חנוך לנער על פי דרכו

ניסיתם אך הילד החליט לעזוב את הישיבה? הבנתם שהוא לא מתאים להמשיך במסגרת בה הוא למד עד עתה? הכירו את ישיבת ההסדר החרדית בחיספין המשלבת לימוד תורה ויראת שמים עם לימודי מקצוע ושילוב בתעסוקה. 

הורים רבים מתמודדים בימים אלו עם שאלת המסגרת הישיבתית/ חינוכית של בנם. ילדים – נערים רבים מחליטים שהישיבה בה הם לומדים אינה מרכז עולם. מנגד, אתם ההורים מנסים למצוא פתרונות אך נראה כי הפתרונות מקסימום ינציחו את הבעיה ולעיתים אף יגדילו אותה.

כיום מרחב האפשרויות הטובות העומדות בפני הנערים והוריהם נמוך מאוד וסופם ידוע מראש. כפטריות אחר הגשם צצות ישיבות הנושרים בהן עסוק הצוות בגיוס משאבים ובהתעסקות קטנונית עם הבחורים – תופעה שלצערנו נובעת מחוסר משאבים מאידך ומחוסר תכנית אמיתית לקידום הבחורים.

במקום שאין אנשים קמו רבנים ואנשי חינוך והקימו לפני ארבע שנים את בית המדרש ברקאי. בבית המדרש המיועד לבחרוים שהחליטו להפסיק את לימודיהם בישיבות רגילות משלבים בין לימודי קודש הנלמדים בשעות הבוקר ולימודי הנדסאי בתחומי התוכנה, החשמל, האלקטרוניקה והתקשוב מתוך תפיסה חינוכית המתאימה את עצמה לבחורים והפועלת לרומם את אישיותם ומקצועיותם. 

לצד בית המדרש עומד קמפוס מרהיב ביופיו הכולל חדרים מרווחים ומאובזרים, חדרי אוכל ברמה גבוהה, מתקני פנאי ומגרשי משחק. כמו כן מופעלות במקום תוכניות חינוכיות וחברתיות המיועדות לשעות הפנאי הלא רבות.

בבית המדרש הפועל כישיבת הסדר משלימים התלמידים שהגיעו ממוסדות חינוך מקובלים את לימודי האנגלית והמתמטיקה מהרמה הנמוכה ביותר עד לרמת מעבר של מבחני הקבלה ללימודי תואר הנדסאי. לימודי המכינה נמשכים כשנה ולאחריהם עוד כשנתיים לימודי הנדסאי. 

לאחר סיום הלימודים משובצים הבחורים במסגרות שח”ר חרדיות ביחידות עילית טכנולוגיות ובכך מקבלים נסיון תעסוקתי עשיר הסולל את כניסתם החלקה לתעסוקה איכותית ומפרנסת באזרחות.

לפרטים והרשמה השאירו את הפרטים:
[pojo-form id=”16626″]




0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x