העשייה משתלמת: לראשונה בפ”ת ש”ס מציגה אחדות הקהילות והחצרות בעיר

התאחדות של מספר תנועות חברתיות ובראשם תנועת "ישי" של בני זהבי תנועת כולנו של יואל מוגמי בראשות השר כחלון, תנועתו של שלומי איבגי, חברו יחדיו לתנועת ש"ס פ"ת בראשות הרב אוריאל בוסו. אל שלוש התנועות הללו הצטרפו גם תנועת ברסלב בפתח תקווה בברכתו של הרה"ג שלום ארוש שליט"א, תנועת חב"ד בפתח תקווה וקהילת יוצאי אתיופיה - בסימן אחדות ישראל

(צילום: השקת מטה הבחירות של ש”ס)

בערב ראש השנה, חנכה תנועת ש”ס פ”ת את מטה הבחירות והשיקה את הקמפיין לקראת הבחירות שיתקיימו ב-30.10. מאות אנשים הגיעו כדי להרים כוסית לקראת השנה החדשה ולברך את נציגי ש”ס בעיר בראשות היו”ר, הרב אוריאל בוסו.

הופתענו לגלות, שבין מאות האורחים, מלבד פעילי ש”ס, הגיעו למקום פעילים חברתיים, מהאנשים החזקים והמובילים בעיר, שבעבר התמודדו ברשימות עצמאיות או תמכו במפלגות חברתיות אחרות, והפעם בחרו להגיע להשקת הקמפיין של ש”ס.

במהלך הביקור במטה גילנו שמספר תנועות חברתיות ובראשם תנועת “ישי” של בני זהבי תנועת ‘כולנו’ של יואל מוגמי בראשות השר כחלון ותנועתו של שלומי איבגי, שקיבלו בבחירות הקודמות למועצת העיר אלפי קולות, חברו הפעם לתנועת ש”ס פ”ת בראשות הרב אוריאל בוסו. אל שלוש התנועות החברתיות הללו הצטרפו גם תנועת ברסלב בפתח תקווה בברכתו של הרה”ג שלום ארוש שליט”א ותנועת חב”ד בפתח תקווה וקהילת יוצאי אתיופיה, בסימן אחדות ישראל. מעבר לכך שמדובר בחיבורים מדהימים, שאין להם אח ורע בכל הארץ, פגשנו בקהל פעילים חברתיים מגוונים, ראשי וועדי שכונות, מנהלי מתנסים דתיים וחילונים רבים.

בניגוד לכל העיתונאים שדשים במועמדים לראשות העיר, אנחנו החלטנו לצאת הפעם לרחוב, לבדוק עם פעילים חברתיים ומובילי דעת קהל בעיר במי הם תומכים למועצת העיר והאם התמיכה בש”ס בפ”ת היא קוריוז או תופעה רצינית. שאלנו את ראשי וחברי ועדי השכונות, נציגים ופעילים חברתיים בכל רחבי העיר וקיבלנו תגובות מדהימות המספרות את סיפורה של תנועת ש”ס בפתח תקווה, שהפכה למפלגה החברתית היחידה בעיר שנותנת מענה לכל המגזרים – לציבור החרדי, הדתי והמסורתי. תשפטו בעצמכם.

יעקב ממןפעיל חברתי ומנהל מחלקת פינוי אשפה בעירייה: “אני היום בוחר ופעיל של ש”ס פ”ת מהסיבות של חיבור בין כל המגזרים, קירוב לבבות, השקעה בשכבות החלשות, דאגה לילדנו בגני הילדים ובתי הספר אשר מטמיעים בהם מסורת וחינוך לערכים טובים ולכן אני קורא לכל מקורביי להצטרף לתנועת שס פ”ת, למען ילדנו”.

