מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

כל מה שצריך לדעת על ביטוח מקצועי לעסק

PIXABAY

אם יש משהו בטוח בעולם שרווי בהפתעות, זה שביטוח תמיד צריך, בטח אם מדובר בעסק הפרטי שלכם. במה מדובר? למה זה חשוב? למה חשוב לשים לב? אלו פרמטרים מבדילים בין ביטוח אחד לשני? ואולי בכל זאת העסק שלכם יכול להישאר מחוץ למשוואה? אספנו עבורכם מידע חשוב בנושא שיעזור לכם להבין מה חשוב וצריך לעשות כשרוצים לרכוש פוליסת ביטוח מקצועי לעסק.

נערכים לבלתי צפוי

ביטוח מקצועי לעסק נועד לספק הגנה מפני נזקים אפשריים, לרוב לא צפויים. הנזק יכול להיגרם לציוד, ליכולת ההשתכרות, למבנה, לעובדים וכדומה. במקביל, הנזק יכול להיגרם בעקבות עובד  שמחליט להגיש תביעה, לקוח שלא שמר היטב על הציוד, אסון טבע שהרס את המבנה, מתקפת סייבר וכדומה. מכאן שסיבות לנזקים לא חסרות, כך שלא כדאי לקחת סיכון ולבחור את הביטוח המתאים ביותר.

כשהעסק פועל מתוך הבית

הביטוח המתאים ביותר הוא הביטוח שמושתת על דגשים אישיים. כמו כן, יש פרמטרים נוספים שרצוי להכניס למשוואה. כמו מה? כפי שמבהיר אבנר הייזלר בדה מרקר, העולם העסקי הוא עולם של הזדמנויות, אך בו זמנית תמיד צריכים להיות ערים לסך המשתנים. איך זה קשור לביטוח לעסק? רבים לא יודעים, אך אם הם מנהלים את העסק מתוך הבית, החשיבות של ביטוח משמעותית פי כמה, ופה אנו מבקשים להסביר. משרד ביתי לא מבוטח עלול לפגוע בפוליסה של הבית. כמו כן, לא רק שרצוי לרכוש פוליסה ייעודית לבית העסק, אלא גם חשוב לעדכן את הפוליסה של הבית. אם לא תעשו כך, במקרה של פגיעה עלולים לגלות שתגמולי הביטוח נפגעו.

 נעים להכיר – סוגי הפוליסות

באופן כללי ניתן לחלק את הפוליסות ל-3 סוגים: ביטוח בית עסק וחנות, ביטוח אחריות מקצועית וביטוח עבודות קבלניות. כל ביטוח מיועד לקהל מעט שונה, אם כי גם ניתן למצוא עסקים שזקוקים ליותר מסוג ביטוח אחד. ביטוח בית עסק וחנות ראשית כולל ביטוח אש, ובנוסף הוא עשוי לכלול ביטוח למבנה כולל פגיעה בשכ”ד, ביטוח לציוד כולל אובדן רווחים, וכמובן ביטוח כלפי צד ג’ (לצורך הדוגמה, הביטוח מכסה הוצאות בגין עובד שנפצע בתאונת עבודה, או נזק שנגרם לעסק הסמוך).

ביטוח אחריות מקצועית וביטוח עבודה קבלנית

ביטוח אחריות מקצועית מיועד לאנשים שמעניקים שירות או טיפול, דוגמת רופאים, ספרים, אדריכלים וכדומה. הרעיון הוא להחזיק בביטוח שמגן מפני תביעה מצד הלקוח, כמובן בהתאם לגבולות הביטוח שנרכש. חשוב לשים לב שמדובר בביטוח ארוך טווח, ביטוח שמגן גם מפני תביעות עתידיות שמתעוררות זמן רב לאחר מתן השירות. מה בכל הנוגע לביטוח עבודות קבלניות? פה מדובר בביטוח יותר נישתי שנוגע הן לקבלנים גדולים והן לשיפוצניקים קטנים. ביטוח זה נולד מתוך ההבנה שאופי העיסוק עשוי לחשוף את העוסקים בתחום בפני שורה ארוכה של סיכונים. לצורך הדוגמה ייתכן שמדובר בחומר בנייה שנגנב, בתביעות צד ג’, בנזק שנגרם למכשיר ייעודי, בנזק משני שנגרם למבנה וכדומה.

היכן סוכן ביטוח נכנס למשוואה?

כל עסק צריך להיות מודע לאפשרות של רכישת פוליסת ביטוח וכל עסק צריך לבחון איזה ביטוח יותר נכון עבורו. עם זאת, אין ספק שהמבחר הרב ותתי הסעיפים עשויים לבלבל, ועל כן לא פעם שווה להתייעץ עם סוכן ביטוח. סוכן ביטוח יידע לבחון כראוי את מאפייני העסק ובהתאם ידריך אתכם ויעזור בבחירת האופציה האידאלית. כמו כן, סוכן ביטוח יסייע ברגע האמת, יקל את סך התהליך שנוגע להפעלת הביטוח וילווה עד לכדי השגת פיצוי מלא.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x