מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

כמה זמן לוקח לסיים פרויקט פינוי בינוי?

צילום: shutterstock

התחדשות עירונית הינה שם כללי שמתאר מצב בו מתבצעים שיפורים באזור מדורדר. בין הפרויקטים הכלולים תחת ההגדרה של התחדשות עירונית ניתן לציין את פרויקט פינוי בינוי. בעת ביצוע פרויקט פינוי בינוי, נהרסים הבניינים הישנים שנבנו במהלך שנות ה-50 ולמעשה עד שנות ה-80. למבנים ישנים אלו, שנמצאים בערים רבות בארץ יש תשתיות ישנות שלא נבנו כהלכה, הדבר גורם להם להיות מסוכנים משום שהם אינם עומדים בתקן רעידות אדמה. ברוב המבנים הללו יש 3-4 קומות כאשר המבנה נבנה על שטח גדול ביחס למספר הנפשות שהוא מכיל.

לאחר הריסת המבנים נבנים בניינים חדשים שמכילים קומות רבות יותר מהמבנים הישנים שנהרסו והתשתיות מחודשות. מכיוון שהמבנים החדשים נבנים על אותו שטח, הם יכולים להכיל יותר דירות ולספק מענה למספר רב יותר של נפשות מלפני כן. מכאן ניתן להבין שבאמצעות פרויקטים של פינוי בינוי ניתן לא רק לבנות מבנים חזקים ועמידים בפני רעידות אדמה, אלא גם לספק מגורים לאנשים רבים יותר ולמצוא פתרון לבעיית המחסור בדירות בערים השונות בארץ.

תיאור הפרויקט – מהם השלבים הכלולים במסגרת פרויקט פינוי בינוי?

בשלב הראשון של פרויקט פינוי בינוי מתוכנן הפרויקט באופן כללי ונקבעים הגבולות של הבניינים אותם יש להרוס. לאחר מכן, מוגשת התכנית לרשות המקומית לצורך אישור. לאחר קבלת האישור יש צורך בהסכמה של דיירי הבניינים. פעמים רבות לא קל להגיע להסכמות והדיירים דורשים דרישות שונות. היזם, אשר לרוב מגיע מחברות גדולות המתמחות בתהליכי פינוי בינוי בוחן את העלות מול התועלת של התהליך ובמידה שהוא מוצא שהתועלת גדולה מהעלות, הוא חותם על הסכם עם הדיירים. יש לציין שמכיוון שהבניינים נהרסים לגמרי, עוברים הדיירים לדירות חלופיות ומתגוררים בהן במהלך תקופת השיפוצים, ולכך מתייחסת המילה “פינוי” בשם הפרויקט.

איפה יכול להיתקע פרויקט פינוי בינוי ולמה יש פרויקטים שמתארכים מעבר לזמן סביר?

פרויקט פינוי בינוי יכול להיתקע בשל סיבות שונות, ככלל מדובר על תהליך ארוך שלפעמים מתארך זמן רב יותר מהזמן שנקבע מראש. עיכוב בסיום הפרויקט יכול להיגרם בשל המערכת הבירוקרטית המסורבלת או סירוב של דיירים שחרדים מפני השינוי או אינם בוטחים ביזם. כמו כן, דיירים רבים עורכים שיפוצים בביתם וחוששים שהדירות לא יתאימו להם לאחר סיום עבודות הבנייה. כדי לתת תמריץ לדיירים ולהוביל להסכמתם, ניתנות להם תוספות שונות, כך שערכה של הדירה המשודרגת גבוה הרבה יותר מערכה של הדירה הישנה. אמנם התחדשות עירונית דורשת השקעה של משאבים רבים ובהחלט מדובר על תהליך מורכב שעשוי לקחת הרבה זמן, אך כאשר הוא מצליח, מדובר בעסקה משתלמת במיוחד.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x