(צילום: עיריית פ"ת, מתוך הארכיון)

המשרד להגנת הסביבה יערוך בדיקות ניטור אוויר בפתח תקווה

המשרד להגנת הסביבה יהיה צד בהליך המשפטי ויערוך בדיקות ניטור אוויר באזור התעשייה סגולה. בעקבות כך, הדיון בבית המשפט המחוזי נדחה לדצמבר

בהמשך לפעילותו המאומצת של ראש העיר רמי גרינברג למניעת מפגעי האוויר בשכונת אם המושבות ולהתערבות הרגולטור בנושא, המשרד להגנת הסביבה יקדם בימים הקרובים בדיקות ניטור אוויר באזור התעשייה סגולה ויהיה צד בהליך המשפטי. על פי דרישת בית המשפט המחוזי, המשרד יגיש את ממצאי הבדיקות עד לתאריך ה-19.12, לקראת הדיון שנדחה ל-25.12 בשעה 9:00.

כזכור, במקביל לפעילותו של ראש העיר רמי גרינברג מול המשרד להגנת הסביבה ובהמשך לממצאי דו”ח המומחים שגילה כי מפעלים באזור התעשייה סגולה הפרו את רישיון העסק שלהם וכן הפרו את חוק אוויר נקי – פעל ראש העיר על מנת להקדים את הדיון שנקבע בדצמבר בבית המשפט המחוזי בלוד. בית המשפט נענה לבקשתו של ראש העיר ודרש מהמשרד להגנת הסביבה להיות צד בהליך. בעקבות כך, המשרד להגנת הסביבה ביקש לדחות את הדיון שנקבע בנובמבר ולערוך בדיקות ניטור אוויר מטעמו.

לצד הפעילות המשפטית, בתחילת השבוע כינס ראש העיר רמי בלשכתו פגישה רבת משתתפים שבה נדונו דרכי הפעולה האפשריים שהרשות תקדם מול המפעלים המזהמים באזור התעשייה סגולה. בין היתר נקבע כי הרשות תפעל לשינוי התב”ע באזורי התעשייה בעיר וכן יקודם חוק עזר עירוני אשר יסייע לרשות בביצוע האכיפה כנגד המפעלים. בנוסף, יבוצע שינוי בסיווג הארנונה של המפעלים שבהם מתבצעת פעילות עם חומרים מסוכנים. המטרה בשינוי סיווג הארנונה היא לאפשר לרשות להיערך מול המפגעים מבחינה כלכלית ולאפשר פעולות מנע ובקרה שעלותן גבוהה מאוד. עוד סוכם בפגישה כי המשטרה הירוקה תעבוד על פי תכנית עבודה מוגדרת והיא תתוגבר בהתאם.

ראש העיר רמי גרינברג: “מפגעי האוויר בשכונת אם המושבות נמצאים בראש סדר היום העירוני ואנחנו פועלים בכל החזיתות על מנת להרחיק את המפעלים המזהמים מתחומי העיר. אני מברך על החלטת בית המשפט לצרף לעתירה גם את המשרד להגנת הסביבה ואני מקווה כי המשרד לא ימשוך זמן לשווא וייכנס לעובי הקורה במהרה כדי לסייע לנו לשמור על בריאות התושבים.”

הממולצים אונליין

לשיתוף הכתבה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם