הפיקוח: חברת אפיקים טרם שילטה כל התחנות בפ”ת כנדרש

משרד התחבורה: במידה והמפעיל לא יעמוד בתנאי המכרז, ינקטו כנגדו הצעדים המתבקשים. ומה אומרים בחברת אפיקים?

בי”ז בחשוון תשע”ז (18.11.16) החלה חברת קווים את הפעימה השלישית של התחבורה הציבורית בפתח תקווה – שכללה הרחבת השירות, לרבות הגדלת תדירות הקווים הקיימים, שינוי במסלולים והוספת קווים חדשים. אולם למרות שחלפו שבועיים וחצי מאז, טרם השלימה החברה את התקנת השילוט הסטטי בתחנות.

היעדר המידע, כמו גם חוסר ההסברה שיכול היה להיעשות באמצעות חוברות הסברה ודיילים, גרם לבלבול רב בקרב הנוסעים ולתסכול, בעיקר מצד פג’ה הכוללת את שכונות המזרח – יוספטל, קרית אלון וקרית דדו.

כידוע, כל מפעיל תחבורה ציבורית חייב לעדכן את השילוט כבר ביום ההפעלה הראשון, ואי-ההתקנה היא מחדל הפוגע בציבור. בעקבות תלונות תושבים על התוהו ובוהו שנגרם, פנתה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה לחברת אפיקים, וזו התחייבה כי עד יום שישי האחרון תושלם התקנת כל השלטים בתחנות. אולם למרות ההתחייבות, אומרים במשרד התחבורה, לא מילאה אפיקים את התחייבותה. אגף הבקרה הארצי שלח בתחילת השבוע בקרים של משרד התחבורה לפתח תקווה על מנת לוודא עמידה במחויבות, ומצא כי הליקויים עומדים בעינם – דבר החושף את אפיקים להליך הפרה ממושך שבסופו עשוי משרד התחבורה להטיל עליה עיצומים כספיים.

תגובת משרד התחבורה: חברת אפיקים התקינה עד כה יותר מ-85% מהשילוט הנדרש ועד לסוף שבוע זה צפויה לסיים את ההתקנה כולה. לאחר מכן תתבצע בקרה ואכיפה. במידה והמפעיל לא יעמוד בתנאי המכרז, ינקטו כנגדו הצעדים המתבקשים.

מחברת אפיקים נמסר בתגובה: “במסגרת הפעלת קווי השירות באזור פ”ת ראש העין אכן נדרשת חברת אפיקים להחליף את כלל תמרורי התחנות ובתוך כך גם להתאימם למתכונת הקווים החדשה. מאז תחילת הפעלת הקווים, פועלת אפיקים נמרצות להחלפה והתאמה של כלל מרכיבי המידע בתחנות האוטובוס.

נדגיש כי, במרחב הפעילות מצויות כ- 850 תחנות אוטובוס כאשר חלקם הגדול נמצאו במצב תחזוקה ירוד ביותר שחייב עבודות תשתית נרחבות מאלו שצפוי בפרויקט מסוג זה.

נבהיר כי נכון לעתה, כ- 90% מהעבודות הסתיימו ואנו מעריכים כי הפרויקט יושלם בימים הקרובים ואז יוכלו ציבור הנוסעים ליהנות ממידע מעודכן בכל תחנות האוטובוס וכן מכ- 70 שלטים אלקטרוניים שפרסנו ברחבי העיר”

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x