הקורונה בפתח תקווה: ההשלכות והתחושות של בעלי העסקים

מערכת פתח תקוואי יצאה לסקר את מידת ההשפעה של נגיף הקורונה על העסקים בפתח תקווה ועל שינויים בהרגלי הצריכה של הלקוחות. הרשמים היו מעורבים וחלקם מפתיעים

“בהלת הקורונה”, “משבר הקורונה“, “מגיפה עולמית” ועוד אי אלו ביטויים אפוקליפטיים הודבקו לנגיף הקורונה שפושט בעולם כולו. אולם בכל הנוגע לתחושותיהם של בעלי העסקים בפ”ת, הרושם מעורב ומעט שונה.

נבהיר מראש, אין בדברים שמופיעים בכתבה להמעיט מערך סכנת הנגיף ויש להישמע היטב להוראות משרד הבריאות. הדברים נבחנו בפרספקטיבה של בעלי העסקים בעיר ועל מידת ההשפעה של המחלה על התנהלות הצרכנים.

על אף שמכלי התקשורת השונים וממשרד הבריאות עולה תחושת מצוקה ובהלה, ניכר כי אצל חלק מבעלי העסקים בעיר ההרגשה קצת אחרת.

“אני לא מרגיש הבדל. התנועה ברחובות לא השתנתה, כולם באותה שגרת חיים. נכנסים אלי לחנות הרבה אנשים רנדומליים מהרחוב וגם רוכשים כרגיל מהאתר.” אומר לנו אייל, מנהל החנות הומי שטיחים ועיצוב הבית. “אני חושב שאם כבר תהיה בעיה, זה רק למקומות גדולים שאוסרים התכנסות מעל 100 איש, כך שזה פחות נוגע לנו, העסקים הקטנים בעיר.”

על אף האופטימיות מצידו, אייל עדיין מביע דאגה לשאר בעלי העסקים הגדולים. “מחובתה של המדינה לעזור להם אחרת יקרסו.”

דברים דומים אומר לנו מנהל מסעדת אוכל יהודי, מוכרת בעיר. “בינתיים, אנחנו לא הרגשנו ירידה משמעותית”, אומר למערכת פתח תקוואי, “המכירות היו טובות והייתה הרגשה של פעילות רגילה לכל דבר ועניין. התקווה שגם השבוע אנשים יבקרו במקום בהמוניהם ולצד הזהירות הנדרשת, ימשיכו באורח החיים הרגיל”. מצד היערכות לנהלים המחמירים של משרד הבריאות, אומר, “בכל מקרה המקום מאכלס פחות ממאה איש בו זמנית, כך שהמתחם עומד בקריטריונים. אנשים יכולים לבוא לבקר כאן ללא חשש”.

לעומת, זאת ישנם גם קולות אחרים שמצביעים על מיתון משמעותי מצדם של הלקוחות. אורי, מנהל העסק טורבו אנרגיה, מעיד כי “מאז התחיל הנגיף אני יכול לומר שיש הפחתה של 70 אחוז בכמות הקליינטים. אני מרגיש שהנגיף ממש משפיע על העסק”. לדבריו, “אנשים פוחדים להביא טכנאי הביתה או כל איש מקצוע שהם לא מכירים, כדי לא ליצור איתו קרבה ומגע והחשש הזה גומר את העסקים בתקופה הזו”.

במקביל, אירועי תרבות וספורט רבים התבטלו ברחבי העיר וחלקם יתקיימו ללא קהל. עד שתתקבל החלטה בנוגע להמשך משחקי הליגה, ישחקו מחר הקבוצות העירוניות במגרשים ללא היתר כניסה לצופים. אחד מהמשחקים הוא סופר דרמטי כשהפועל פתח תקווה תארח באיצטדיון המושבה את אחי נצרת כששתי הקבוצות נלחמות לברוח מהקו התחתון. מדוברות הפועל פתח תקווה נמסר בתגובה למערכת ‘פתח תקוואי – חדשות פתח תקווה’: “המשחק ללא קהל כך שבוודאי שכל ההכנות שונות. אנחנו מקווים שהכל יפתר בהקדם האפשרי על מנת שנוכל לחזור לשחק כדורגל ולשמוח את הקהל שלנו, ומאחלים לכולם בריאות מלאה”.

"אם תשיג לי שוכר לחנות, אני בורח מכאן הרגע": מדוע נסגרים כל כך הרבה עסקים במרכז פ"ת?

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x