הפתח תקוואי משה ארבל, ברשימת הצעירים המבטיחים של “דה-מרקר”

העיתון הכלכלי "דה-מרקר" פרסם את רשימת ה 40 הצעירים המבטיחים בישראל בהם, הפתח תקוואי עו"ד משה ארבל, יועץ השר אריה דרעי ורב קהילה בשכונת אם המושבות. כל הפרטים

(ארבל עם השר דרעי, צילום: יעקב כהן)

תושה פתח תקווה עו”ד משה ארבל הממונה על התיאום בין לשכת שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי, לבין הממשלה, משרדי הממשלה והכנסת נבחר ברשימת ה-40 הצעירים המבטיחים של העיתון הכלכלי “דה-מרקר”.

בדברי ההסבר לבחירה כתב העיתונאי צבי זרחיה “כל מה שמגיע לשולחנו של דרעי עובר דרכו, והוא משמש הגורם המקשר שמוציא לפועל את מדיניות השר בשני המשרדים. זהו תפקיד תובעני שגוזל מארבל שעות רבות ביום ובלילה, אך הוא רואה בו שליחות שמטרתה לחולל שינוי חברתי. בשנה האחרונה הוצעו לו משרות אטרקטיביות במגזר העסקי, עם שכר גבוה הרבה יותר, אבל הוא העדיף להמשיך בעבודתו. ארבל נחשב מקורב לדרעי, ובתחילת ספטמבר ייצג אותו כחבר בצוות שהקים יואב הורביץ, ראש הסגל של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעניין עבודות הרכבת בשבת.”

עוד נכתב כי “בקדנציה הקודמת ניסח את חוק הכשרות שלא קודם בסופו של דבר, לאחר שעקרונותיו שולבו ב”רפורמת הקורנפלקס”. בצבא שירת ארבל, נשוי + 4, בפיקוד העורף ביחידה לאיתור חללים. קודם לכן, סיים ללמוד בישיבת נחלת דוד בפתח תקוה. הוא אמנם לא למד לימודי ליבה, אבל הדבר לא מנע ממנו לרצות להמשיך ללמוד: עם קבלת ההסמכה לרבנות החל ללמוד משפטים בקמפוס החרדי של הקריה האקדמית אונו, שם סיים תואר שני במשפטים בהצטיינות וקורס דירקטורים. בהמשך, נרשם ללימודי דוקטורט באוניברסיטת חיפה בהנחיית הדקאן פרופ’ גד ברזילי, והתמחה בעריכת דין בבית משפט השלום ברמלה. בקדנציה הקודמת שימש ארבל יועץ חקיקה לח”כ יואב בן צור, במשך כשנה. במקביל שימש גם יועץ משפטי לסיעת ש”ס.”

בסיום הנימוק לבחירה כתב זרחיה כי ארבל היה מועמד לדח”צ בחברת הנפט לישראל בזמן שהשר דרעי כיהן כשר הכלכלה, אך משך את מועמדותו. “בנוסף לעיסוקיו הרבים הוא מכהן בהתנדבות כרב קהילה בשכונת אם המושבות בפתח תקוה, ומעביר פעמיים בשבוע שיעור בגמרא לצעירים בקהילתו. למאזיניו אומר ארבל שכפייה אינה מביאה לתוצאה הרצויה, למשל בתחום לימודי הליבה, וכי יש לבצע שינוי חברתי כדי להגיע למטרות הרצויות.”

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x