מסוף אבנת יהיה מהמפוארים בישראל. במקום 17 עמדות אוטובוסים, חדר מנוחה לנהגים ממוזג ונוח, חדר אבידות, עמדות אוטומטיות להטענת רב קו בנוסף לנציגים המוכרים רב קו במזומן במשרדי המסוף, עמדות מידע דיגיטליות המעדכנות בזמני ההגעה של האוטובוסים בעברית, ערבית ואנגלית ומאפשרות לבנות מסלול נסיעה מיטבי כאשר הנוסע מזין את מקום הימצאו והיעד אליו הוא רוצה להגיע.
כזכור, המסוף היה "תקוע" במשך שנים מאחר והאוטובוסים שיצאו מהמסוף לא השתלבו באופן מיטבי בתנועה ברחוב ז'בוטינסקי והיה צורך בשינוי מהותי גיאומטרי של המסוף, דבר שהצריך פירוק חלק מהמסוף ובנייתו מחדש, כולל סלילת נתיב העדפה לתחבורה ציבורית הן בכניסה למסוף והן ביציאה ממנו. הותקן רמזור חדש ייעודי לאוטובוסים, המוביל אותם היישר מהנת"צ החדש במסוף לנת"צ בז'בוטינסקי. העבודות תואמו עם חברת נת"ע – הרכבת הקלה, והותאמו להפעלת הרכבת בעתיד. הונחו מסילות בצומת כחלק מהתכנון לטווח הרחוק של פעילות הרכבת הקלה והסעת ההמונים בפ"ת.
משרד התחבורה ונתיבי איילון מכינים יחד עם הרשות תכנית אב לתחבורה הנבנית בשנה וחצי האחרונות, לגבי פרישת הקווים, נתיבי תחב"צ ומערך התחבורה בעיר בכלל ובמסוף בפרט. פירוט הקווים יפורסם בהמשך.
ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג "התחבורה הציבורית בפתח תקוה עוברת שדרוג יסודי, מהפכני וחסר תקדים! לאחר שנים בהם המסוף עמד כאבן שאין לה הופכין, קידמנו אותו והתחלנו בשדרוג המסוף על מנת שיתאים למרחב הציבורי ולכביש הראשי אליו בו הוא משתלב. במסוף אבנת החדיש, קיימים 17 עמדות אוטובוסים ושש עמדות מידע מתקדמות. במסוף יעברו קווים רבים, יתווספו קווים חדשים, ובעיר לבסוף תהיה רשת הקווים ענפה ויעילה שתיתן מענה לצרכי כל הנוסעים בכל רחבי העיר ותהיה אלטרנטיבה ראויה ואיכותית לרכבים הפרטיים, ובכך נצמצם את מספר הנפגעים בדרכים ואת זיהום הסביבה. אני מודה לכל השותפים שלנו לדרך ובמיוחד לעובדי אגף תנועה במינהל הנדסה".
לקידום הפרויקט שותפים: מינהל הנדסה אגף התנועה ותח"צ בעיריית פ"ת שמובילים במקצועיות רבה את השינוי התחבורתי בעיר, אגף תחב"צ במשרד התחבורה, אגף תחב"צ בנתיבי איילון ואגף התנועה בנת"ע – הרכבת הקלה.