fbpx

מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

הכוח השיווקי של מחברות ממותגות

צילום: FREEPIK

שיווק איכותי עושה שימוש באמצעים פסיכולוגיים מגוונים שמטרתם להשפיע על הצרכן ולגרום לו לרצות לרכוש את המוצר המפורסם. במשך כמה עשורים עיקר מאמצי השיווק בוצעו בעיתונות ובאמצעי המדיה המסורתיים – הרדיו והטלוויזיה. עם פרוץ מהפיכת האינטרנט החל עידן שבו שיווק נעשה גם ברשת. מודעות ממומנות במנועי החיפוש וברשתות החברתיות הפכו נפוצות יותר ויותר, וכיום מדובר בשוק שמגלגל מיליארדי דולרים רבים מדי שנה.

אך יחד עם זאת ששיווק באינטרנט, ברדיו ובטלוויזיה נחשב לאפקטיבי ומשמעותי ביותר, ישנם עדיין ערוצי שיווק שנחשבים מיושנים יותר, אך יש להם השפעה רבה על צרכנים. אחד מאמצעי השיווק האלה הוא הדפסה של מוצרים ופריטים ממותגים.

פריטים ממותגים מאפשרים לחברה המפרסמת להזכיר לצרכן או ללקוח הפוטנציאלי את עובדת קיומו של המותג. בניגוד למודעת פרסומת, פריטים שיווקיים כמו מחברות ממותגות אינם בהכרח מכילים מלל שיווקי כלשהו. למעשה, מספיק שהלוגו של החברה יופיע על המחברת כדי שהיא תיחשב ממותגת. המלל אינו הכרחי על מנת למתג את הפריט. למרות זאת, הוספה של מוטו שיווקי על פריטים ממוקדים יכולה להיות אפקטיבית גם כן. כל עוד המסר המילולי הוא ממוקד ויעיל ומלווה בלוגו של החברה המפרסמת, ניתן להרוויח כך אצל הצרכן עוד כמה נקודות זכות. נקודות זכות אלו הן לא בהכרח מודעות, אך ייתכן וישפיעו בעתיד על בחירות צרכניות שאותו אדם יעשה.

את המיתוג ניתן לבצע על כמעט כל סוג של פריט לבית או למשרד. כך למשל, פריטים משרדיים ממותגים אחרים יכולים להיות כלי כתיבה, ניירות ופתקים מכל הסוגים, כוסות ממותגות ועוד.

מתי נעשה שימוש במחברות ממותגות?

מחברת ממותגת יכולה להתאים למגוון של קמפיינים שיווקיים. מחברת, באופן טבעי, היא קודם כל מוצר שנעשה בו שימוש על ידי תלמידים וסטודנטים במערכת החינוך. מכיוון שקהל היעד העיקרי של מחברות הוא תלמידים, חברות רבות שפונות לטווח גילאים זה בוחרות להשתמש במחברות ממותגות.

מותגי ילדים כמו מותגים של אופנה, הנעלה, משחקים וספורט יכולים לפנות בקלות לקהל היעד הרלוונטי על ידי הדפסה של המותג שלהם על מחברות המיועדות ללימודים.

בנוסף לכך, ישנן חברות רבות במשק שבוחרות לעשות שימוש במחברות ממותגות על מנת לצייד את העובדים שלהן באפשרות לכתוב על מחברת שמשויכת לחברה. חברות ענק כמו בזק, סלקום או הוט, שמפעילות מערכי הדרכה ענפים לעובדים שלהן, תעדפנה שהעובדים יכתבו על גבי מחברות עם מותג החברה.

הכוח של המותג

מחברות ופריטים ממותגים אחרים מחזקים את הכוח של המותג. מותג הוא רובד שלם של שיוך רעיוני שמתקשר עם שם או סמל של חברה. בדרך כלל צרכנים נוטים גם לפתח יחס רגשי כלשהו למותגים מוכרים. אתם יכולים למצוא אנשים שיעדיפו בקנאות מותג שתייה או מזון מסוים. כך גם בענפי תעשייה אחרים. אחד מהמותגים הידועים שיש כלפיו יחס רגשי ידוע הוא המותג של אפל. אנשים שמשתמשים במוצרי המחשוב והתקשורת של אפל ירגישו במקרים רבים מחויבים למותג ולא יחשבו לקנות מחשב חדש שאינו מק או טלפון חכם חדש שאינו אייפון. אלו הן דוגמאות למקרים שבהם מאמצי המיתוג של החברה הם לא פחות ממדהימים.

מותג חזק בדרך כלל מצריך גם מוצר מעולה או שירות מצוין. במקרים של חברות קטנות יותר בתעשיות השונות, מיתוג יכול להיעשות גם באמצעים צנועים יותר – כמו מיתוג של פריטים למשרד או לבית. אך כאשר מאמצים אלה באים ביחד עם קמפיינים שיווקיים משלימים ומוצר מצוין – הם יכולים להיות יעילים מאוד גם כן.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter

עוד חדשות:

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

השארת תגובה

מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים