גוט kitshen – צ’ולנט עם סטייל

אתחיל בגילוי נאות: הוזמנתי למסעדה על מנת להתרשם מהמקום והאוכל, כך שניתן לחשוד בי בנגיעה אישית, אולם טעמים לא משקרים. ואני מוכרח לציין אובייקטיבית שזו הייתה חוויית צ’ולנט מארץ אחרת.

נתחיל מהתחלה – גיל גוטמן, מסעדן מוכר ומנוסה, פתח לאחרונה מסעדה יהודית בשם – גוט קיצ’ן. המסעדה נמצאת ברחוב משה דיין, היכן ששכנה בעבר מסעדת קפה קפה והיא ממוקמת על אם הדרך שבין בני ברק לפתח תקווה, כך שהיא קרובה עבור באי שתי הערים.

כנשנכנסים למקום, לא ניתן שלא להתרשם מהיופי והסטייל שלו. מנורות יוקרתיות משתלשלות מהתקרה, והכל מעוצב בצורה נקייה ומוקפדת. גיל לוקח אותי לסיבוב במטבח וניכר כי התנהלותו דומה למסעדת גורמה לכל דבר. נקי ומתוקתק.

רק כעת אנחנו מתפנים לטעום את האוכל. צלחת מעוצבת, עמוסה בבשר, קישקע, מח עצם ועוד, מוגשת לפני. הטעמים – גן עדן. הפיקנטיות והעסיסיות מורגשים בכל טעימה וטעימה. ביס גורר ביס.

תוך שאני מתענג על הצ’ולנט, מדבר איתי גיל על סוד המקום. “אנחנו המקום היחיד שמנהל מטבח של מסעדה לכל דבר. יש לנו את הסטייל שלנו ואת הייחודיות שלנו בכל המאכלים והיד המיוחדת של השפים מורגשת היטב”.

גיל גם מתאים את אווירת המסעדה לפי ימות השבוע, ביום שלישי מוגש קוסקוס מרוקאי אותנטי ובליל שישי (חמישי בערב), מוגש צ’ולנט כשמשחק של מכבי תל אביב מוקרן על פני מסך גדול. בעתיד הקרוב אף יוקם ביום שישי יריד שבת, שבו יעמדו דוכנים עם מאכלי גורמה במחירים אטרקטיביים.

“כל אדם שביקר כאן, חוזר לפה שוב. יש כאן כבר ‘פרלמנטים’ קבועים” מספר גיל. “המקום מתאים לכל האוכלוסיות, כל אדם ימצא כאן מה שמתאים לו, יש לנו במקום גם כשרות מהודרת.”

אז אם גם אתם רוצים לרכב על גל הטרנד החדש של “מסעדת גורמה יהודית”, בואו לכאן, ההנאה מובטחת.
שעות פתיחה: א’-ד’ 10:00-17:00
יום ה’ 10:00 – 00:00
כתובת: משה דיין 16
מספר טלפון להזמנות ובירורים: 03-6271666 050-9640004

חמינשי – חוויית ליל שישי

צ’ולנט, בירה ומכבי. אם גם לכם שלושת המילים הללו מתחברות היטב בראש ורק המחשבה עליהן מכניסה בכם חשק ואדרנלין, מצאנו את המקום המושלם עבורכם. רבים האנשים שצופים במשחקי מכבי תל אביב, שעושה חיל השנה באירופה. ורבים האנשים שאוהבים את סצנת הליל שישי, להתפנק על צ’ולנט טוב ובירה מזיעה. ולא פעם סוגי האנשים האלו חופפים.

לכן, הקונספט של צפייה במשחק תוך אכילת צ’ולנט חם ועסיסי בחורף, היה כל כך נדרש, שפלא שלא חשבו עליו קודם לכן.
מדובר בשדרוג חוויית הצפייה ובשדרוג חוויית הליל שישי בו זמנית.
מעדניית DELI בקניון גנים הרימה לאחרונה את הכפפה בנושא והקימה את ‘חמינשי’ מה שעתיד להיות אחד המקומות הפופולריים במרכז.

גם מי שלא חובב ספורט במיוחד, יוכל להנות מיציאה משובחת. המיקום הנהדר באזור היוקרה של כפר גנים תורם לאווירה. המקום נגיש עם חניון חינמי. והאוכל, לא נופל מהגדולות והותיקות. משלל סוגי הרינג וקוגלים ועד לקישקע ערב לחך. מעין עולם הבא.

