מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

ככה מוציאים היום רישיון נהיגה לאוטובוס

תמונה FREEPIK

רוצים ללמוד נהיגה על אוטובוס, מונית או אוטובוס ציבורי זעיר? ככה מוציאים רישיון נהיגה על אוטובוס בקלות ובמהירות. רישיון נהיגה לאוטובוס מאפשר לאדם להנהיג בצורה חוקית ובטוחה אוטובוס. לעומת זאת רישיון נהיגה למונית מאפשרת להנהיג רכב ציבורי זעיר. לא משנה אם אתם רוצים להוציא רישיון לאוטובוס או רישיון למונית, תחילת התהליך זהה בשניהם. יש להגיש בקשה לרישיון, לעבור את כל האישורים הנדרשים כולל מרב”ד. ואז ניתן להירשם לקורס עיוני לרכב ציבורי. ישנם מספר מקומות מאושרים ללימוד התאוריה של רכב ציבורי, למשל אם אתם גרים באזור המרכז, יש לכם את מכללת המסלול הנכון שמתמחה בכל הלימודים הקשורים בתחבורה, ובכלל זה גם קורס רכב ציבורי . רק אחרי שסיימתם את קורס רכב ציבורי, התהליך מתפצל. כאשר הרוצים להוציא רישיון למונית יכולים לקחת שיעור נהיגה אחד ומיד לגשת לטסט, לעומת זאת הרוצים להוציא רישיון נהיגה לאוטובוס יצטרכו לקחת שיעורי נהיגה על אוטובוס. מספר שיעורי הנהיגה שתידרשו ללמוד על האוטובוס משתנה בהתאם לסוג הרישיון שבידכם. כאשר למשל נהג המחזיק ברישיון נהיגה לרכב פרטי נדרש למינימום של 40 שיעורים.

ללמוד נהיגה על אוטובוס באופן פרטי או דרך חברות התחבורה הציבורית?

כל חברות התחבורה הציבורית זועקים לנהגים. המחסור בשוק מורגש מאד. ולכן הן מציעות למעוניינים ללמוד נהיגה על אוטובוס להוציא את רישיון הנהיגה על חשבונם בתמורה להתחייבות לעבודה במשך תקופה של כשנתיים לפחות.

אבל האם זה שווה או עדיף ללמוד באופן פרטי?

אם יש לכם אפשרות, עדיף לכם להוציא את רישיון הנהיגה  אצל מורה נהיגה על אוטובוס באופן פרטי ולהגיע לחברת התחבורה הציבורית (אם אתם רוצים לעבוד שם) כאשר רישיון הנהיגה בידכם. היחס אליכם יהיה שונה תוכלו לבחור את המשמרות הנוחות לכם וכו’ וגם המענק שתקבלו אחרי שנתיים יהיה מוגדל משמעותית מעלות הוצאת הרישיון.

מי יכול להוציא רישיון נהיגה על אוטובוס?

לא כל אחד יכול להוציא רישיון נהיגה על אוטובוס. ישנם מספר תנאים מקדימים אשר חייבים להתקיים כדי להתחיל בתהליך של הוצאת רישיון לאוטובוס. על המועמד להיות מעל גיל 21, עם 12 שנות לימוד ובעל רישיון נהיגה בתוקף עם וותק של שנתיים ומעלה. כמו כן צריך לשלוט היטב בשפה העברית או הערבית ברמת דיבור וקריאה.

הכתבה בשיתוף נטוורקינג בניית אתרים

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x