אהרון טוויג יו”ר ועד רמת ורבר: “החלטתי לתמוך במ”מ ראש העיר הרב אוריאל בוסו יושב ראש תנועת ש”ס פתח תקווה. שליח ציבור אמיתי עם לב חם אשר תומך בשכונה בכל עניין ועניין. אם זה באירועי תרבות לכלל האוכלוסייה, טיולים לספארי, טיולים לירושלים, למיני ישראל, מופעים בתוך השכונה, וכמובן שמתייצב תמיד לימין השכונה במאבקים כגון: אנטנת בזק המסרטנת, עזרה בקידום ענייני השכונה מול אגפי העירייה וגיוס לשכתו למען השכונה לשם כך. וגולת הכותרת ליל סדר ציבורי מיוזמתו ובתמיכתו של הרב אוריאל בוסו כבר עשור שלא נשאר יהודי לבד בליל הסדר”.

מוטי לוייו”ר ועד שכונת דדו אומר: “לאחר 10 שנות פעילות כיו”ר אגף השכונות והמתנ”ס, הצליח אוריאל בוסו לקדם את שכונות יוספטל-דדו, גם ברמה הפיזית של שיפוץ הבניינים להביאם לשנות האלפיים לאחר הזנחה של שנים, והחשוב מכל – להכניס תכנים חברתיים הנותנים מענה לכל שכבות הגיל מגיל 0 ועד 120. אני רוצה להגיד לרב בוסו – עשית ימים ולילות לשפר את מצב השכונות. יישר כוח מקווה להמשך עבודה משותפת גם בעתיד”.

הרב אברהם סבג, יו”ר ועד שכונת חזון עובדיה ויו”ר ארגון זהבי אומר לנו: “שס פתח תקוה היא משפחה אשר לב יהודי מפעם בקרבה. מפלגה עם אהבת ישראל, דאגה לזולת ולנצרך שפועלת ללא ליאות במטרה שהתושב יקבל סיוע הן בתחום הגשמי והן בתחום הרוחני כדוגמת בתי כנסת, מועדוני נוער, בתי ספר ופעילות תרבותית לכלל התושבים במהלך כל ימות השנה, ובמקביל דואגת ועושה למען שמירה על צביונה היהודי והרוחני של העיר שלנו”.

גם חברי ועד שכונת עמישב, מתי פינטו, מוטי בוהדנה ויהודית צדוק אומרים: “תנועת ש”ס פ”ת חרטה על דיגלה להיות תנועה מחוברת לציבור, למסורת ולחברה. אנחנו כנציגי ועד שכונת עמישב, מופנים אלינו בקשות הן בתחום החברתי, הפיזי והתרבותי. אודות לנציגי ש”ס פתח תקוה תמיד אנו מוצאים פתרון לכל הנושאים ואפילו הסבוכים ביותר. זו ההזדמנות שלנו לאחל לנציגי ש”ס פתח תקוה, יו”ר התנועה הר’ אוריאל בוסו, הר’ אליהו גינת, הר’ אשר שוקר והר’ משה צלח. חג שמח ומועדים לשמחה, שתשרה שכינה במעשה ידכם”.

עו”ד עדי עראסי, פעילה חברתית בשכונת “אם המושבות” אומרת: “מפלגת ש”ס פ”ת ידועה כתנועה חברתית שדואגת לכל השכבות בחברה. נדמה לעיתים שש”ס היא תנועה חברתית רחבה אשר לה מאפיינים של התארגנות קהילתית. לעניות דעתי היא בין המפלגות היחידות שמרגישים שהיא פועלת בתדירות גבוהה בחיים היומיים של התושבים גם לאחר הבחירות. החל מעזרה למשפחות נזקקות במזון, תמיכה נפשית, ביגוד וכו’, והחל מערבי דת מדהימים מעוררי התרוממות רוח, אירועי תרבות מושקעים וכו’. יישר כח על פעילותם הרבה והברוכה”.

