המדריך של פתח תקוואי: כך תקימו רשימה ותתמודדו למועצת העיר ואף לראשות עיריית פתח תקווה

בעוד שנה פחות שבוע נלך כולנו לבחור את מועצת העיר החדשה. כמו כן, יחד עם הפתק למפלגה המקומית אותה נרצה לראות במועצה, נבחר בפתק הצהוב המפורסם את ראש העיר הבא. חשבתם פעם על קרירה ציבורית או פוליטית ברשות המקומית? קבלו את המדריך שייתן לכם את כל הפרטים החשובים בדרך למועצת או ראשות העיר.
כותב המדריך: אוהד אוזן

המדריך הראשון שלנו יסביר לכם מה אתם צריכים לעשות כדי להתמודד למועצת העיר. לשם כך גייסנו את אוהד אוזן, חבר מועצת העיר ראשון לציון ומנכ”ל חברת UPM, המתמחה ביעוץ וניהול מערכות בחירות כ-20 שנה. 

תנאי סף

תמיכה ציבורית:
אדם תושב העיר המעוניין להקים רשימה חדשה, חייב להשיג 200 מתושבי העיר הממליצים על הרשימה המוצעת.

רשימה שכבר מיוצגת בעיר או סיעה שמייצגת מפלגה הקיימת בכנסת ישראל, פטורה מהליך זה.  מי שחשקה נפשו להתמודד לראשות העיר צריך להגיש רשימה ובה 750 ממליצים מתושבי העיר.

הרכב הרשימה:

כל סיעה חייבת לכלול 7 מועמדים לפחות, ולא יותר מ-14 מועמדים.

טיפים:

תכינו  תקציב לא מבוטל:

כל סיעה חייבת להפקיד ערבות בנקאית אישית בסך 25,000 ₪ – עלות נוספת  תהא קשורה לחובה להתנהל בפיקוח עורך דין ורואה חשבון.

אדם המתמודד לראשות העיר חייב להפקיד עוד ערבות בנקאית בסך 25,000 ₪ נוספים.
חשוב לדעת , כי במידה והרשימה לא הצליחה להיכנס למועצת העיר סכום הערבות יחולט והכסף לא יוחזר למועמד.

הערבויות הן  הכסף  “הקטן” כמובן ישנם עלויות רבות  (מאוד) נוספות לכל עניין קמפיין הבחירות , מודעות בעיתונות, שכר פעילים, השכרת מטה, ושכרו  של  מנהל  המטה והקמפיינר, מוצרי קידום שעולים עשרות עד מאות אלפי שקלים כיד הדמיון הטובה.

יש לציין,  כי  מתמודד יוכל לקבל מקדמה מהמדינה של מימון הבחירות, כ 60% – כנגד ערבים או ערבות בנקאית.
אך חבר מועצה המתמודד לקדנציה נוספת יוכל לקבל (לפי מספר המנדטים מהבחירות האחרונות) 60% מתוך מימון הבחירות מראש וכמובן  אם  הוא לא מצליח  להיבחר עליו  להחזיר את  הכסף.

ויש גם הכנסות:

כל  מועמד רשאי  לגייס תרומות. סכום  התרומה המקסימלי  הינו  5000 שח  מבית אב. חשוב לתעד ולמטר את  רשימת  התורמים  אותם  תצטרכו  להגיש בבוא העת למחלקה המשפטית בעירייה  ו/או  למבקר המדינה לפי  דרישה.

כאמור, יש גם  מימון  ממדינה לנבחרי הציבור –  ולאחר הבחירות, במידה והצלחת לעמוד במירוץ הבחירה ונבחרת כחבר מן המניין במועצת העיר , המדינה תעניק לך סכום כסף (לא מבוטל) עבור החזר הוצאותיך בבחירות.

החישוב הוא כדלהלן:

המדינה נותנת 42 ₪ עבור כל בעל זכות הצבעה בעיר לצורך  ניהול  מערכת  הבחירות  העירונית.

סכום זה (כמה מיליונים) מחולק למספר מושבי חברי המועצה הקיימים – והסכום שיתקבל הוא החזר ההוצאות המקסימלי אותו יוכל לקבל נבחר הציבור.

כל סיעה תקבל סכום זה במכפלה של  מספר החברים שנבחרו. ההחזר יהיה כנגד הצגת חשבוניות על הוצאות שנעשו  בפועל  ולאו  דווקא את מלוא הסכום  שמגיע  מנגזרת  החישוב האמור .

סיעה עצמאית תקבל את הכסף ישירות לחשבונה, אך סיעה המיוצגת ע”י מפלגה קיימת בכנסת תקבל את הכסף (או חלקו לפי החלטת המפלגה) באמצעות מפלגת “האם”.

בכל  מקרה חשוב לדעת,  שהמירוץ  הוא ארוך ודורש לצד המשאבים  הכלכליים  גם  משאבי הון  אנושי  מתנדבים ועמידה בלחצים  ומשברים שבדרך.

קונים באלי אקספרס, איביי, אמזון וחוסכים מאות שקלים בחודש:
משחקי ילדיםבגדי ילדיםבגדי נשיםבגדי גברים, סלולרגאדג’טים




0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x