המשרד לשירותי דת כינס את מנהלי ומפקחי הכשרות בפתח תקווה

לאחרונה נחשפו מחדלים רבים על אופן התנהלותו של מערך הכשרות הממלכתי. המשרד לשירותי דת בשיתוף חבר המועצות הדתיות והמועצה הדתית פתח תקווה יזם יום עיון למפקחי ומנהלי יחידות הכשרות במועצות הדתיות.

על סדר היום בכינוס המיוחד שנערך בפתח תקווה היו חידודי נהלים והנחיות של המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית, שיעור מפי רבה של פתח תקווה הרב מיכה הלוי והרצאה על מצוינות אישית ואירגונית.

השר לשירותי דת, חה”כ דוד אזולאי קרא לנתק את המשגיח מהמושגח  וציין כי מאז כניסתו לתפקיד הוא פועל ליישם את המטרה, הוא ציין כי ידוע לו שרוב מפקחי הכשרות והמשגיחים עושים את עבודתם מתוך יראת שמים, אך כמובן מי שמגיע לכותרות הם אותם אנשים שעושים את מלאכת ה’ רמיה, הוא קרא לכל העוסקים במלאכה לשנס מותניים לשיפור מערך הכשרות בישראל.

מנכ”ל המשרד עו”ד עודד פלוס  אמר כי בסופו של יום כל אדם שסועד במקום שיש בו תעודת הכשר או רוכש מוצר עם כשרות רוצה לדעת שהוא יכול לסמוך על תעודת הכשרות, הוא דיבר עם הנוכחים על האפקט של התנהלות לא תקינה של משגיח או מפקח כשרות ועל ההשלכות של התנהלותם האישית על כלל מערך הכשרות. עוד הדגיש כי לדעתו כל שינוי שיעשה לשיפור מערך הכשרות צריך להתבסס על מבנה המערך הקיים.

עו”ד הראל גולדברג, היועץ המשפטי של הרבנות דיבר על הצורך באחידות המערכת והצורך במערכת כשרות יציבה שניתן לסמוך עליה

עו”ד עמיחי פילבר, מנהל תחום כשרות במשרד לשירותי דת הציג את חזון המשרד למודל עבודה אחידה של מפקח כשרות בכל המועצות הדתיות, הוא שם דגש על הצורך בתיעוד מלא של עבודת המשגיח והפעולות מול בית העסק, על הממשק המתמיד עם הרב המקומי ועל חובת הפיקוח מצד אחד והתמיכה מצד שני לעבודת משגיח הכשרות.

היום הסתיים בהרצאה מרתקת של ד”ר צבי ברק על מצויינות אישית וארגונית, בדגש על מימוש הפוטנציאל האישי.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x