מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

הכנה נכונה לקראת ועדה רפואית צבאית

המסגרת הצבאית עשויה להיות בלתי צפויה, חיילים אשר משרתים בתפקידים שונים מבצעים משימות אשר עלולות לגרור פציעה או פגיעה גופנית כל שהיא. כמו בתאונות עבודה גם במקרה של תאונה במסגרת צבאית יש את מי לתבוע וניתן לעשות זאת על ידי היצמדות למספר כללים. כאמור ישנן סיבות שונות להתרחשות של תאונה. אם מדובר בתאונת דרכים למשל אז ישנם כמה כללים שאם נצמדים אליהם אז הסיכוי להצלחה בתביעה הינו גבוה יותר.

גם תאונה בדרך לבסיס או בדרך הביתה עשויה להיחשב לתאונה צבאית. במקרה שמדובר על רכב אזרחי למשל, עומדת בפניכם האפשרות לתבוע על פי חוק התגמולים והשיקום או מאידך שזו תהיה תאונה רגילה ואז ניתן לתבוע דרך חברת הביטוח של בעל הרכב. בתאונת דרכים צבאית ניתן לתבוע רק את משרד הביטחון. אם ישנם כמה כלי רכב שמעורבים אז יש לרשום את כל הפרטים.

כיצד כדאי לנהוג

אם ניתנו לכם מנסמכים רפואיים יש להחזיק אותם אצלכם ולא למסור אותם לאף גורם. גם לרופאים יש לתת רק עותקים. כדאי להתייעץ העורך דין מומחה בדיני נזיקין, או לדבר עם עורך דין בעל ניסיון בתביעות נגד הצבא . בכל מה שקשור בעו”ד תביעות משרד הביטחון, חשוב לפנות בהקדם האפשרי ולא להמתין. את עורך הדין יש לבחורה בקפידה, זה אמור להיות אחד שמבין ברפואה ומכיר מקרים שונים של פציעות ודרכי הטיפול בהן מבחינה משפטית. כדאי לשאול את עורך הדין מספר שאלות פשוטות בנוגע לתחום, אם הוא מתקשה לענות אז כנראה שצריך לפנות למישהו אחר.

נוסף על כך, האינטואיציה ממלאת תפקיד חשוב ואפשר לסמוך עליה בבחירת עורך דין, אם יש לכם תחושת בטן טובה אז לכו על זה, מאידך אם אתם לא בטוחים אז רצוי לבחון הסוגייה בטרם תחתמו על ייפוי כוח.

הגעתם לוועדה רפואית

הגעה לשלב הוועדה הרפואית היא הישג שכן זה אומר שצלחתם את השלב הראשון של התביעה. כאשר קצין תגמולים מחליט שנפגעתם במסגרת השירות הצבאי ושאכן קיים קשר בין הפציעה שלך לשירות הצבאי אז כבר יש על מה לדבר. ועדה רפואית בצבא מתכנסת על מנת להחליט מה יהיה גובה הפיצוי שהתובע יהיה זכאי לו וזאת על פי החוק. הוועדה בודקת את התובע ולאחר מספר פגישות היא מגיעה להחלטה על כמה אחוזי נכות מגיעים לתובע.

הנכות יכולה להיות קבועה או זמנית על פי החלטת הועדה. עורך הדין שמייצג או התובע עצמו צריך לדעת לתאר את המצב הרפואי העדכני. כדאי להגיע עם כל החומר הרפואי אשר יש באמתחתכם, הוועדה בדרך כלל תתרכז במסמכים החשובים ביותר ולא תטרח לקרוא את כל החומר הרפואי שתביאו עליה. על כן יש לתת לוועדה קודם כל את אלו החשובים באמת. נוסף על כך, חשוב להקפיד על הופעה אותה כדי ליצור רושם טוב בוועדה.

אילו מסמכים נחשבים חשובים?

בדיקות אולטרא סאונד, CT , MRI תוצאות של צילומי רנטגן ובדיקות דם. כל אלו ועוד נחשבות לחשובות ביותר וכדאי להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום שיעזור לכם להיות מוכנים למפגש עם הוועדה הרפואית. יש לציין שלא ניתן לחלוק על תוצאות של בדיקות רפואיות. כדאי להגיע גם עם דוחות של סיכומי אשפוז וכל מסמך רלוונטי אחר. גם חוות דעת רפואית עצמאית משלכם (ע”י רופא מומחם מטעמכם) מומלצת להצגה בפני הוועדה.

קונים באלי אקספרס, איביי, אמזון וחוסכים מאות שקלים בחודש:
משחקי ילדיםבגדי ילדיםבגדי נשיםבגדי גברים, סלולרגאדג’טים




הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים