מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

למי מתאים קורס מפתח BI

צילום: depositphotos

עד לפני מספר שנים מערכת בינה עסקית לעסקים הייתה תוכנה להפקת דוחות מידע. המנהל היה בוחר את הדו”ח הרצוי לו מתוך רשימה ומקבל פלט המרכז נתונים מצטברים. בשנים האחרונות חלה תפנית רחבה בתחום מערכות ה-BI כך שבמקום לקבל פלט של דו”ח אשר הופק מתוך שאילתה מובנית ,המנהל יכול לשאול כל שאלה מכל כיוון עסקי אפשרי ולצפות במידע מנותח המוצג באינספור כלים גרפיים. מי שאחראי על תפעול ופיתוח מערכות אלו הם מפתחי ה-BI שלא פעם מגיעים מתחומים הנושקים להייטק כמו הדרכה או מכירות ולאו דווקא בעלי ניסיון כמתכנתים. למי מתאים קורס BI? כל התשובות כאן בכתבה.

קורס BI – לאנשים המחפשים עשייה משמעותית.

קורס פיתוח BI הוא כרטיס הכניסה לעולם ההייטק ולתפקידי פיתוח שאינם מצריכים השכלה הנדסית או טכנית מובהקת, שכן מפתח ה-BI נדרש להבנה עסקית לצד הבנה טכנית (שאת עיקריה הוא לומד בתוכנית הכשרה מובנית). רוב האנשים הפונים ללימודי BI מגיעים מתחומי המכירות, ההדרכה, שירות הלקוחות, ניהול לוגיסטי ותפעולי – כלומר אלו אנשים שצברו ניסיון בתחומים ניהוליים, והם יכולים לתעל את הידע שצברו לעשייה רוחבית יותר, אשר כוללת תרגום צרכים עסקיים לכלים טכניים.

כיצד איש מכירות יכול להפוך לאיש BI?

מפתחי BI מחזיקים בשני כישורים עיקריים: הראשון – ידע ניהולי רחב היקף, והשני – ידע טכני והתמקצעות בכלי ה-BI. אנשי מכירות נמצאים בחזית העשייה העסקית – הם אלו שפוגשים את הלקוח, מבינים את צרכיו ומתאימים לו את המוצר או השירות הנכון עבורו. אנשי המכירות “חיים” את העשייה, ומכירים את האילוצים שמנגד – לדוגמה: צורך לקדם מוצר אחד על פני מוצר אחר, עמידה ביעדים, שירות לקוחות, עבודה עם מערכות מידע, עבודת שטח ועבודה עצמאית. כישוריהם כאנשי מכירות הם יקרי ערך בבואם לשמש כאנשי BI מקצועיים – שכן לא פעם איש ה-BI הוא הגורם המתווך (היחיד בשטח) שמבין בשני תחומי ידע – העסקי –אותם צרכים עסקיים שיש לממש במערכת ה-BI והטכני – אותן יכולות שיש למערכת להציע.

כיצד איש הדרכה יכול להפוך לאיש BI

אנשי הדרכה הם בעלי ניסיון רב בעבודת שטח ובעבודה עם אנשים. איש הדרכה צריך ללמוד תחום ידע חדש ולדעת להעביר את הידע הטכני בגישה ידידותית, חשיבתו מכוונת לפישוט מצבים מורכבים, ויכולת זו היא יקרת ערך בתחום ה-BI, שכן מפתח BI מלמד את המשתמשים לעבוד עם המערכת ולהפיק ממנה את המירב – כל שכן כאשר הוא מפתח מערכות BI מהדור החדש – שמבוססות על חשיבה לוגית ועל תחקור עצמי.

קורס לימודי בינה עסקית – מה הוא כולל?

אלו המעוניינים בקורס פיתוח BI ילמדו לעבוד עם קוד פיתוח בשפות פיתוח שונות, יכירו את כלל המאפיינים והיכולות שיש למערכת ה-BI להציע וייחשפו לפתרונות מתקדמים לגישור על פערים עסקיים באמצעות כלי ה-BI. מדריכי הקורס הם אנשי BI מנוסים שניהלו אינספור פרויקטים בישראל ומכירים את מורכבות השוק ואת דרישותיו. במהלך הקורס, הסטודנט יבנה פרויקט יישומי, שייסע לו בהבנת החומר. בסוף הקורס תינתן תעודת סיום, שאיתה אפשר יהיה לצאת לשוק העבודה הרותח ולהשתלב בתפקיד מבוקש.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x