מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

הטכנולוגיה מתקדמת, וכך גם אפיקי השיווק

(צילום pixabay)

עד לפני זמן לא רב, אפיקי השיווק שניצבו בפני אדם, עסק או ארגון שביקשו להגדיל את חשיפתם לקהל יעד פוטנציאלי היו באמצעות מדיה מסורתית: עיתונות, רדיו, טלוויזיה, שלטי חוצות וכיו”ב. אבל ככל שהטכנולוגיה התקדמה, כך התרחבו אפיקי השיווק: היום אפשר לעשות גם שיווק באינטרנט, למשל, וגם בתוכו ניתן לזהות פיתוחים חדשים כגון פרסום בסטוריז של רשתות חברתיות וכו’.

אפיקי השיווק הקלאסי נחשבים היום למאוד לא יעילים, ולפיכך נחלתם הכמעט בלעדית של חברות גדולות או גופים שיכולים להרשות לעצמם את ההוצאה הכספית האדירה של הפקת פרסומת טלוויזיונית, למשל, או שכירת שלטי חוצות בפריסה ארצית. הרבה יותר הגיוני יהיה לראות בערוץ מסחרי פרסומת של קוקה קולה או המשביר לצרכן מאשר פרסומת של שירותיו האמינים של קובי האינסטלטור מפתח תקווה.

מה יעשה קובי האינסטלטור, ויחד איתו עוד בעלי עסקים רבים שמעוניינים גם הם להביא את דבר קיומם אל תודעת הציבור, באופן שירחיב את קהל לקוחותיהם ויגדיל את הכנסותיהם? התשובה פשוטה: שיווק באינטרנט.

יתרונות השיווק באינטרנט

התפתחותם של עשרות כלים למדידת נתונים ברשת בשנים האחרונות מאפשרת היום לכל בעל עסק, קטן כגדול, לבצע שיווק ממוקד ואפקטיבי ישירות לקהל היעד הפוטנציאלי וללא בזבוז של אגורה אחת על חשיפה לאדם שאולי איננו רלוונטי.

שיווק באינטרנט כולל תחומים רבים, כגון בניית אתרים ידידותיים למשתמש; קידום אתרים על מנת להביא אותם למיקומים גבוהים ככל האפשר בתוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש אחרים כך שיזכו לחשיפה גבוהה יותר בקרב האנשים שמחפשים אותם; מחקרי שוק שנועדו בין היתר לגבש את זהותם של האנשים שמשתייכים לקהל היעד הפוטנציאלי בחתכים שונים, לרבות מגדר, גיל, עיסוק, השכלה ושלל פרמטרים נוספים על מנת להגדיר את הקמפיין באופן המדויק ביותר האפשרי; וכן מעקב אחר הביצועים של קמפיין קידום אתרים שיווקי כבר במהלכו (ולא בסיומו, כמו באפיקי שיווק קלאסיים) ואפשרות לשנותם על מנת לנצל את מסגרת התקציב בצורה מקסימלית.

כל התחומים הללו, על אף שעשויים להישמע מבלבלים ומסובכים, נחשבים יחד לאפיק השיווק היעיל ביותר הידוע כיום. אבל הטכנולוגיה לא עוצרת. מי יודע, אולי בקרוב נראה אפיקים שיווקיים חדשים וטובים יותר?

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x