ישיבת מועצת העיר הקרובה תהיה בסימן איכות סביבה

ראש העיר רמי גרינברג יביא אל אישור מועצת העיר בישיבתה הקרובה (28.6) שתתקיים בהיכל התרבות, את הצטרפות הרשות לברית ראשי הרשויות לאקלים ואנרגיה באזור הים התיכון וזאת לרגל יום איכות הסביבה שיחול ב-5 ביולי.

בישיבת מועצת העיר הקרובה, ראש העיר יצהיר על כוונת העיר פ”ת להיות חלק מאמנת Clima-med. מדובר במיזם שנעשה בשיתוף משרדי הממשלה והאיחוד האירופי המבקש לקדם מיזמים הנערכים בעירייה במסגרת “ועדת קיימות”.

פורום ה-15 שפתח תקוה חברה בו, התווה תכנית פעולה בשם “ברית ערים” שפ”ת לוקחת בה חלק. במסגרת התכנית הוקמה ועדה היגוי לקיימות בראשות ראש העיר. מתוקף החלטת ועדת ההיגוי לקיימות הוקמו 4 צוותי קיימות לטיפול בנושאים שמוכתבים ע”י ברית ערים: צוות התנהלות פנים ארגוני, צוות הפחתת פסולת קהילה וחינוך, צוות אנרגיה ותשתיות וצוות שצ”פ והמרחב העירוני. בתוך כך, הצוותים הכינו מסמך עם פירוט פרוייקטים במסגרת הקיימות וקיבלו את ברכתו של ראש העיר לכך. תכנית Clima-med עוסקת בנושאים של “ברית ערים”  וכן בחוסן עירוני להתמודדות עם שינויי האקלים.

מטרת ההצטרפות לאמנה היא כדי לשפר את השירותים, להעלות את איכות החיים של התושבים ולהתמודד בצורה מיטבית עם האיומים העתידיים הנובעים משינויי האקלים. בין היתר גם צמצום פליטות גזי החממה, בדומה לפרויקט שמקודם בימים אלה אשר במסגרתו יותקנו גגות סולאריים על גג בניין העירייה ועוד.

ראש העיר רמי גרינברג “עירייה ששמה בסדר עדיפות גבוה את נושא איכות הסביבה, אך טבעי שתהיה חלק מאמנה כה חשובה. לרמת איכות הסביבה יש השלכה ישירה על איכות חיי התושבים ועל כן אנחנו מקדמים נושא בכל מישור אפשרי ובכל העוצמה. בתוך כך, עם כניסתי לתפקיד קידמנו דו”ח מומחים מקיף אשר מסייע לנו להתמודד עם המפגעים באזור התעשייה סגולה, הוצבו תחנות ניטור למדידת איכות האוויר וממציאיהן מסייעות לנו בהליכים המשפטיים, לרבות בוועדת הערר האחרונה בה הוגבלה הפעילות של מפעל טביב והוצבו שורה של תנאים שהמפעל יידרש לעמוד בהם ולהציג לעירייה. בנוסף, אנחנו מעלים את הסיווג בצו הארנונה לשנת 2021 עבור מפעלים שעוסקים בחומרים מסוכנים, כדי לאפשר פיקוח ובקרה אינטנסיביים על מפעלים אלו, פעלנו לתיקון חוקי עזר עירוניים אשר מאפשרים לתת קנסות על מפגעי זיהום אויר, וכן הצבנו מצלמות וקידמנו סיורים יזומים בשטחים פתוחים כדי לצמצם את תופעת השלכת הפסולת ובוצעה אכיפה רבה בנושא. אלו הן מעט מן הפעולות שביצענו בנושא לצד מגוון של פעולות שנעשות מידי יום מתחת לפני השטח כדי להביא אל התוצאות המשפטיות הרצויות. לצד פעולות האכיפה אנחנו מקדמים מגוון פעולות חינוך והסברה בנושא אשר מטרתם לשמור על הסביבה ועל ניקיון העיר והרחובות”.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x