בימי שישי המקום הומה אדם. רבים באים לקנות את מעדני השבת המיוחדים. מרשים לראות איך בתקופה כל כך קצרה מאז נוסד המקום, רכש הוא קהל קונים גדול ונאמן.

איך אומר לנו בעלי המקום -” DELI היא לא עוד מעדנייה, היא מעדנייה עם סגנון”.
שעות פתיחה: א’-ד’ 10:00-18:00
ה’ 9:00-01:00
ו’ 6:30-13:30
כתובת: קניון גנים. העצמאות 65
טלפון: 03-9193693

שאבעס מלאבס – הרבה מעבר לצ’ולנט

מעדניית שאבעס מלאבס הפכה לסמל הצלחה בין היתר בגלל הקונספט החדש שהכניסו לתחום. היא לא עוד צ’ונטיה, אלא מסעדה המגישה צ’ולנט, עם חלות ויזניץ’ טריות בתוספת סלטים וכן אפשרות להזמנת עוד מאכלים רבים. במתחם ענקי, מרווח ונקי יצרו חווייה ייחודית שמפצחת את נושא קהל היעד. כאן תוכלו למצוא גברים, נשים, רווקים ומשפחות ברוכות ילדים וכן כל קטגוריה מגזרית.

“שאבעס מלאבס זה ה-מקום בה”א הידיעה בסצנת הליל השישי בפתח תקווה וגם מחוצה לה” אומר לנו מנהל המתחם המצליח, “אנשים מגיעים לכאן מכל רחבי הארץ והמקום הפך לשם דבר גם בקרב אנשי הברנז’ה. עיתונאים, ח”כים, ראשי ערים ואישים מפורסמים מרבים לבקר כאן.”

“יש לנו שירות אדיב, חנייה בשפע, מסעדה ענקית עם אווירה אותנטית, כמות נדיבה של מבחר מאכלים, צ’ולנט, מרק עוף חם, המון סוגי בשרים ודגים, ממולאים, קינוחים, מאפים ופיצוחים ובעצם, מה לא?” מחייך. “בשאבעס מלאבס יש לך הכל, כולל הפיצ’יפקעס
שמסדרים לך את השבת עד לפרטים הקטנים”.

“בקיצור, אני חושב שחבל להכביר במילים, פשוט צריך לבוא ולטעום כדי להתמכר”, מתמצת בצורה קולעת.

פתוח: יום ה’ – חנות מ 15:00 מסעדה מ19:00 עד השעות הקטנות של הלילה.
יום ו’ – חנות מ 8:30 עד 13:30 ובקיץ עד 14:30.
כתובת: הרצל 7 (בתוך השביל)
טלפון לבירורים והזמנות: 0732274422

מוטיס – אווירה יהודית עם טעם של עוד

במקור הייתה זו חנות קטנה בבני ברק שהחלה למכור אוכל יהודי לפני למעלה מעשור. מאז החלה לשגשג והפכה לרשת מצליחה ומוכרת ברחבי הארץ. ניתן להכביר במילים על סוד ההצלחה של המקום, אך צריך לומר את הסוד הגלוי המרכזי, האוכל פשוט טעים.
לפני כשנתיים נפתח הסניף בגני הדר וכבר כל אחד יודע שאצל מוטיס הוא יזכה לצלחת צ’ולנט נדיבה ומפנקת ולרשותו מבחר מגוון ועשיר של טעמים ומאכלים. צ’ולנט פרווה או בשרי? כבש או פלטבוש? נותר לכם רק לבחור.

כמו כן ניתן להתענג על מאכלים יהודים אותנטיים ממזרח אירופה, הכוללים את היאפצ’ק והבאבצ’יק המפורסמים. כשהכל נעשה בידי אומן. לדעת מנהל הרשת, מנחם הרשקוביץ יש סיבה מרכזית לקהל הרוכשים הנאמן “אני חושב שאנשים מתחברים לאווירה היהודית ששורה במקום”, אומר לנו.

“כיף לראות בכל סוף שבוע אנשים מכל גווני הקשת סועדים יחד ומתענגים על הצ’ולנט ועל המאכלים היהודיים, כשברקע צלילי מוזיקה מרגיעה של שבת. מעבר לכך, המקום מציע כל מה שיהודי צריך לשבת. מיינות וחלות משובחים ועד סלטים ועוגות ביתיים”.

