צילום: עיריית פתח תקווה

העירייה ומפעל הפיס יעניקו מלגות להסבת אקדמאים להוראה בבתי הספר בעיר

עיריית פתח תקווה מקדמת תכנית עירונית להסבת אקדמאים להוראה בבתי הספר היסודיים בעיר

צורך משמעותי באנשי הוראה למערכת החינוך העירונית זימן מפגש בין נציגי מכללת בית ברל ברשות נשיאת המכללה הפרופ’ תמר אריאב, וניבה קפלן סגנית מחזיק תיק החינוך בעיר, טלי טולדנו מנהלת האגף היסודי וורד עמית מנהלת פסג”ה פ”ת, במטרה לבנות תכנית עירונית שמטרתה הסבת אקדמאים להוראה בבתי הספר היסודיים בעיר והכשרת כוחות הוראה איכותיים למערכת החינוך באופן  כללי.

שיתוף הפעולה בין האקדמיה לבין הרשות מבטיח שילוב היבטים עיוניים ויישומיים. הלימודים מתקיימים בעיר ומתחשבים בעצם העובדה שהסטודנטים בהסבה הינם אנשים עובדים, המחליפים קריירה. הלומדים יתנסו במהלך הלימודים בבתי הספר בעיר ולאחר מכן ישתלבו במערכת העירונית.

ראש העיר רמי גרינברג אשר עודד את היוזמה, אמר “אנו יוזמים פתרון לסוגיה קיימת בדבר מחסור באנשי חינוך והוראה, ומעוניינים לעודד אקדמאים ואקדמאיות מתחומים שונים לעשות הסבה להוראה ולהצטרף לעולם החינוך, כאן אצלנו בעיר. על מנת להקל על המצטרפים לתכנית יינתנו מלגות ומענקים גם על ידי הרשות ואני מזמין את כל המעוניינים לשקול את הנושא בכובד ראש ולהצטרף לתכנית שיש בה עשייה, ערכים ופרנסה”.

ראש מינהל החינוך רון כץ בירך על התקדמות המהלך ואמר כי הוא מזמין את העובדים האקדמאים לבחון את האפשרות ולהצטרף למערכת החינוך העירונית שהיא מהטובות בארץ. עוד הוסיף כי “חינוך דור העתיד הוא בגדר שליחות, המשלבת ערכים ולמידה”.

במטרה לעודד השתתפות בתכנית יקבלו הסטודנטים מלגה ע”ס 10,000 ₪ ממפעל הפיס, מענק ע”ס 2,500 מעיריית פתח תקוה ו- 5,800 ₪ הלוואת לימודים בתנאים נוחים, ממשרד החינוך.

מכללת בית ברל הינה מכללה ותיקה, בעלת ניסיון בהפעלת מסלולים להסבת אקדמאים כמו גם שותפויות המחברות את החינוך ברשות עם האקדמיה. הלימודים יתקיימו בחלקם בפסג”ה בפתח תקוה, יתפרשו על פני 3 סמסטרים ויוכלו להתקבל אליהם רק בעלי תואר ראשון שסיימו את התואר בציון 75 ומעלה.

הממולצים אונליין

לשיתוף הכתבה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם