מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

למה חשוב לטפל בבריאות הנפ

FREEPIK

כשכואב לנו הראש, אנו לוקחים כדור כדי להקל על הכאב. כאשר כואבת לנו היד, אנו פונים לרופא אורטופד כדי לחבוש אותה או למרוח משחה. אבל כשאנו נמצאים במצב של עצבות או דיכאון, המצב לא כל כך פשוט. דווקא אז איננו ממהרים לפנות לשירותי בריאות הנפש, ואז העניינים רק הולכים ומסתבכים. כשהנפש מרגישה רע, אנו נוטים להתעלם מהבעיה ולקוות שהיא תחלוף לבד, שאנו נרגיש טוב יותר. וכשזה לא קורה, אנו מטילים אכזבה.

מדוע קשה לנו לפנות לשירותי בריאות הנפש

כאשר אנו מרגישים רע, לא קל לנו לפנות ולבקש עזרה. שיקום הנפש דורש לא פעם התייחסות מיוחדת, אבל במקום זאת אנחנו מנסים לדחוק את הבעיה. הקושי לפנות לעזרה נובע מכמה סיבות. ראשית, בעולם המודרני שלנו שבו אנו מפרסמים את התמונות המושלמות ביותר באינסטגרם או בפייסבוק, החברה שלנו מצפה לשלמות ולאיפוק. לא פעם אנשים הסובלים מבעיות נפשיות נתפסים כמפונקים וחלשים. הסטיגמה הזו מונעת מאנשים לפנות לעזרה, כי גם בינם לבין עצמם הם אינם רוצים להודות שמשהו לא בדיוק בסדר. שנית, מצב נפשי הוא לא משהו שאפשר לאמוד. וזאת בניגוד לכאב הפיזי שאפשר לכמת פחות או יותר. אחרי הכול, מצבי הרוח עלולים להשתנות בכל יום. יום אחד אתם מרגישים שמחים ומלאי מרץ, אבל ביום אחר אינכם חשים בטוב מבחינה נפשית. כמו כן, לפעמים אנחנו לא מצליחים לתאר כיצד בדיוק אנו מרגישים ברגע נתון. ישנם מקרים שבהם אנחנו אפילו לא מבינים שיש בעיה, ולכן גם לא מבינים שאנו זקוקים לעזרה מקצועית.

מדוע חשוב כל כך לטפל בבריאות הנפש

אם אתם או יקיריכם סובלים מעצבות, דיכאון או חרדות, חשוב לפנות למטפל כדי לבחון את הבעיה ולטפל בה. אנשים המדחיקים את הבעיה הנפשית שהם סובלים ממנה או מנסים לטפל בה באופן עצמאי, הבעיה רק תתגבר. בעיה נפשית עלולה להעיק על התפקוד היומי. דיכאון או חרדה מקשים אפילו על פעולות פשוטות כמו הכנת ארוחת בוקר או ניקוי רצפות ובית, קל וחומר על פעולות מורכבות יותר דוגמת עבודה או לימודים. כדי להגיע רוגע הנפשי ולהיפרד מהעולם הכבד, מתמודד נפש צריך לפנות לאיש מקצוע שיוכל ללוות, לטפל ולגלות מה מפריע לו ומדוע הנפש שלו אינה נותנת לו מנוח.

למי פונים כדי לשקם את המצב הנפשי

אם רוצים לדאוג לשיקום בריאות הנפש ולהתמודד עם בעיות נפשיות מעיקות, חשוב לפנות לאיש מקצוע המתמחה בתחום. אדם כזה מסייע למתמודג נפש לעבור תהליך עם עצמו על מנת שיכול להבין את התחושות שלו והקשיים שהוא חווה. המתמודד עובר כברת דרך עד שהוא מגיע למנוחה והנחלה ולומד לווסת את התחושות שלו ולהתמודד עמם.

אם אתם מעוניינים להתגבר על האתגרים ולהתמודד עם בעיות נפשיות, ידיד נפש הוא הארגון שיכול לעזור לכם. הארגון זה מתאים למגוון רחב של אוכלוסיות דוברות שפות שונות. חלק מהשירותים אף מגיעים עד לבית הלקוח, במקרים שבהם מתמודד הנפש אינו יכול לצאת מביתו. כי אין סיבה שאיש מבין המתמודדים יישאר לבד עם הבדידות והקשיים הנפשיים.

מקבלים עזרה ויוצאים לחיים חדשים

לא תמיד קל לבקש עזרה נפשית. לא זו בלבד שמדובר הסטיגמה, אלא שבטיפול רגשי ונפשי נפתחות תיבות הפנדורה והמטופל צריך להתמודד עם תחושות ורגשות בלתי נעימות שהוא הדחיק במשך זמן רב. עם זאת, כל טיפול רגשי ונפשי יכול לשחרר ולהעניק לנו את החופש המיוחל. אנשים שעברו טיפול מרגישים חופשיים יותר. הם מרגישים שדבר אינו חוסם אותם, והם יכולים להגשים כל מטרה שרק ירצו.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x