חוקרי מס הכנסה פשטו על עסקים בפתח תקווה

15% מבעלי העסקים מתוך כ-90 שנבדקו לא מילאו אחר הוראות החוק ולא רשמו את הכספים ששילמו לקוחותיהם, המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור

“שכחתי את הקבלות בבית” טענו חלק מבעלי העסקים באזור פתח תקווה – ראש העין שנתפסו בשישי האחרון כשהם אינם רושמים הכנסות. אנשי היחידה לניהול ספרים ערכו ביקורות בעסקים באזור, 15% מבעלי העסקים מתוך כ-90 שנבדקו לא מילאו אחר הוראות החוק ולא רשמו את הכספים ששילמו לקוחותיהם.

בעל עסק למכירת אביזרים לסלולר שלא תיעד את הכספים שקיבל ביום הביקורת בסך 1,450 ₪ טען שלא הביא איתו את פנקס הקבלות – “שכחתי את הקבלות בבית”. כך טענו גם בעל קיוסק שלא רשם מכירות בסך 1,612 ₪, בעל דוכן בשוק להלבשת נשים שלא רשם את קניית הביקורת וקניות נצפות בסך כולל של 530 ₪ ובעל דוכן למכירת בגדים שלא רשם רכישה בסך 150 ₪.

מרשות המיסים נמסר כי שלל הסברים ותירוצים אחרים נשמעו מפיהם של בעלי עסקים נוספים שלא רשמו הכנסות, בכללם: בעל עסק למאפים שלא רשם כ-2,300 ₪ טען שרושם בסוף היום. בעל דוכן הלבשה בשוק שלא רשם הכנסות של מאות שקלים הסביר שהוא בעיצומה של מכירת חיסול מטורפת. לעומתו בעל עסק למאפים שלא ניהל ספרים ולא רשם הכנסות טען כי הוא חדש ומנסה את העסק. בעל עסק למכירת חומרי ניקוי תירץ את היעדר רישום הכספים בכך שאינו חש בטוב. ובבדיקת הפקדות בנק של חנות מחשבים אותרה הפקדה צ’ק בסך 450 ₪ שלא נרשמה בספרי העסק, בעל החנות אמר שצריך לבדוק מדוע.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע”י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x