הדמיה: ארי כהן מתכננים ובוני ערים בע"מ.

וועדת הפנים של הכנסת דנה בבעיות הבנייה במתחם סירקין בפ”ת

בדיון שהתקיים הבוקר (ג') בוועדת הפנים של הכנסת בראשות ח"כ דודי אמסלם וביוזמת חה"כ מוטי יוגב מהבית היהודי, דנו בנושא תכניות הבנייה באזור סירקין, לאור דרישת תושבי פתח תקווה לעצור את המחטף חסר האחריות של כחלון לבניית אלפי יחידות דיור באזור הפקוק ממילא

יו”ר הוועדה ח”כ אמסלם, לקח תפקיד פעיל ושמע היטב את כל הנוגעים בדבר, וכבר בתום הדיון אף הוציא הודעה הקוראת לראשי הערים המעורבים, ראש העיר פ”ת וראש המועצה האזורית דרום השרון, יחד עם מומחים ממנהל התכנון, להיפגש אצלו כדי לנסות ולגשר על הפערים שמעלים, כשבינתיים מבקש לעצור את ההליכים ולא להתקדם בוותמ”ל. 

יו”ר הוועדה מציע וממליץ לגופי התכנון לעצור ולחשוב על המשמעויות החמורות של המשך המדיניות המתעלמת מראייתם של ראשי הערים והרשויות לתכנית הבינוי והפיתוח, בדגש על הנושא התחבורתי.

חשוב מכך, הוסיף יו”ר הוועדה ח”כ אמסלם, כי אינו מבין מדוע במתחם מחנה סירקין עליו מתוכננות 12000 יח”ד מוסיפים באופן הזוי עוד 4,000 יח”ד, כאשר כבר עכשיו יש קטסטרופה תחבורתית. עוד אמר, “צמצמו את נפח הבנייה והתאימו אותו ליכולת קיבול התחבורה”.

יו”ר הוועדה רואה פגם קשה בכל הליך ההתנהלות של מנהל התכנון ועל כך מתח ביקורת חריפה. כמו כן, התייחס למעורבותו של משרד הביטחון בניהול הפרויקט ואמר “מקווה שאתם לא תתחילו לעסוק בחינוך”.

בדיון נכחו בין היתר ח”כ נחמן שי, ח”כ עומר בר-לב, ראש עיריית פ”ת איציק ברוורמן, יו”ר מ.א. דרום השרון ד”ר מוטי דלג’ו, נציגים ממנהל התכנון ועוד.

סגנית יו״ר הכנסת ח”כ נאוה בוקר אמרה: ״התוכנית להקמת 12 אלף יח״ד באזור סירקין ללא הסכמת הרשויות המקומיות תהפוך את האזור לפקוק במדינה ותפגע קשות באיכות חייהם של התושבים. מדובר בהחלטה שגויה, שכן בתוכנית הנוכחית אין פתרונות לכבישים ותשתיות מתאימים. אי אפשר לתקן עוול בעוול. יש במדינת ישראל מקומות רבים שניתן ושצריך לבנות בהם. נגב, גליל, יהודה ושומרון. אני מציעה להעתיק את התוכנית לאזורים אלה״.




0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x