המלצות בטיחות: כך תעברו את ל”ג בעומר בשלום

מתכוננים לל"ג בעומר: ממה צריך להיזהר באיסוף הקרשים, מה עושים במקרה של כוויה. המצלות המומחים של מרכז "שניידר" לקראת ל"ג בעומר.

ל”ג בעומר מתקרב, ולקראתו נערכים גם הילדים עם איסוף קרשים להדלקת המדורות. פעילות זו טומנת בחובה גם סכנות לילדים החוגגים. מומחי מרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת הכללית מייעצים כיצד נוכל לעבור את ל”ג בעומר בשלום ובזהירות.

פרופ’ יחזקאל ויסמן, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז שניידר, ממליץ בראש ובראשונה כי לצד הילדים החוגגים סביב המדורה, יהיו נוכחים גם הורים, בכדי להשגיח על האש והסכנות ממנה.

כמו כן: בעת איסוף הקרשים, חשוב שלא לאסוף קרשים שבהם מתכות ומסמרים, העלולים לגרום לפציעות וכן כדאי מאד להימנע מחיפוש קרשים בשדות פתוחים מחשש להכשת נחש. במקרה של הכשת נחש, חשוב לפנות את הילד הנפגע, מהר ככל האפשר, לבית החולים הקרוב.

את המדורה כדאי להקים בשטח נקי מקוצים ומעשבים, ובמרחק ממבנים, וכן להימנע מהעמדת הקרשים לגובה בכדי שלא יפלו ויגרמו להתלקחות. מומלץ לנעול נעליים גבוהות להגנה על הגוף מפני עקיצות זוחלים ושרצים הנמשכים אל חום המדורה.

יש להרחיק חומרים דליקים מהמדורה ולהחזיק בקרבתה דליי מים למקרה של התפשטות השריפה. יש להימנע מלהשליך לתוך המדורה חפצים שונים, פחיות ובקבוקים בשל סכנה שאלו יתפוצצו.

במקרה של כוויה, יש להניח את אזור הכוויה מתחת למים קרים למספר דקות, כך נקטין את עומק הכוויה ונקל על הכאבים. אין לנסות להוריד בגד באזור הכוויה, ויש לכסות איזור הכוויה בבד נקי, ולא בצמר גפן. יש להחיש את הילד לבית החולים במקרים של כוויה המשתרעת על איזור נרחב, מערבת את הפנים, הגפיים או אברי המין ובכוויה שמקורה במכת חשמל.

עם סיום הפעילות סביב המדורה, יש לוודא את כיבויה המוחלט על ידי שפיכת חול או מים.

ל”ג בעומר בפ”ת: 16 שטחים הוכשרו להדלקת מדורות

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x