מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

כיצד מרחיקים יונים מהגג?

PIXABAY

הימצאותן של יונים בהחלט יכולה לעורר בנו אי-נחת לאור מפגע הרעש הצורם לאוזן וערמות לשלשת היונים אשר הולכות וגדלות בתוך פרק זמן קצר. אולם לצד זאת, יונים מביאות עמן גם לא מעט סיכונים בריאותיים אותם יש לקחת בחשבון. פטריה המשגשגת על פני צואתה של היונה בחשיפה אל השמש, יכולה להגיע בקלות מפתיעה אל עבר דרכי הנשימה ולהביא למחלות נשימתיות ולאלרגיות חריפות. נוצותיה של היונה מביאות עמן מזיקים שונים כגון כיני היונה אשר יכולות להגיע עד מהרה אל מפתן דלתותינו. בשונה ממבני מגורים, בהם היונים יכולות להגיע אך ורק דרך מרפסת השירות, הרי שבעלי בתים פרטיים נחשפים באופן תכוף יותר אל הסיכונים הבריאותיים הטמונים בקרבתה של היונה אל אזור מגורינו. גג הבית הפרטי, לא רק שמושך את היונים בזכות תנאי המחייה הטובים, אלא גם נמצא קרוב מספיק אל חלל הבית. אם כך הדבר, מה ניתן לעשות?

התקנת רשתות יונים

בין שמדובר במערכת מיזוג אוויר המותקנת על גבי גג הבית, ובין אם מדובר בפאנלים סולריים אשר נועדו לקלוט את השמש ולחסוך בחשמל – הרי ששני אלמנטים אלו מושכים יותר מכול את היונים. היונים נוהגות להסתתר מתחת לפאנלים הסולריים ומתחת למערכות מיזוג האוויר ולתפוס מחסה מפני הגשם או השמש הקופחת. לצד העובדה שצואתן של היונים פוגמת במכשור זה ומביאה להפסדים כלכליים קשים, הרי שהיונים מקימות קן וחושפות את מבנה המגורים אל מגוון רחב של סכנות בריאותיות שונות. רשת יונים היא מבין האמצעים השגורים והנפוצים ביותר, וביכולתה לחסום הרמטית את כניסתה של היונה אל עבר האזורים המדוברים.

דוקרנים נגד יונים

אלמנט נוסף שנמצא בשימוש תכוף לצורך הרחקתן של יונים מן הגג הוא דוקרנים נגד יונים. מטרת הדוקרנים יש לציין היא איננה לפצוע את היונה חלילה. כאשר היונה פוגשת בדוקרנים, היא למעשה איננה מוצאת מקום יציב לדרוך עליו, דבר אשר מוביל אותה לפרוס את כנפיה ולחפש אחר מקום חדש. את הדוקרנים נהוג להציב על גבי המזגנים, על גבי דפנות הקולטים הסולריים וכן בדפנות הגג. לצד זאת, אלמנט נוסף הדומה במנגנון שלו לדוקרנים הוא קפיץ סליל נגד יונים. הסליל מבצע את אותה הפעולה, ומונע מן היונים למצוא קרקע יציבה כאשר הוא זז ללא הרף בעת שהיונה עומדת עליו.

חשיבות הרחקת היונים

הרחקתן של היונים היא בראש ובראשונה צעד מניעתי שנועד להסיר מפגע תברואתי ראשון במעלה. אם אינכם מעוניינים לחפש אחר חברת הדברות אשר תמגר את שלל המזיקים אשר ייכנסו אל דירתכם או הבית, הרי שמומלץ להרחיק את היונים ולהסיר את האיום מעל ראשכם. נוסף על כך, הימצאותן של יונים מביאה באופן הדרגתי לנזקים חמורים ברכוש. צואת היונה מעודדת תהליכי קורוזיה, וכך יכולה לפגוע באופן ניכר במזגנים ובפאנלים הסולריים, כמו גם במעקי בטיחות.

בכל שאלה והתייעצות, פנו למרכז לאיכות הסביבה – מומחים להרחקת יונים.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x