עמי כלפון, נציג קהילת ברסלב בעיר מסביר מדוע הצטרפו לש”ס: רבנו הקדוש אמר “נִכְסַפְתִּי מְאד לְהַמְשִׁיךְ אֶת הָעוֹלָם אֶל עֲשִׂיָּה” (שיחות הר”ן י”ט) ודבריו הקדושים הם בעניין לימוד התורה ועשיית המצוות, אך רבנו לימד אותו כלל והוא שהעיקר זה “עשיה”. וכן במקום אחר כתב (ליקוטי מוהר”ן ס”ו) שאף שלפעמים כגון שאדם אנוס וכדו’ “מעלה עליו הכתוב כאילו עשאה”. ראוי לאיש ישראל שלא לצאת ידי חובה ב”כאילו” ולא תתקרר דעתו עד שיקיים לעובדא ולמעשה. מתוך מכלול השבחים של תנועת החברים והרעים “שס פ”ת”, ראוי לציין מידה זאת של עשיה ועשיה ועשיה דקדושה בכלל וליראי השם בפרט. איננו “אחידים” אך עלינו אוהבי השם בתורתו בפ”ת להתאחד תחת התנועה היחידה שמייצגת ושיכולה לייצג אותנו נאמנה במועצת העיר”.

דוד חכם, עיתונאי ושדר רדיו, תושב פ”ת מבהיר אף הוא: “ש”ס בפתח תקווה התברכה בנציגי ציבור מבורכים הדואגים לכלל הציבור בכל השנה כולה. לשכתו ודלתו של מ”מ ראש העיר אוריאל בוסו תמיד פתוחה בפני כולם ולא רק בתקופת הבחירות. מאז שעברתי לגור בעיר בשנים האחרונות לא היתה פניה חברתית אחת שלא נענתה על ידו. שס חזקה בפתח תקווה זו שמירה על ערכים וזו הגנה על האזרח שצריך מפעם לפעם שיפתחו בפניו דלתות בכל נושא – בתחום החינוך, הרווחה, חיי הקהילה ועוד”.

בלאי דמלאש, פעיל חברתי בקהילה האתיופית מסביר מדוע הצטרפו לש”ס: “תנועת ש”ס בפתח תקוה בראשות הרב אוריאל בוסו עושה עבודה מבורכת לעם ישראל בעיר. במהלך החמש השנים אחרונות ראיתי עד כמה תנועת ש”ס מחוברת לכלל הציבור – לדתיים, לחילונים ולמסורתיים ובמיוחד לנו לקהילה האתיופית. משרדו של הרב אוריאל בוסו היה פתוח עבורנו תמיד ובכל הזדמנות, הוא תמיד מקבל אותנו בזרועות פתוחות ודואג לצרכי הקהילה בעיר. בכל פעם שהיו לנו קשיים, אודות לפעילות של הרב בוסו ונציגי ש”ס מצאו לנו פתרון לכל הנושאים. בתור פעיל חברתי בקהילה האתיופית אני רואה ושומע זאת רבות בשטח יום יום עד כמה תנועת ש”ס בעיר עוזרת לכולנו. ש”ס תנועה דתית תורנית שדואגת לכולם בעיר לחינוך ולתורה, על כן אני ממליץ להצביע לש”ס כדי שימשיכו לעזור לכולם בפתח תקוה. בהזדמנות הזו אני גם רוצה לאחל לנציגי ש”ס פתח תקוה חג שמח ושה’ יתן להם עוד כוחות להמשיך לעזור לעם ישראל”.

