צילום: דוברות עיריית פ"ת

למעלה מ- 82,000 תלמידים ותלמידות יפתחו את שנת הלימודים תשפ”ד בפתח תקווה

פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד" כ-82,630 תלמידות ותלמידים יתחילו באחד בספטמבר את שנת הלימודים תשפ"ד בעיר פתח תקווה.

בפתח תקווה כ-14,000 ילדים מגיל לידה ועד שלוש, כ-5,000 מהם במעונות (עם סמל תמ”ת) ופעוטונים, 3,216 ילדים וילדות בגן חובה, 3,078 תלמידים ותלמידות יתחילו השנה את לימודיהם בכיתה א’, 3,026 תלמידים יתחילו את כיתה ז’, ו-2,813 תלמידים יתחילו את כיתת יב’ בדרך לסיום לימודיהם במערכת החינוך (נתונים אלה כוללים רק את החינוך הממלכתי והממ”ד).

12,752 ילדים וילדות ילמדו בגני הילדים, 28,440 תלמידים ותלמידות ילמדו בבתי הספר היסודיים, 22,997 תלמידים בבתי הספר העל יסודיים, ובחינוך המיוחד כ-4,450 תלמידים. נתונים אלה כוללים את התורני, החרדי והמוכש”ר.

בעיר קיימים מאות מבני חינוך, ביניהם 533  גני ילדים (כולל חינוך מיוחד והמוכש”ר), 61 בתי ספר יסודיים (כולל המוכש”ר), 3 חטיבות (עצמאיות, ללא שש שנתי סמוך), 7 בתי ספר שש שנתיים ממלכתי, 10 בתי ספר שש שנתיים ממלכתי דתי, 5 תיכוניים טכנולוגיים, 26 בתי”ס על יסודיים לחינוך החרדי והמוכש”ר, כל זאת בנוסף ל-15 בתי ספר של החינוך המיוחד (כולל המוכש”ר).

לחינוך המיוחד בפתח תקווה המונה כ-4,450 תלמידים יש כאמור 15 בתי ספר ו- 109 גני ילדים, זאת בנוסף ל- 178 כיתות חנ”מ המשובצות בבתי ספר (של החינוך הרגיל מכל המגזרים) ברחבי העיר (הנתונים לא כוללים את המוכש”ר).

בקידום נוער – בית היל”ה (מסגרת חינוכית טיפולית לנוער נושר) ילמדו השנה 76 תלמידים בשלוחה הכללית, 32 תלמידים בשלוחה החרדית (בנים) ו- 22 תלמידות בשלוחה החרדית (בנות).

ראש העיר רמי גרינברג: “עיריית פתח תקווה גאה במערכת החינוך המצוינת שלה ומאמינה בקידום תלמידים ותלמידות עפ”י יכולתם וכישרונם ומתן מירב הכלים לכל אחד ואחת עפ”י צרכיו. מתוך מחויבות לנושא, אנו מקדמים בשנים האחרונות פרויקטים שונים ותכניות לימוד חדשניות בעלות שנתית של עשרות מיליוני שקלים, וזאת לצד הגדלת תקציב הפיתוח אשר מופנה ברובו לטובת הקמת מסגרות חינוך חדשות ושדרוג הקיימות. פתח תקווה, הינה העיר היחידה אשר מציעה מעטפת עירונית מיטבית החל מגיל לידה, בעזרת האגף לגיל הרך ועד לימודים אקדמאים, ולימודים למבוגרים בקתדרה.

