למה קיימת עליה במספר הנחשים בפתח תקווה?

הנחש שנלכד בבית מגורים ברחוב אורלנסקי, חשף תופעה מסוכנת של אנשים שלוכדים נחשים ללא הבחנה בין מינים ארסיים ללא ארסיים • גדעון דעבול לוכד נחשים פתח תיקוואי: " אסור לתפוס אותם ואסור להחזיק אותם בבית" • למה דווקא בפתח תקווה ואיך להיזהר מהנחשים?

מתנדבי איחוד הצלה שהוזעקו בתחילת החודש לבית ברחוב אורלנסקי על מנת לטפל באדם שהוכש מנחש, הופתעו לגלות את הנחש בתוך קופסת פלסטיק שקופה. החובשים, הגישו לפצוע טיפול ראשוני במקום, הזמינו את לוכד הנחשים הוותיק גדעון דעבול, ופינו את הבחור שהוכש לבית החולים.

כשדעבול הגיע למקום, הסתבר שהבחור שהוכש מצא את הנחש בתחנת הרכבת סגולה, ואסף אותו לביתו מתוך מחשבה שהנחש אינו ארסי. בבית, הבחור הוציא את הנחש מהקופסא, ובמקום הוא הוכש בשתי ידיו על ידי הנחש. בשיחה עם אתר ‘פתח תקוואי’ סיפר דעבול “מיד שראיתי את הנחש ידעתי שזה צפע, והבחור שהוכש חייב להגיע בדחיפות לבית חולים”.

עבור גדעון דעבול, מקרים כאלה הם שגרה. “אנשים לא נזהרים, חושבים שהם מבדילים בין סוגי הנחשים ואז מופתעים כשהם מכישים אותם”. הוא אומר ומזהיר “לפי החוק הנחשים הישראלים הם חיה מוגנת. אסור לתפוס אותם ואסור להחזיק אותם בבית, מדובר בקנס של אלפי שקלים ותיק פלילי”.

באביב, הנחשים מתעוררים מתרדמת החורף ויוצאים לחפש מזון. הרס השדות באם המושבות ופינוי בסיס סירקין, הביאו לעלייה במספר הנחשים בעיר. החיפוש אחר מקורות מזון ומים, גורמים לנחשים להכנס למקומות יישוב ולבתים. “הסכנה הגדולה” אומר דעבול “היא לגני ילדים שנמצאים בדרך כלל בקצה השכונה, במיקומים הקרובים לשדות הפתוחים”.

בפתח תקווה ובסביבה, הוא מוכר כלוכד וותיק עם ניסיון של עשרות שנים בלכידת נחשים. סיפורים מסמרי שיער על לכידות הירואיות של דעבול הגיעו למהדורות החדשות בטלוויזיה ובעיתונים. לקראת הקיץ ביקשנו ממנו טיפים כיצד להישמר מנחשים, הוא נענה בשמחה:

  1. לא להשקות את הצמחיה בחצר בשעות הערב, הנחשים מחפשים מקורות לחות.
  2. להשתדל להשקות בכמויות קטנות, כדי שהמים לא יצטברו לשלוליות שמהוות מקור מים לנחשים.
  3. מי שמחזיק בעלי חיים, להשתדל לאסוף את שאריות המזון (בונזו וכדומה). עכברים שבאים לאכול את השאריות, מביאים אחריהם את הנחשים.
  4. לא לזרוק אוכל בחצרות. חולדות שמחפשות את שאריות המזון, הן מזון מצויין בשביל הנחשים.
  5. להשתדל לקצור עשביה שצמודה למדרכה, נחשים אוהבים להסתתר בתוך העשביה הזו.
  6. אם יש עציצים בחצר, להשתדל לא להצמיד אותם לקיר. הלחות שבעציץ מזמינה את הנחשים והם מסתתרים בין העציץ לקיר.
  7. להרחיק את הילדים מאבנים גדולות ועשביה גבוהה.
  8. ראיתם נחש? אל תהיו חכמים וגיבורים, להתקשר מיד ללוכד מוסמך.

קונים באלי אקספרס, איביי, אמזון וחוסכים מאות שקלים בחודש:
משחקי ילדיםספינר בגדי ילדיםבגדי נשיםבגדי גברים, סלולרגאדג’טים




0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x