אודי מימון, נציג קהילת חב”ד בעיר ומהפעילים הבולטים מספר מדוע הצטרפו לש”ס: “כמי שנמנה כחלק בלתי נפרד מחסידות חב”ד כאן בעיר, אני שמח שיש לנו שותפים פעילים המסייעים ככל הניתן לפעילות המסורה של חב”ד עם כלל האוכלסייה בעיר. אפשר להצביע על אדם אחד שנותן את כל כולו למען העשיה הציבורית והוא אוריאל בוסו הי”ו, לכל פניה ולכל מענה הוא נמצא שם. אצלנו בחב”ד המוטו זה “עם כל הלב לכל אחד”, וכדי שזה יצליח אנחנו חייבים ש”ס חזקה בפ”ת. בשנים האחרונות קיימנו פעילויות ליל סדר ציבורי שבוצע למען בודדים וזקנים תושבי העיר שאין להם היכן להתארח, התקיימו פעילויות חינוכיות עם ילדי ישראל: בתהלוכות ל”ג בעומר, בגני חב”ד, הדלקות נרות חנוכה מרכזיות ושאר פעילויות לאורך כל חודשי השנה. לכן… אני פונה אליכם שתיתנו את קולכם למי שבאמת עוזר כשצריך, לא רק לפני בחירות מפזר הבטחות, אלא אנשי עשיה באמת. ש”ס חזקה זה קהילת חב”ד חזקה”.

איציק בן אליעזר יו”ר מינהלת המזרח: “ב-25 השנים האחרונות נפלה בחלקי הזכות להיות חלק ממשפחת ש”ס פתח תקווה, התנועה החברתית שדואגת לצדק חברתי ולעתיד ילדנו. ש”ס בפ”ת איחדה בתוכה את כל הקבוצות והפעילים החברתיים בעיר שנתנו אמון בהנהגת ש”ס המקומית ומוצאים בה בית ומקום להגשמת האידיאולוגיה הקהילתית חברתית שלהם. דאגה לחינוך ורווחת ילדינו. מאז הקמתה, הנהגתה דורשת ומקבלת תיקים חברתיים ע”מ לסייע לתושבים תוך שימת דגש לחינוך, השכלה, רווחה וביטחון התושבים. ש”ס כתנועה החברתית הגדולה איחדה בתוכה את כל הקבוצות והפעילים החברתיים בעיר שנתנו אמון בהנהגת ש”ס המקומית ומוצאים בה בית ומקום להגשמת האידיאולוגיה הקהילתית חברתית שלהם. דלת פתוחה בלשכת יו”ר התנועה ומ”מ רה”ע, אוזן קשת וטיפול בכל פניה של התושב ובכל נושא”.

בן אליעזר מוסיף ומספר: “הקמנו מינהלות אזוריות כחלק משיפור השירות לתושב והנגשת השירותים לתושב שהם נר לרגלם. הקמנו מרכז השכלה לשכונות. יצרנו באגפים שברשותנו תיעדוף בהקצאת משאבים לחינוך ותוכניות חברתיות בשכונות הוותיקות. שס פ”ת הקימה ומפעילה במסגרת רשת החינוך עשרות גנ”י, צהרונים ומעונות המעניקים לילדנו חינוך וערכים מהטובים בארץ ובעלות מסובסדת. הקמנו מרכז השכלה לשכונות שבו מעניקים לתושבים בעלות מסובסדת השכלה לילדים, נוער ומבוגרים. הקמנו מינהלות אזוריות שבו הנגשנו את כל השירותים המוניציפאליים לתושב ליד הבית ובשעות הנוחות לו. הקמנו והפעלנו בתים חמים לנוער בסיכון, הקמנו והפעלנו עשרות מועדונים תורניים לילדים, הקמנו וניהלנו את פרויקט “עיר ללא אלימות” בפתח תקווה ועוד”.

