מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

כיצד חברות bi בונות מודלים תחזיתיים?

תמונה: freepik

אחת מהסיבות שבגינה המון בעלי עסקים משתמשים בתוכנות bi היא היכולת של התוכנה ליצור מודל תחזיתי. כלומר מודל שבאמצעותו ניתן יהיה לדעת מה יקרה בעתיד הקרוב או הרחוק. כך כל בעל עסק ידע מה הוא נדרש לעשות כדי להפוך את החלום למציאות, ואת השאיפות לאפשריות. עם זאת נשאלת השאלה, כיצד חברות bi מסוגלות ליצור מודלים תחזיתיים אמינים. הרי אף אחד לא באמת יכול לדעת מה יוליד יום, וכל שינוי עשוי להפוך את הקערה על פיה. הינה כמה פרמטרים המסייעים לאותן חברות ליצור מודלים תחזיתיים אמינים ומדויקים.

איסוף מקיף של נתונים

על מנת שיהיה אפשר לתת מודל תחזיתי מדויק ונכון חובה לאסוף כמות גדולה ככל האפשר של נתונים. חברת bi נכנסת אל תוך מאגרי החברה על מנת לדלות אינפורמציה רבה ומדויקת. לאחר איסוף האינפורמציה, ניתן יהיה לנתח אותה ולהבין מה נעשה עד עצם היום הזה. זהו השלב הראשוני, ויש כאלה שיגידו גם שהוא השלב החשוב ביותר מבין השלבים השונים. בזכותו חברות bi לומדות את החברות השונות עליהן הן צריכות להפיק מודל תחזיתי.

ניתוח התחרות בשוק

כל תחום מביא איתו מידת תחרותיות שונה, כדי לספק מודל תחזיתי חובה לנתח את העניין הזה. כל חברה תרצה לדעת מהי עד כמה המתחרים שניצבים מולה מאיימים עליה. זה בהחלט משפיע גם על מה שיקרה בעתיד, ועל ההעדפה של הלקוחות השונים. ככל שהתחרות גדולה יותר, כך התחזית מן הסתם תהיה פחות מעודדת או חיובית. עם זאת גם בהקשר הזה יכולים להיות שינויים, לכן חובה להיות עם אצבע על הדופק בהקשר הזה.

מקצועיות העובדים

עוד אלמנט שעשוי להשפיע רבות על מודל תחזיתי הוא מידת המקצועיות והמיומנות של העובדים. בחלק גדול מהמקרים העובדים הם הפנים של החברה, על פיהם יישק דבר. אם העובדים לא יעשו את המלאכה המצופה מהם, היקף העבודה צפוי לרדת בצורה מאוד דרסטית. זוהי הסיבה שבגללה חובה לנתח גם את מקצועיות העובדים, ואת מידת ההבנה שלהם בתחום. חשוב שתבחרו תמיד את העובדים הכי מנוסים, אלה שתוכלו לסמוך עליהם בעיניים עצומות. עם העובדים המתאימים תבינו מיד כי אתם יכולים מהר מאוד לעלות על הגל ולעמוד בכל הציפיות.

ניתוח ההיסטוריה

ההיסטוריה תמיד חוזרת על עצמה, ומה שהיה הוא בדרך כלל מה שצפוי להיות. לכן חשוב לבדוק מה ההיסטוריה מספרת או מעידה על חברות בקונספט דומה לחברה אותה מנתחים. חברת bi תבחן היטב מה קרה לאורך השנים, ומה ככל הנראה יקרה גם בשנים הבאות. הביאו את עצמכם למצב בו אתם מוציאים את המקסימום מהאפשרות הזאת. נדגיש כי בחינת ההיסטוריה אינה אומרת בהכרח מה בדיוק אמור לקרות. אך היא מספקת תמונת מצב די מדויקת עליה ניתן יהיה להתבסס הלכה למעשה.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x