספר שכונות, במטרה לזהות מפגעים ולדווח למוקד וכן לאכוף מפגעי תברואה ובריונות חניה.
השינוי המהותי הינו – עבודה ממוקדת יותר על השכונות ומרכז העיר, ניראות ואכיפה בלתי מתפשרת.
בשיטת העבודה החדשה בסיום תהליך האכיפה והזיהוי, מגיעים צמד פקחים לבית שממנו זוהתה העבירה, מסבירים את מהות העבירה ואיך ניתן היה למנוע אותה ובסיום השיחה מגישים את הדו"ח בצורה ידנית ומבקשים להמנע מכך להבא.
מסירת הדו"ח בצורה הזו אמנם פחות נעימה אך יוצרת את האפקט של ההסברה וההרתעה, ואנו מאמינים שבעידן המדיה הדיגיטלית כל מסירה כזו יוצרת תהודה שמחלחלת גם לסביבה הקרובה והרחוקה של אותו תושב.
מקרה שקרה בשבוע שעבר, במהלך פעילות כזו זיהו המפקחים ערימת פסולת ולאחר עבודת איתור המקור שממנו הגיעה הערימה, עלו לדירת המשליך.
בתהליך ההסבר החל התושב לקלל ולאיים על הפקחים, ניידת משטרה הוזמנה ע"מ שהפקחים יוכלו לסיים את התהליך.
התושב שנרתע מהגעת הפקחים ביקש את סליחת הפקחים, הבטיח שהמקרה לא ישנה וביקש שיבטלו את התלונה במשטרה מכיוון שהינו סטודנט ומקרה כזה עלול לדבריו, לפגוע בעתידו.
לאחר שיחה עם הפקחים הוחלט לסיים את תהליך האכיפה ללא המשטרה, הדו"ח נמסר לתושב, והתושב התחייב שלא רק שלא יזרוק יותר פסולת אלא יקפיד ויסביר זאת לשכניו.