השנה הוקמו עשרות כיתות חדשות, גנים, מעבדות, ספריות, מרחבי למידה, הצלוות ועוד. במקביל השקענו גם בחינוך הבלתי פורמאלי והקמנו מבנים חדשים עבור תנועות הנוער. תלמידי ותלמידות פתח תקווה נמצאים בראש סדר העדיפויות העירוני ואנחנו נמשיך לפעול למענם בכל היבט שיידרש. כל הצמרת הניהולית בעירייה ואני באופן אישי רתומים למשימה ועומדים בקשר שוטף עם מנהלי ומנהלות בתי הספר וועדי ההורים, ונותנים מענים לצרכים המערכתיים השונים וגם לפניות הפרטניות המגיעות לפתחנו. גם בשנה זו העירייה תמשיך לפתח את תחום החדשנות ומקצועות העתיד, וזאת כחלק מהתפיסה החינוכית העירונית ולטובת הצלחת התלמידים בהמשך חייהם הבוגרים. אני רוצה להודות לכל מנהלי האגפים ואנשי מינהל החינוך בהובלת רמי הופנברג על המאמצים וההשקעה לאורך כל השנה, ולאחל לכל התלמידים, התלמידות וצוותי ההוראה הצלחה רבה, שנה טובה, בריאה ובטוחה. שנת לימודים פורייה ומוצלחת”.

משרד החינוך פירסם השבוע את רשימת החטיבות העליונות המצטיינות לשנת תשפ”ג שהצטיינו בתחום הערכי, הלימודי והחברתי. בין בתי הספר מהמחוז צוינו גם: שש שנתי גולדה, אולפנת דרכי נועם, רב תחומי עמל ב’, רב תחומי עמל א’, שש שנתי שמיר, אנקורי, אולפנית ישורון ותיכון בן גוריון. בנוסף חשוב לציין את נבחרת הדיבייט של שש שנתי אחד העם אשר גם השנה הגיעה להישגים יוצאי דופן בתחרות ‘גביע המלומדים’  – WSC , תחרות עולמית שהתקיימה השנה בלונדון בהשתתפות 1500 תלמידים מ-40 מדינות.

השנה הושקעו עשרות מיליוני שקל בשיפוצי קיץ, כולל שדרוג מבנים, תחזוקה שוטפת למבנים ותיקים, אבזור וציוד חדיש לכיתות ולגנים, הצללות והתאמת כיתות.

בין היתר התבצעו עבודות שיפוץ בבתי הספר: ברנר, ביאליק, עין גנים, הדר, נווה עוז, יסודות, אלימלך כנר, אהוד מנור, גורדון, ממ”ד שלום, פיק”א, גולדה, נצח ישראל. שדרוג וחידוש מעבדות בתיכון אחד העם, שיפוץ כיתות מוסיקה בחטיבת עלומים, שיפוץ גנים והקמת גנים של החינוך המיוחד, הצללות בגורדון, חטיבת בן צבי, הוברמן, רבין ועוד. בנוסף, שופצו חדרי מעבדה, ספריות, כיתות מחשב, מרחבי למידה במסדרונות וכן מרחבי למידה חיצוניים.  בוצעו עבודות לשיפוץ כללי בבתי ספר ובגני ילדים שכללו צביעה, טיפול בליקויים, שיפוצים בחצר, התקנת משחקי חצר, אבזור, ביצוע עבודות תשתיות בבתי”ס ותיקים ועוד.

נמשכו עבודות ההנגשה במוסדות החינוך הכוללות ביצוע רמפות וגישה לבעלי מוגבלויות, הכנת כיתות שמע, שדרוג עשרות חצרות, התקנת דשא סינטטי ומתקני משחק בגני ילדים ובבתי ספר, שדרוג עשרות תשתיות עבור מבנים של החינוך המיוחד, שדרוג תשתיות חשמל, שדרוג והתייעלות אנרגטית בתחום מיזוג האוויר ועוד.

