יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה

הערב (ג') נערך הטקס המרכזי בבית יד לבנים בעיר. ראש העיר, רמי גרינברג סיפר בנאומו "אני זוכר היטב את היום בו הודיעו על נפילתו של בן דודי – חיים, במלחמת לבנון הראשונה"

מדינת ישראל מתייחדת עם זכרם של 23,741 חללי מערכות ישראל שנפלו ועם 3,150 האזרחים שנרצחו בפעולות איבה מאז קום המדינה.

בטקס המרכזי שנערך הערב ביד לבנים אמר ראש העיר רמי גרינברג בנאומו “הצפירה שפילחה זה עתה את השקט היא שהעבירה באָבחת קול את האבל הפרטי של כל אחד ואחת מכם, כל אחד ואחת מאיתנו, לאבל הלאומי.”

“מדינת ישראל בערב זה מרכינה ראשה. העם זקוף הקומה מרכין היום את ראשו ואת דגלו, בהכרת תודה שאין גדולה ממנה לזכרם של היקירים והיקירות שנפלו על הגנת הארץ ועל היקירים והיקרות ששילמו בחייהם בפעולות האיבה.

“ביום עצוב זה, עומדים כולנו מול המצבות וקירות הזיכרון, בדממה ובלב כואב. משפחות השכול אינן זקוקות ליום הזיכרון. הן זוכרות היטב את הרגע ההוא, שגדע באחת את החיים, והסיט אותם ממסלולם.”

“אני זוכר היטב את היום בו הודיעו על נפילתו של בן דודי – חיים, במלחמת לבנון הראשונה. הודעה מטלטלת, בשורת איוב מֶשַנַת חיים. הייתי רק בן שש אבל הכאב, הבכי והעצב זכורים לי היטב!”

“יום הזיכרון נועד לנו, לאומה הזוכרת את בניה ובנותיה, גיבורי ישראל, האמיצים, ברוכי הכישרונות, שחרפו נפשם למען המולדת.
יקירנו הנופלים, הם שאפשרו את נס הקוממיות. נשמתם תוסיף להיות צרורה בצרור החיים ותאיר דרכנו. יהי זכרם של היקרים שנפלו על משמרתם שמור לעד בזיכרון האומה״.

ראש העיר, רמי גרינברג. צילום: שי שטרק עוזר ראש העיר

הממולצים אונליין

לשיתוף הכתבה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם