מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

למה עדיף לתת מאשר לקבל?

freepik

לא בכדי אנשים אומרים כי הם תמיד ירצו להיות בצד הנותן ולא להיות בצד המקבל. אולי למראית עין נדמה כי אלה שמקבלים דבר כזה או אחר מרוויחים בענק בשל כך. אך כאשר מנתחים את המציאות בהיבטים קצת אחרים מגלים כי תמיד עדיף להיות בצד הנותן. אם הגעתם למצב בו אתם תהיו בצד המקבל, סימן שמעלה הדרך עשיתם מספר טעויות שגרמו לכך. ריכזנו לכם כמה סיבות מובילות שישכנעו אתכם תמיד להיות בצד הנותן, זה שנותן מעצמו מכל הזדמנות. גם אם חלילה תגיעו למצב בו אתם צריכים להיות בצד המקבל, תדעו כי נתתם מעצמכם כמה שרק יכולתם. כמובן שזה שאתם בצד הנותן אין זה אומר שלא תוכלו לקבל ביום מן הימים במידת הצורך.

מי שנותן מקבל בחזרה

תכונת הנתינה היא לא סתם אחת מהתכונות הכי חשובות אליה מרגילים אותנו מגיל קטן. כל תינוק לומד לתת מהדברים שהוא מקבל לבני משפחתו או לילדים אחרים בני גילו. התכונה הזו כל כך חשובה מכיוון שהיא מגלמת בתוכה גם נתינה וגם קבלה בעת ובעונה אחת. הרי מי שנותן דבר מסוים, יקבל בחזרה בזכות זה שהוא עשה טוב למישהו אחר. האנשים שמקבלים אומנם מרגישים טוב מעצם הקבלה, אך לא באמת מגיעים לתחושת סיפוק. זה מה שהופך את העניין של נתינה לעניין שאי אפשר להתעלם ממנו או לעבור עליו לסדר היום.

נתינה משמעותה כוח

צריך לקרוא לילד בשמו, העובדה מראה כי לרוב מי שנותן זה מי שנמצא בעמדת כוח מכל סיבה שהיא. אם אתם נותנים ומעניקים לאחרים סימן שהמצב בו אתם נמצאים הוא טוב בהרבה. לעומת זאת אלה שנמצאים במצב של קבלה אינם מרגישים משמעותיים וחזקים. פערי הכוחות כאן הם ברורים, ויש צד אחד שהוא מוביל וצד שני שהוא מובל. השאיפה הטבעית תהיה תמיד להיות בצד המוביל כי זה מה שיאפשר לכם להשיג את מבוקשכם. ברגע שתהיו מובלים תתקשו להתוות את הדרך או להסביר בדיוק אילו דברים חשובים לכם. זה מה שגורם לנתינה להיות תוכנה נכספת שהמון אנשים שואפים ליישמה בחייהם.

תגרמו לאחרים אושר

אפשר להגיד בפה מלא כי זה שאתם נותנים זה ממלא אתכם לא פחות מאשר את האחרים. אומנם אתם נותנים משהו מעצמכם לטוב האחר, יכול להיות שזה יגזול מכם זמן או כסף. אך בראייה כוללת כולם מבינים כי נתינה שגורמת אושר היא מהדברים היותר מתגמלים שיש בחיינו. בין רגע תמצאו את עצמכם במצב בו אתם הופכים את החלומות למציאות. אם האנשים שנמצאים סביבכם מאושרים, אין שום סיבה שגם אתם לא תהיו כאלה. תרגישו את התחושות הטובות של הנתינה, ותהפכו אותה להיות משהו קבוע בחייכם. מי שנותן באופן עקבי מתוגמל בכל מיני היבטים, ומוערך באופן הרבה יותר טוב.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x