צילום: pixabay

כיצד נדע האם התפתחותו של ילדנו תקינה או שעלינו לפנות לבירור מקצועי?

כל התשובות לשאלות במדור "מיוחדים בחינוך"

קצב ההתפתחות של ילדים הוא אינדיבידואלי ומשתנה מילד לילד. הוא מושפע מגורמים רבים התלויים הן בתורשה (גנטיקה) והן בסביבה בה גדל הילד אם כי ניתן לראות שונות בקצב ההתפתחות גם בין הילדים מאותה משפחה.

לכל שלב התפתחות קיים טווח גילאים אשר במהלכו הוא מתרחש, כך שקצב התפתחות הילדים אינו אחיד ישנם המקדימים שלב אחד (דיבור למשל) לשלב אחר (הליכה).

כהורים, חשוב לעקוב כי התינוק מתפתח ומתקדם כל העת. שימו לב לקיום התנהגויות נורמטיביות בסיסיות כמו – הרמת ראש, יצירת קשר עין, תגובות שונות לקולות שונים, תגובות מותאמות לאדם קרוב או זר ועוד.

שאלו את עצמכם: האם הילד מתקדם? האם קיימות פעולות או תובנות שלא היו אצלו לפני כן?

אין צורך לדאוג כאשר הילד מקדים או מאחר לפתח שלב מסוים או כאשר נראה כי הילד של השכנים מפותח ומגיב יותר מהילד שלנו. החשוב הוא לוודא כי יש התקדמות והתפתחות ואנו רואים שינויים כמו- הרחבת מספר המילים שהילד אומר, התקדמות בהתמצאותו ובתפקודו במרחב הבית וביכולות התקשורת שלו ועוד. זכרו, הורים מכירים את ילדם טוב יותר מכל איש מקצוע! היו ערניים לתחושות שלכם ופנו לרופא הילדים בעת הצורך. שתפו אותו בלבטים והתייעצו עמו אם רופא הילדים אינו רופא התפתחותי בקשו להיפגש גם עם רופא התפתחותי. רופא זה יערוך הערכה התפתחותית וינחה אתכם. לעיתים יפנה לטיפול במכון התפתחות הילד של קופ”ח ולעיתים ייתן הפניה להמשך בירור.

הכותבת: הגב‘ חדוה יודקביץ, מנהלת ”גני מפתח“ מבית ‘מעין החינוך התורני פ”ת’ ומנחה דידקטית. בעלת תואר בחינוך מיוחד ומומחית בהתפתחות שפה ולמידה. מרצה ומנחה מעל 15 שנים בסמינרים להכשרת מורות וגננות.

גם לכם יש שאלה בתחום ה“עיכוב ההתפתחותי“?
לשליחת שאלה בוואטספ לחצו כאן>
לשליחת שאלה באימייל כתבו כאן את שאלתכם:

המדור בשיתוף “גני מפתח” חינוך מיוחד לילדים בעלי עיכוב התפתחותי גנים יעודיים לציבור המסורתי, הדתי והחרדי בפתח תקווה.

גם אתם עומדים לפני הכרעה, האם לשלוח את ילדכם למסגרת חינוך מיוחד?

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x