הדמיה: נת"ע

השבוע יחלו העבודות להקמת גשר חדש שיקשר בין תחנת הרכבת הקלה ‘אם המושבות’ לבין אזור התעשייה קרית אריה

גשר אם המושבות אשר יאפשר להולכי הרגל ורוכבי האופניים להגיע בבטחה ובנוחות לאזור התעשייה פארקטק (קריית אריה).

בנובמבר 2019 הציגה חברת נת”ע בפני ראש העיר רמי גרינברג את התכנון של גשר אם המושבות אשר יאפשר תנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים מבני ברק לכיוון אזור התעשייה פארקטק. מדובר בגשר אשר יקום כחלק מתכנון הקו האדום של הרכבת הקלה הכולל 31 תחנות בסה”כ ומתוכן 8 בפ”ת. בנוסף, גשר זה מהווה כתנאי לפתיחת תחנת ‘אם המושבות’ אשר תשרת את הבאים לאזור התעשייה.

על פי התכנון, הגשר יעבור מעל כביש 4 ואורכו יגיע ל-117.8 מטר. רוחב הגשר יעמוד על 8 מטרים ברוטו כאשר רוחב הנתיב להולכי הרגל והנתיב לרוכבי האופניים יעמדו על 3.3 מטרים נטו לכל נתיב. סה”כ שטח הגשר יעמוד על 800 מ”ר נטו. העלייה והירידה מהגשר תתאפשר ע”י מדרגות, מעלית ורמפה לרוכבי האופניים.

ראש העיר רמי גרינברג: “פתח תקוה בדרך להפוך למטרופולין החזק והמשמעותי ביותר במדינה, ציר מרכזי במרחב בו למעלה מ-270,000 תושבים ואזורי תעשיה מהגדולים בארץ! תשתית תחבורתית ענפה ומיטבית היא כורח המציאות ואנו מקדמים סלילת כבישים, הוספת נת”צים, שיפור תשתיות, בניית גשרים ועוד. גשר אם המושבות הינו נדבך נוסף חשוב ביותר ליצירת רצף תנועתי של הולכי רגל ורוכבי אופניים מכיוון בני ברק לפתח תקוה והפוך, ישרת את המגיעים באמצעות הרכבת הקלה לתחנת “אם המושבות” ויהווה גורם מקשר, נגיש וזמין, מעל כביש 4 הסואן”.

ביום חמישי, 29.7.21, משעה 22:00 עד שעה 07:00, תבוצענה עבודות להקמת גשר הולכי רגל מעל כביש 4, בקטע שבין תחנת אם המושבות של הרכבת הקלה לבניין בית אדגר.

להלן הסדרי התנועה:

  • לא תתאפשר הנסיעה בכביש 4, בקטע שבין מחלף מורשה למחלף גהה, לנוסעים לכיוון דרום
  • לא תתאפשר הפנייה שמאלה מכביש 4 דרום לכביש 5 מזרח, לבאים מכיוון צפון במחלף מורשה
  • יצומצמו נתיבי הנסיעה באזור
  • יבוצעו שינויים במסלולי התחבורה הציבורית ובמיקומי תחנות האוטובוס באזור.

העבודות יתבצעו ע”י חברת נת”ע, נתיבי תחבורה עירוניים, המתקדמת בביצוע העבודות להקמת הקו האדום של הרכבת הקלה ומקימה את גשר אם המושבות.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x