המוזיקאי מפ”ת: “הייעוד שלי זה לשמח חתן וכלה”

אהרל'ה נחשוני הוא כוכב עולה בתחום החתונות והעיבוד המוזיקלי • לכבוד עונת החתונות תפסנו אותו לשיחה קצרה על מוזיקה שמחברת בין אנשים • והאם יש כזה דבר "מוזיקה פתח תקוואית"

בשביל חלקכם זה ישמע סתירה שאותה תזמורת תנצח על חתונת אדמו”רים ומאידך תקפיץ קהל דתי לאומי, באירוע בוילה מפוארת על הים, אבל בשביל אהרל’ה נחשוני זאת המהות של המוזיקה שהוא עושה.

אהרל’ה נחשוני, גדל בבית שקירותיו ספוגים בעשייה תקשורתית. עם אבא כמו ר’ יצחק נחשוני, מוותיקי העיתונאים החרדים ועורך עיתון מרכז העניינים ואחים כמו קובי ויהודה, היה זה אך טבעי שגם אהרל’ה ישתלב בתחום התקשורת. אך הוא העדיף להתחבר לפן הפחות מוכר של המשפחה: המוזיקה.
“גם מוזיקה היא סוג של תקשורת” טוען אהרל’ה בתוקף. “מוזיקה היא תקשורת בינאישית. שפת המוזיקה היא שפה נהדרת שמחברת ומקשרת בין אנשים”.

לתחביב המשפחתי – תחום התקשורת, אהרל’ה לא נכנס, אבל את הרפרטואר המוזיקלי המגוון שאליו הוא נחשף בבית מגיל ילדות, הוא אימץ בחום. “מגיל 3 לא עזבתי את הפסנתר. בבית שמענו הרבה סגנונות מוזיקליים: מוזיקה חסידית, מוזיקה ישראלית עדכנית, שירי להקות צבאיות והרבה סוגים נוספים. ואולי זה גם מאפיין את פתח תקווה” הוא עונה לשאלתי האם יש כזה דבר מוזיקה פתח תקוואית. “יש בעיר כל כך הרבה סגנונות של אנשים, שמכורח המציאות כל אחד מושפע קצת מהשני. ואין ספק שזה דבר טוב. לכן היום אני יכול לנגן גם בחתונה של משפחה ציונית מחו”ל שבאו לחגוג חתונה בארץ ואין להם רקע ביהדות, וגם יכול לנגן בל”ג בעומר בחסידות ספינקא וזה בכלל לא סתירה אצלי”.

למעשה, כשאהרל’ה מספר על האירועים שהוא מנגן בהם, הוא מתכוון ל”אהרל’ה נחשוני ותזמורתו”, התזמורת שהוא מנצח עליה והחליפה את להקת “סדר שלישי” שעליה ניצח בעבר. בתזמורת חברים גם המתופף רועי ברום, הגיטריסט גבריאל יפרח, אהרל’ה על הקלידים והניצוח, ויש להם חברים נוספים שמצטרפים מידי פעם.

התקופה הנוכחית, היא אחת התקופות העמוסות בלו”ז של התזמורת. “עד ל”ג בעומר עשינו הרבה מאוד חזרות, הכנסנו שירים חדשים לרפרטואר ועבדנו על עיבודים חדשים לשירים שאנחנו מבצעים. חלק מהייחודיות שלנו היא, שאנחנו מאוד מגוונים. משפחה שהזמינה אותנו לחתונה בפעם הראשונה, לא תשמע את אותם עיבודים וביצועים בפעם השניה שהיא תזמין אותנו.

“מל”ג בעומר ועד י”ז בתמוז, התזמורת שלנו לא נחה. ברוך השם אנחנו מאוד מבוקשים בקרב קהלים שונים, אנחנו לא נעולים על קהל אחד או סגנון מוזיקלי אחד”.

מלבד התזמורת, נחשוני גם עובד על פרוייקטים מוזיקליים מעניינים שחלקם ייחשפו לקהל בחודשים הקרובים ומעבד אלבומים לאמנים מפורסמים במוזיקה החסידית. בגלל מנעד הסגנונות המוזיקליים הרחב שלו, אמנים רבים נהנים לשתף איתו פעולה. בתחילת חודש ניסן הוא השיק יחד עם הזמר החסידי אברמי רוט את פרוייקט “לייבזיץ”, שהוא ‘זיץ’ שמארח אמנים כמו אהרון רזאל, ישי לפידות ועוד.

עונת החתונות כבר החלה, מה הסגנון המוזיקלי הכי “לוהט” בעונה הנוכחית?

 “היעוד שלי זה לשמח חתן וכלה. כשאני רוצה לשמח, אין אצלי סגנון מוזיקלי ‘לוהט’, אני אוהב מוזיקה טובה מכל סוג שהיא. אם זה מוזיקה חסידית שורשית שהיא מוזיקה שמקרבת,  או מוזיקה קלאסית שהיא מוזיקה שמספרת סיפור עם עלילה ואפילו מוזיקה ים תיכונית שמחממת את האווירה ומעלה חיוך על פני כולם”.

קיץ שמח!

קונים באלי אקספרס, איביי, אמזון וחוסכים מאות שקלים בחודש:
משחקי ילדיםספינר בגדי ילדיםבגדי נשיםבגדי גברים, סלולרגאדג’טים




0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x