הגן ברחוב פנחסי

משבר הקייטנות: משרד הפנים יציג תוך שבועיים סל בסיסי לקייטנה

ישראל אליסף, ועד הגנים הארצי: "נקפיד שזה יחול על כל המגזרים. אנו מבקשים עוד 440 מיליון שקל לקייטנות לכל השכבות ולחלק לכל הרשויות"

ועדת הפנים, בראשות ח”כ דודי אמסלם דורשת משר הפנים לגבש יחד עם משרד החינוך ועם השלטון המקומי סל בסיסי של קייטנה ולתמחר אותה תוך שבועיים. “אם לא תוגש ההצעה לוועדה בעוד שבועיים, אני אקבע את מחיר הקייטנה הבסיסית ונגבה זאת בחקיקה”, אמר יו”ר הוועדה ח”כ אמסלם בדיון היום על מחירי הקייטנות שמופעלות על ידי הרשויות המקומיות והמתנ”סים.

ישראל אליסף, ועד הגנים הארצי: “נקפיד שזה יחול על כל המגזרים. אנו מבקשים עוד 440 מיליון שקל לקייטנות לכל השכבות ולחלק לכל הרשויות. יש ערים גדולות שמעמיסים על התשלום לצהרון במהלך השנה, וגובים 1150 ₪ במקום 800, ובכסף הזה מסבסדים את הקייטנות. יש הרבה התחכמויות. זה צריך להיות ברמת המדינה – משרדי האוצר והחינוך”.

הגן ברחוב פנחסי

ח”כ מאיר כהן: “יש כסף בחינוך. שר האוצר כל הזמן מבקש להעביר מסעיף לסעיף. לוקחים מיליארד ו-300 אלף ממשרד החינוך ל’תמיכה בענפי המשק’. גם במעמד הביניים צריך לטפל. לא הייתה סיבה להפסיק את סבסוד הקייטנות, אם משרד החינוך היה מכבד החלטה לא פוליטית. לפני שנצלוב ראשי ערים ואת משרד הפנים יש לפנות לשר החינוך”.

מרדכי כהן, משרד הפנים: “השר דרעי קיים מספר פגישות כדי לברר האם הנתונים כפי שהוצגו לכם משקפים תופעה, ואכן העלויות גבוהות. יש קייטנות שגובות עד 3000 ₪. השאלה מה מקור הסמכות. משרד הפנים הוא הרגולטור והרשויות מפעילות. מי שאחראי על התוכן הוא משרד החינוך. השר פנה ליו”ר השלטון המקומי ולשר בנט וביקש להיכנס לעובי הקורה”.

יו”ר הוועדה, ח”כ אמסלם: “אתם מוציאים חוזר מנכ”ל כל חודש. בית הספר הוא רכוש עירוני. אתה אחראי על העיריות ואתה חייב להנחות אותן איך לפעול”.

חיים ביבס, יו”ר מרכז השלטון המקומי: “אנחנו במרכז השלטון המקומי מקדמים יוזמה להוזלת הקייטנות בכל הרשויות עד למחירים של 850 ש״ח אבל הסבסוד של משרד החינוך יוזיל להורים בעוד לפחות 50% ״

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x