שעות פתיחה: יום ה’ משעה 14:00 עד יום ו’ בשעה 14:00, ברצף.
כתובת: שלום צלח 30
טלפון לבירורים והזמנות: 03-7163595
ניתן גם לערוך הזמנות דרך הווצאפ במספר: 0506566948

צילום: באדיבות מוטיס

Ameat – מבינים בבשר

עד לאחרונה המקום היה מוכר כ”שווארמה מילי”. לפני כחודשיים, בעלים חדש ונמרץ הגיע למקום וערך בו מספר שינויים. ממיתוג חדש ועדכני לעסק, כולל שיפוץ המקום ועד לחומרי גלם עסיסיים ואיכותיים. כחלק מהתחדשות המקום, החל לאחרונה למכור בליל שישי צ’ולנט עם בשר משובח. כשם המקום, כן הוא.

“אצלי אין פשרות על איכות הבשר. בצ’ולנט שלי תמצא בשר שריר רך וטעים”.

עם רזומה עשיר במסעדות שף, עמית גולן כבר יודע כיצד מכינים בשר שיקלע לדעת אניני הטעם המבינים ביותר. “עד לאחרונה השקעתי במיסוד המקום, כעת התפניתי לטפל במתכונים. המקום עומד להפוך למעין מסעדת שף, עם אוכל ומחיר מנצחים. לבישול הצ’ולנט הבאתי מישהו “מבפנים” שמבין איך להרים סיר צ’ולנט טוב. מבחינת הטעם הוא עורך מין מיזוג בין מזרח למערב. מצד אחד לא תמצא חומוס, אבל התיבול כן מזרחי ופיקנטי כמו שאנשים אוהבים. הדור שלנו כבר מעורב ואוהב גם באוכל שלו את השילובים האלה”.

על מנת להתניע את עסקי הצ’ולנט, בתקופה הראשונית ניתן לרכוש חצי קילו במחיר מוזל. בשאר ימות השבוע מתפקד המקום כשווארמייה איכותית ומוצלחת. במקום הכשר מהודר של הידור הכשרות.

פתוח: א’-ד’ 10:00 – 21:00. יום ה’ 10:00 – 00:00 (מכירת צ’ולנט כל היום)
כתובת: ארלוזרוב 2
טלפון לבירורים והזמנות: 039247053

תענוגות השבת – אוכל ביתי שמפאר את שולחן השבת

כולם מכירים את המעדנייה המפורסמת כזו ש”מאחורי בית כנסת ויז’ניץ'” במרכז העיר. לאחרונה, משפחת גובי שהמקום בבעלותה, העתיקה את מיקומו לרחוב הסמוך והקימה שם חנות מרשימה למדי.

מנהל המקום, מר שלמה גובי מספר על סוד ההצלחה, “לי ולאשתי תמיד היה חלום לפתוח עסק משפחתי משלנו, שבו יוכל כל אחד לטעום ולחוש באוכל של בית. אשתי היא נכדה של פרלמוטר שהקימו את הקייטרינג הראשון בבני ברק ומשם היא שאבה הרבה ידע והשראה, כדי לדעת איך לבשל אוכל שיפאר שולחן שבת של כל בית בישראל”.

הוא מציין כי “בשבוע שעבר סיר הצ’ולנט נגמר כולו בטרם עת ולקוח קבוע שהגיע למקום, עמד שם כשדמעות בצבצו לו מהעיניים. נצבט לי הלב בשבילו, אך מאידך היה משמח לראות באיזו רמה אנשים מתחברים לאוכל שלנו ולטעם הייחודי של הצ’ולנט.”
“מעבר למתכונים מנצחים, אנחנו משתדלים לשמור על סטנדרט גבוה של איכות וטריות ואני חושב שיש לזה חשיבות רבה”, מסכם.
העסק גם נושא את דגל הוותק באזור והיה לצ’ונטיה הראשונה שחנכה את מרכז העיר. מאז הפכה הקנייה במעדנייה למסורת של ממש עבור משפחות רבות.

במקום ניתן גם לרכוש ממבחר חלות טריות לשבת. ויז’ניץ’, עינת וקויליטש. וכן אוכל מגוון וטרי לשבת, הכולל דגים מעושנים מיוחדים ומבחר עוגות ופיצוחים.

פתוח: יום ה’: מהשעה 16:00 עד 00:00.

יום ו’: 9:00 עד 14:00

כתובת: טרומפלדור 26
טלפון לבירורים: 0548326670

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה
Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x