מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

למה חובה לעשות ביטוח מבנה לדירה?

depositphotos

ביטוח דירה הינו אחד הביטוחים הנפוצים ביותר היום בקרב כל סוגי הדירות. הסיבה לכך שביטוח דירה הפך לפופולרי יותר כנראה מושפע מעלייה במחירי הדיור בשנים האחרונות, אנשים מבינים עד כמה חשוב לשמור על הנכס שלהם. ישנם סוגים שונים של ביטוח דירה, כאשר ביטוח מבנה הינו הביטוח הקריטי ביותר. עם זאת, אף ביטוח מבנה כזה או אחר הינו חובה על פי חוק.

מהו ביטוח מבנה?

ביטוח מבנה הוא למעשה ביטוח דירה, ביטוח מאוד פופולרי, ביטוח כולל אשר תפקידו לכסות על נזקים שונים שיכולים שעלולים לקרות עקב תקלות או עקב בלאי. הכיסוי הוא על נזקי תשתיות, חשמל, צנרת, קילופים, ואף מקרים קשים יותר כמו שריפה שפרצה בדירה. ביטוח דירה הוא ביטוח כולל למבנה, זאת אומרת שחצר הבית לא מבוטחת אלמלא דרשתם זאת והוספתם סכום מסוים לפוליסה בכדי לבטח באופן כללי יותר. ישנם מסלולים שונים של ביטוח דירה, חלקם מורחבים יותר וחלקם מצומצמים, עליכם לבחון היטב על מה אתם חותמים כדי לדעת את הזכאות שלכם.

ביטוח דירה – דגש חשוב

שימו לב, בנוגע לביטוח דירה קיימים שני כיסויים שונים שהם העיקריים: ביטוח מבנה וביטוח תכולת דירה. ביטוח מבנה הינו ביטוח אשר מכסה את הנזקים שנגרמו לחלקי הבית כמו קירות, תקרה, רצפות, צנרת וכן הלאה… עם זאת, אם חלילה פרצה שריפה ונשרפו כל הרהיטים, הביטוח אינו מכסה אתכם מפני מקרים כאלה. מצד שני, ביטוח תכולת דירה הוא ביטוח אשר מכסה מקרים כאלה. בכל אופן, סביר להניח שהנזקים אשר עלולים להיגרם למבנה הדירה יהיו יקרים יותר מאשר נזקים לתכולת הדירה. ביטוח דירה הוא מצרך בסיסי היום, ללא ביטוח דירה אתם יכולים למצוא את עצמכם מוציאים הון תועפות עבור הוצאה שלא צפיתם אותה בכלל.

רכישת ביטוח מבנה

רכישת ביטוח מבנה כזה או אחר יכולה להיעשות על ידי פנייה לשירות הלקוחות של חברת ביטוח, או דרך אתר להשוואת מחירי ביטוחים. חשוב להדגיש, התחרות בקרב חברות הביטוח גדולה כיום מאי פעם, ולכן המחירים נוחים לכל כיס. המחיר אינו נקבע באופן גלובלי אלא לפי פרמטרים מדויקים הכוללים את שטח המבנה, מבנה חדש או ישן, סיכונים סביבתיים ועוד… לכן, על מנת שתוכלו לאמוד מחיר מדויק עבור ביטוח הדירה שלכם עליכם יהיה לפנות לחברת ביטוח ולהציג את כל הפרטים הרלוונטים.

כמו בביטוח רכב, גם בביטוח מבנה קיימים מסלולים שונים, מסלולים אשר באמצעותם תוכלו להוזיל את מחיר הביטוח ומצד שני לייקר אותו. לדוגמא, ישנו מסלול הכולל ביטוח מבנה וביטוח תכולת דירה בביטוח אחד. עוד דוגמא היא בחירת ביטוח בהשתתפות עצמאית, כאשר במקרה של נזק יהיה עליכם להשתתף באחוז מסוים מסך ההוצאות עבור התיקונים, ואילו במשך השנה תשלמו פחות עבור פוליסת הביטוח.

 

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x