הערעור שהגישה עיריית פ”ת לסגירת המפעלים בסגולה, התקבל

המאבק על זיהום האוויר בפתח תקווה נושא פרי: ערעור שהגישה עיריית פ"ת התקבל היום ויש צו לסגירת המפעלים בסגולה

תושבי שכונת אם המושבות בפ”ת מנהלים מאבק עיקש בשנים האחרונות בעקבות זיהום האוויר המגיע מהמפעלים בסגולה אל תוך ביתם וגורם לצרבות. האם כעת יוכלו התושבים לנשום לרווחה? עיריית פתח תקווה פעלה לסגירת שני מפעלים שעוסקים באחסונם של חומרים מסוכנים באזור התעשייה סגולה.

בית המשפט המחוזי בלוד הפך את החלטת בית משפט השלום שביטל צו סגירה שהוציאה עיריית פתח תקווה לסגירת המפעלים.

מדובר במפעלים טביב ואקוכם שמאפסנים חומרים המוגדרים ״מסוכנים״ וממוקמים באזור התעשייה סגולה, הסמוך לשכונת אם המושבות. תושבי השכונה התלוננו על ריחות רעים ועל כאבי ראש, אולם דוחות שפירסם המשרד להגנת הסביבה שללו את האפשרות שהגורם לריחות הינו מהמפעלים הללו, אולם העירייה והתושבים לא קיבלו את עמדת המשרד.

ראש העיר ברוורמן שהחליט להסתמך על בדיקה שיצאה חיובית (כלומר, שיש חשש לזיהום אוויר) וקבעה כי מפעלים אלו מייצרים זיהום מעל המותר, הוציא מיד צו סגירה.

עורכי הדין של המפעלים ערערו על ההחלטה בפני בית משפט השלום שקיבל את עמדתם והורה לראש העיר לבטל את הצו. למרות פסיקת בית משפט השלום. החליטה עיריית פתח תקווה לערער לבית המשפט המחוזי. בדיון שנערך היום (ג’) הציגה העירייה בקשה לקבלת טענתה, שנדחתה בבית המשפט המקומי פ”ת, לפיה, ישנם נתונים המוכיחים מעל לכל ספק כי מפעלים אלו מהווים גורם מזהם סביבתי חמו ודין מפעלים אלו להסגר עד להוכחה חד משמעית לאי סיכון התושבים.

בית המשפט קיבל באופן חד משמעי את עמדת העירייה והורה על סגירת המפעלים.

חבר המועצה והמועמד לראשות העיר, עו”ד רמי גרינברג, מסר בתגובה להחלטת בית המשפט המחוזי על סגירת המפעלים המזהמים: “בשנתיים האחרונות קידמתי את מאבקם של תושבי אם המושבות מול המשרד להגנת הסביבה לסגירת המפעלים המזהמים באזורם. לחצתי על המשרד לבדיקה יסודית בנושא וכך קרה עם הוצאת הדו”ח החמור נגד המפעלים – מה שלשמחתנו הביא את בית המשפט המחוזי בלוד להורות על סגירת המפעלים המזהמים באזור שכונת אם המושבות.

אני מברך את מטה המאבק על נחישותו העיקשת נגד העירייה שטענה לאורך הדרך על תלונות סרק ובדיות. לולי הנחישות שהפגנתם לצד עובדת היותנו בעיצומה של תקופת בחירות, אני בספק אם ההכרעה הצודקת של בית המשפט הייתה יוצאת לאור בקרוב.

תושבי אם המושבות היקרים, זה עתה נכנסתם לעידן חדש שבו שגרת חייכם תחזור למסלולה. אחרי שנתיים זכיתם לקבל את המובן מאליו – לנשום אוויר נקי.

אמשיך לשתף פעולה עם מטה המאבק ולהיות לצידם כפי שעשיתי לאורך כל הדרך. אדאג שפסה”ד ייושם ושאין מי שמנסה למוסס אותו כפי שקרה בעבר.”

 




0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x