שרידי כטבם וכוחות מד"א בלב תל אביב
שרידי כטב"ם בלב תל אביב. צילום מהזירה: דוברות מד"א

ללא התרעה: כטב”ם התפוצץ בלב תל אביב – אדם נהרג ו 10 נפצעו קל

כטב"ם התפוצץ בלב תל אביב כתוצאה מכך הדי הפיצוץ נשמעו באזורים רבים במרכז הארץ בגוש דן והשפלה: גבר בן 50 נהרג מפגיעת רסיסים ו 10 נפגעו קל. צה"ל: 'מדובר במטרה אווירית שלא הפעילה התרעה'"

בסמוך לשעה 03:00 לפנות בוקר, התקבלו מאות דיווחים אודות פיצוץ עז שנשמע באזור תל אביב וברחבי גוש דן והשפלה, גם תושבים רבים בפתח תקווה שיתפו ברשתות החברתיות כי התעוררו לבום חזק שהרעיד את האזור.

כוחות משטרה וביטחון גדולים הוקפצו למקום פיצוץ הכטב”ם בלב תל אביב וביצעו סגירה של הזירה, תוך סריקות לאיתור חפצים חשודים ומפגעים נוספים. ממשטרת ישראל נמסר כי במהלך הסריקות אותר בבניין בסמוך לזירה, אדם בשנות ה-50 לחייו כשהוא ללא רוח חיים בדירתו, כאשר סימני רסיסים על גופו. בנוסף, מהמקום פונו 10 פצועים קל לקבלת טיפול רפואי.

מפקד מחוז תל אביב, ניצב פרץ עמר קיים יחד עם מפקד מרחב ירקון, תנ”צ יחיאל בוהדנה, הערכת מצב בשטח עם כלל כוחות החירום וההצלה. בשלב זה משטרת ישראל וחבלני המשטרה, ביחד עם כוחות ההצלה והחירום ממשיכים לפעול בזירה ונערכים לפתיחת צירי תנועה.

במשטרה קוראים לתושבים להישמע להנחיות פיקוד העורף, להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומרי נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל.

צפו במפקד מחוז תל אביב, ניצב פרץ עמר בזירת פיצוץ הכטב”ם בתל אביב

דובר מד”א, זכי הלר: בהמשך לפיצוץ בתל אביב בסריקות בזירת האירוע, אותר באחד הבניינים גבר מחוסר הכרה, עם פציעות חודרות, צוות מד”א מדווח על גבר כבן 50 ללא סימני חיים וקובע את מותו.

חובשים ופראמדיקים של מד”א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים וולפסון ואיכילוב 8 נפגעים, בהם: 4 מרסיסים והדף, ו- 4 נפגעי חרדה.

פאראמדיק מד”א רועי קליין וחובשי מד”א יואל רוזנטל ואשר גריידר, סיפרו:

“הגענו במהירות למקום וראינו המולה והרס כתוצאה מפיצוץ, התחלנו לבצע סריקות והגיעו אלינו 4 פצועים, 2 מהם נפצעו בבית, גבר כבן 37 ואישה כבת 47, ו- 2 אחרים צעירה כבת 25 וגבר כבן 30 נפצעו כשהיו ברחוב, הם היו בהכרה מלאה וסבלו מפציעות מרסיסים בכתף ובגפיים ואחד סבל מפגיעת הדף, הענקנו להם טיפול ראשוני ופינינו אותם לבית החולים במצב קל. בהמשך הסריקות באחד המבנים אותר גבר כבן 50 מחוסר הכרה, הוא סבל מפציעות חודרות, ביצענו בדיקות רפואיות , הוא היה ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו.

מדובר צה”ל נמסר: בדיקה ראשונית עולה כי הפיצוץ בתל אביב נגרם כתוצאה מנפילה של מטרה אווירית, שלא הפעילה התרעה. הנושא נמצא בתחקור מעמיק. כוחות רבים פועלים כעת במקום. חיל האוויר תגבר את פטרולי המטוסים הפועלים להגנת שמי המדינה.

תיעוד מזירת פיצוץ הכטב”ם. צילום: דוברות משטרת ישראל

לפי שעה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף.

הממולצים אונליין

לשיתוף הכתבה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם