המאבק נמשך: שימוע לפני ביטול רישיון עסק למפעל “טביב” בפ”ת

ראש העיר מעלה את המאבק בזיהום האוויר מדרגה נוספת. היום יצאה הזמנה לשימוע לפני ביטול היתר העבודה שיש בידי מפעל "טביב" עקב אי עמידה בדרישות העירייה. "הסברי המפעל לא מקובלים, מפגע איכות הסביבה הזה חייב להיפסק" אמר ברוורמן

(צילום: אילוסטרציה)

המילה האחרונה עדיין לא נאמרה בנושא המפעלים המזהמים באזור התעשייה סגולה. הבוקר הנחה ראש עיריית פתח תקוה, איציק ברוורמן, להוציא למפעל “טביב” זימון לשימוע לפני ביטול רישיון עסק. זאת בעקבות אי עמידת המפעל בדרישות האגף לאיכות הסביבה. בין היתר נדרש מהמפעל העמדת תחנת ניטור רציפה על גדר המפעל, במיקום ובסוגי הפרמטרים הנמדדים שיקבעו ע”י האגף לאיכות הסביבה. דרישה זו קוימה והנתונים זמינים ונגישים לאגף באופן מלא ושוטף. אולם דרישה נוספת הייתה קירוי מלא של אזור המגרסות, כולל טיפול מלא בסוגי החומרים הנפלטים לאוויר, דבר אשר לא בוצע במלואו וטרם הסתיים.

השימוע הוא המשך ישיר לפעולות קודמות של העירייה בנושא. כאשר תחילה הוגשו צווי סגירה מנהליים נגד המפעלים. לאחר שבית משפט השלום בפתח תקוה קיבל את ערעורם של המפעלים בחודש מאי האחרון, פנו בעירייה לערכאה גבוהה יותר. בית המשפט המחוזי בלוד הפך את החלטת בית המשפט השלום, תוך תמיכה בראש העיר, וכך צווי הסגירה נכנסו לתוקף מחדש ואלו היו אמורים לסגור את שערי המפעל בתוך 30 יום. לאחר שהמפעלים החשודים כמזהמים בחרו להתעלם מצווי הסגירה והמשיכו לעבוד כרגיל, הגישה העירייה כתב האישום כנגדם.

“הסברי המפעל אינם מקובלים, היו דרישות ברורות והם בחרו להתעלם מהן.” אמר ראש העיר והוסיף: “פעילות המפעלים נכון להיום זה מפגע איכות סביבה שחייב להיפסק, אני פועל בכל הכלים העומדים ברשותי כדי למנוע את המשך עבודתם עד אשר יעמדו בדרישות.”

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x