מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

ירידה במשקל ללא ניתוח – כל השיטות

השגה ושמירה על משקל תקין היא אתגר שרבים מתמודדים איתנו. אלו מאיתנו שמסתכלים על עצמם ומבינים שהם צריכים לשנות את המשקל, צריכים לדעת שהם לא לבדם וכי עומדות לרשותנו שיטות שונות שיכולות להיות יעילות כולל שיטות התערבות לא ניתוחיות.

כאשר אנחנו מחפשים אחר הדרך הטובה ביותר לרדת במשקל אנחנו קודם כל צריכים למצוא את הדרך שמתאימה לנו באופן ספציפי. לא כל מה שמתאים לחברים שלנו יתאים גם לנו ולכן חשוב להכיר את התחום ולעשות את הבחירה הנכונה. בתוך כך נכנסים גם אמצעים יעילים כולל בלון קיבה ונוספים.

 

הצורך בפתרונות הרזיה -ירידה במשקל ללא ניתוח

ישנם שלל שיטות הרזיה כאשר אפשר לראות כי אם בעבר אלו שלא הצליחו בשום שיטה היו פונים לשיטות פולשניות וניתוחיות. לשמחתנו היום ישנם פתרונות רבים שיכולים להתאים לנו וזאת לפני שאנחנו שוקלים לבצע ניתוח. שיטות אלו כוללות שינוי אורח חיים והליכים זעירים לא ניתוחיים.

שינויים תזונתיים

התזונה שלנו קובעת במידה רבה את התנהלות הגוף והמשקל. לרוב, תפריט מאוזן ועשיר בוויטמינים ומינרליים, יהיה המפתח לירידה במשקל. עם זאת חשוב לדעת כי לפעמים גם השינוי לא עוזר כשהסיבות לכך יהיו לרוב בריאותיות כולל מחלות רקע שיש לטפל בהן (או לזהות אותן) ורגישויות למזון.

באופן כללי מי שרוצה לרדת במשקל צריך להעדיף מזונות מלאים וטריים על פני מזונות מעובדים ושומניים. גם אכילת מנות קטנות, הימנעות מאכילה לילית, הרגלי אכילה בריאים הכוללים הימנעות ממסכים והפחתת קלוריות, כולם יוכלו לעזור.

פעילות גופנית

פעילות גופנית סדירה עוזרת לשרוף קלוריות. עם זאת לא כל פעילות גופנית תעזור לנו להשיג את אותן התוצאות. הדרך הטובה ביותר לשנות את ההרגלים היא לשלב בין תרגילי אירובי, כוח וגמישות ולהכניס יותר פעילות גופנית לחיי היום יום (כולל הפסקות לצורך מתיחות, העדפת מדרגות על פני מעלית ועוד).

כדאי לדעת כי במקרה של אימוני כוח אנחנו מפתחים שריר אשר צורך יותר קלוריות גם בזמן מנוחה ולכן מסייע לתהליך עיצוב הגוף. השריר עצמו יכול לשקול יותר משומן ולכן יש שיחששו מהעלייה במשקל עצמו אך הדבר שיש לבחון הוא ההיקפים והמראה הגופני ולא רק מה אומר המשקל.

תרופות להרזיה

ירידה במשקל ללא ניתוח ע”י תרופות הרזיה. ישנן תרופות מסוימות אשר יכולות לסייע בירידה במשקל. חלק מהתרופות הללו מסייעות בדיכוי התיאבון וחלק חוסמות את היכולת לספוג שומן. יש לציין כי כל תרופה שכזו דורשת מרשם רפואי ונטילתה צריכה להתבצע תחת פיקוח מתאים.

לצד נטילת תרופות רצוי מאד לאמץ אורח חיים בריא מבחינה תזונתית ופעילות גופנית. כמו כן רצוי מאד לשקול טיפול התנהגותי ועבודה על נושאים שונים אשר קשורים לשינוי התזונתי ובמיוחד במקרים של אכילה רגשית ובבעיות אכילה מסוגים אחרים.

בלון קיבה

בלון קיבה הוא הליך התערבותי לא פולשני. כלומר, הוא מאפשר להשיג ירידה במשקל ללא ניתוח אך עם התערבות רפואית יעילה. הפרוצדורה כוללת הנחת בלון בקיבה על ידי אנדוסקופ דרך הפה ותחת הרדמה. ברגע שהבלון מונח במקומו הוא מתמלא בתמיסת מלח ובעצם תופס מקום בקיבה.

הבלון מפחית את קיבולת הקיבה שלנו, יוצר תחושת שובע מהירה ומוביל להפחתת כמות הקלוריות שבסופו של דבר מובילים לירידה במשקל. לאחר כחצי שנה מוציאים את הבלון החוצה וזאת לאחר שהקיבה הצטמצמה ושהשגנו את הירידה הרצויה. כמו כן יש טיפולים נוספים כמו שרוול קיבה אנדוסקופי המציע פתרון להצרת קיבה ללא ניתוח הוא פחות פולשני ופחות מסוכן מניתוח בריאטרי.

פניה לגורם מומחה

בכל הנוגע לתהליכים משמעותיים בגוף יש לפנות רק למומחים. ניומדיק היא מרפאה אשר נותנת שירות מקיף, מביאה ניסיון רב בתחום ומלווה כל מטופל ומטופלת מההתלבטות הראשונית ועד להצלחת הפרוצדורה.

לפרטים נוספים על הצרת קיבה ללא ניתוח>>

 

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x