גילה חממי מנהלת מתנ”ס אחדות אומרת: “כאדם המעורב עם תושבי שכונות אחרות ובפרט בשכונות המזרח, אבקש להודות מקרב לב לאוריאל בוסו על שיתוף הפעולה במהלך חמש השנים האחרונות לרווחת התושבים בהקמת מרכז למידה, סדנאות העצמה לנשים, טיולים להכרת הארץ, קורסים ופעילויות העשרה לילדים, חוגי שחמט, הצגות, סבסוד של קייטנות וחוגים ע”מ לאפשר לכל אחד להשתתף בפעילויות השונות. פעילויות לנוער בחודשי הקיץ כדי למנוע שוטטות, פעילות ואירועים למועדוני גיל הזהב בחגים ובמועדים, שירה בציבור ועוד. התחברתי מאד לסלוגן אגף השכונות “100 אחוז בשבילך”. לאורך השנים תנועת ש”ס פ”ת לא מפסיקה את העשיה, קשובה לרחשי הקהילה מסורת של עשיה. יתירה מזאת, מבקשים תמיד מהתושבים להעביר הצעות, רעיונות ובקשות לאגף השכונות בראשותו של אוריאל בוסו, כדי לתת מענה לצרכים המשתנים בקהילות השונות. אוריאל בוסו, אישיות קורנת ומסבירת פנים בגובה העיניים – מנהיג אמיתי שמוכיח באמת מה זה נקרא “הבטחנו וקיימנו”.

יואל מוגמי יו”ר תנועת כולנו בפ”ת בראשות השר משה כחלון מסביר מדוע חבר לש”ס: “התאחדנו, פעילי השכונות יחד עם ש”ס פ”ת להקמת סיעה חברתית שתפעל בשילוב זרועות למען עירנו, על כל גווניה. יחד אנו חזקים יותר, ורק בשיתוף פעולה נוכל לחולל שינוי אמיתי”.

בני זהבי, לשעבר סגן ראש העיר ויו”ר תנועת ישי מסביר מדוע חבר לש”ס: “לאחר פעילות ציבורית עשירה, במשך עשרות שנים מתוכם 15 שנה כחבר מועצה וסגן ראש עיר, החלטתי להצטרף לתנועת ש”ס פ”ת. מצאתי היום בש”ס פ”ת את הבית שלי. מצאתי הנהגה חדשה ורעננה, עם פנים מאירות ועשיה מדהימה לכל המגזרים. מהפכה של ממש בכל העיר ובמיוחד בשכונות. אמשיך לשרת את הציבור בדרכי, כחלק מתנועת ש”ס פ”ת. אני קורא לכל חברי וידידי לבוא ולהצטרף אלינו  למהפכה”.

שלמה איבגי יו”ר שכונת יוספטל מסביר מדוע חבר לש”ס: “אני פעיל ובוחר מזה שנים בש”ס פ”ת. מההיכרות הקרובה שלי עם המפלגה אני מעיד שהאכפתיות האמיתית לשכבות החלשות בכל יום בכל עניין היא במקום הראשון. הם בכל ערבי שישי ובחגי ישראל תמיד דואגים לסלי מזון וסיוע למשפחות לא רק באוכל אלא ממש בהכל, וכמובן שפע אירועי תרבות מושקעים במחיר מסובסד. תקצר היריעה מלהכיל את השקעתם בחינוך ילדי עירנו. התכנים החינוכיים, הדאגה להצלחתם בכל מחיר וההתחשבות בכל פרט מניבים תוצאות מדהימות. ש”ס פ”ת אכן פועלת כתנועה חברתית ואני אומר זאת עם יד על הלב. תנועה של אנשי אמת. הרב אליהו גינת היקר, הרב אשר שוקר הנכבד ועוד, שבראשם עומד אח יקר וקרוב ללב – הרב אוריאל בוסו הי”ו שהוכיח את מנהיגותו בהצלחה עצומה והביא עימו הצלחה לעירנו כל פעם מחדש. אני פונה לכל חבריי האהובים תושבי פתח תקוה היקרים – בואו ניתן כח למי שבאמת אכפת מאיתנו. ש”ס חזקה – אנחנו חזקים”.

קונים באלי אקספרס, איביי, אמזון וחוסכים מאות שקלים בחודש:
משחקי ילדיםבגדי ילדיםבגדי נשיםבגדי גברים, סלולרגאדג’טים




0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x