ח”כ משה גפני הגיע לקהילת ‘בית אבא’ בפ”ת ותקף את עיתון ‘הפלס’ של הפלג הירושלמי

קהילת בית אבא בפתח תקווה מקיימת היום (ג') "יום שכולו תורה" בבית הכנסת של הקהילה, בין מוסרי השיעורים ח"כ משה גפני שהתייחס לפתיחת המרכולים בשבת, הפלג הירושלמי ועוד

הפלג הירושלמי מוכר היטב לתושבי פתח תקווה, בחודשים האחרונים דיווחנו כאן ב’פתח תקוואי’ על מספר הפגנות שערכו קבוצת חרדים מהציבור הליטאי המזוהים עם “הפלג הירושלמי”. היום, הגיע חבר הכנסת משה גפני לקהילת בית אבא במסגרת “יום שכולו תורה” המתקיים בקהילה ומסר שיעור לחברי הקהילה.

אל חבר הכנסת גפני התלוו, מנהל היחידה לחינוך חרדי הרב מנחם שוורץ, חבר מועצת העיר הרב אליהו ברוכי ועו”ד משה מורגנשטרן המוגדר כנציג החרדים העובדים ביהדות התורה.

על פי הדיווח של העיתונאי יעקב גרודקה באתר ‘בחדרי חרדים’ גפני התייחס בדבריו למאבק המרכולים והשבת בתל אביב, הפלג הירושלמי, לפיד ועולם הישיבות. 

“אם אני אגיד היום את מה שהרב שך אמר אני יושמץ”, אמר גפני, “יהיו כאלו באיזה פאשקוויל שנקרא עיתון שיגידו שהתקלקלתי, למרות שאמרתי בדיוק את מה שהרב שך אמר בשם הבריסקער רב”. 

גפני התייחס לטענות שמפלגתו מתפשרת ואמר כי “הרב שך אמר שיש דברים שצריך להתפשר עליהם, והוא אמר שיש דברים שצריך לעמוד עליהם כקוצו של יוד, לא לוותר כמלוא הנימה”. 

לדבריו, “אנחנו באותה דרך, היה אצל הרב אלישיב דברים, שהוא אמר שצריך להתפשר, ודברים שהוא אמר להילחם עד הסוף ואותו דבר אצל מרן הרב שטיינמן, יש דברים שצריך לוותר, להתפשר, יש דברים שצריך להילחם עד הסוף, כמו עכשיו, אפילו כשהוא לא מרגיש טוב והראש עובד ברוך ה’, לא לוותר בנושא של תל אביב. אנחנו לא נפקיר את תל אביב. גם כלפי העיר עצמה וגם כלפי ערים אחרות”. 

מימין לשמאל: עו”ד שימי גרוס, הרב אליהו ברוכי, הרב מנחם שוורץ, ח”כ משה גפני, עו”ד משה מורגנשטרן, אשר פרדי ונפתלי פרנקל




0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x