מאות מיליוני שקלים הושקעו בבנייה חדשה לקראת שנת הלימודים הנוכחית. בין היתר:

  • בניית בית ספר יסודי בשכונת פסגת הדר
  • סיום שלב ג’ שש שנתי ארנס – האודיטוריום והקפיטריה.
  • סיום בניית מרכז ענן – מרכז ללמידה חדשנית וטכנולוגית בבי”ס קיבוץ גלויות.
  • בניית מעונות יום ברחוב מבצע קדש
  • בניית מעונות יום בוולפסון
  • בניית מעונות יום בפרנקפורטר
  • תוספת כיתות בבי”ס מורשה
  • בניית דו גן ומרכז קהילתי ברחוב הרב ניסים בשכונת הדר גנים
  • בניית אולם התעמלות בבי”ס מעלות חיים
  • בניית מעבדות דמיון בחטיבת ארנס ובבי”ס פאול קור – מעבדת מולטימדיה ותלת מימד ללמידה חווייתית ומומחשת.
  • בניית אולם ספורט בשש שנתי רימון
  • בניית אולם ספורט בשש שנתי בכפר גנים, ברחוב מסקין
  • בניית אולם ספורט בשש שנתי הדר גנים ברחוב יקותיאל אדם
  • המשך בניית מרכז המחוננים ברחוב רמת הגולן
  • המשך בניית הבית לחדשנות

למערכת החינוך נוספו אנשי חינוך חדשים, סייעות, גננות, מורים, כוח עזר למורים ואנשי הנהלה. השנה חלו שינוי כוח אדם במנהלי ובמנהלות בתי הספר:

  • רויטל הולצמן תנהל את חטיבת הביניים בתיכון השש שנתי יצחק שמיר
  • שירלי חודטוב תנהל את חטיבת הביניים בתיכון השש שנתי רמון
  • הרב ישראל שוורץ ינהל את חטה”ב בישיבת צביה
  • גיא כהן ינהל את תיכון אנקורי
  • גפנית גרין נבחרה לעמוד בראש אולפנת הדר גנים
  • נעה גרומן תנהל את התיכון באולפנת הדר גנים
  • רעות זילביגר תנהל את התיכון באולפנת אמית ישורון
  • עינת שביט תנהל את בי”ס נעמי שמר
  • הדר טוביס תנהל את בי”ס שמעוני
  • שירה גייר תנהל את בי”ס הס
  • עירית רוזנפלד תנהל את חמ”ד עמיטל
  • אושרי מנחם ינהל את ביה”ס הצומח “בראשית” ממ”ח בנים
  • יונית הדר תנהל את בי”ס קורצ’אק
  • זהבית הרשקו תנהל את בית חינוך אפיק
  • עדי הרץ תנהל את בי”ס אלונים

מערכת החינוך בפתח תקווה מקדמת חדשנות פדגוגית וטכנולוגית המתאימה למאה ה-21. אגפי החינוך בעירייה מציגים חדשנות הלכה למעשה. להלן עיקרי הדברים:

האגף לחינוך על יסודי

בבתי הספר העל יסודיים מגוון רחב של מגמות על, ייחודיות המהוות נקודת זינוק משמעותית לתלמידים ולתלמידות. בין היתר: מגמת אדריכלות ומגמת ננו טכנולוגיה בשש שנתי רמון, מגמת אמנויות הבמה בשש שנתי ארנס, בשיתוף ביה”ס למוסיקה רימון שפתח שלוחה לבני נוער בעיר פ”ת. מגמות נוספות: רובוטיקה, אומנות ווידאו ארט, מודיעין ולימודי אירן, מוסיקה, מדעי הרפואה, תיאטרון, מחול, קולנוע, ביוטכנולוגיה, כדורסל, כדור עף, אלקטרוניקה והנדסת מחשבים, צילום ועוד.

החינוך העל יסודי בעיר פתח תקווה פורץ דרך בתחומי החדשנות, היצירתיות וההתייחסות למקצועות העתיד, דרך חיזוק המקצועות המדעיים. האגף מקדם מגוון עשיר של תוכניות תואמות גיל וצורך. בין היתר:

תכנית “קמפוס צמרות” תפעל זו השנה השלישית לאחר שנתיים מוצלחות. מדובר בתכנית ייחודית וחדשנית המיועדת לתלמידים המצטיינים בחינוך העל יסודי בעיר בשכבות ז’- ט’ החל מסמסטר ב’ בשנה”ל תשפ”ב. התוכנית הינה יוזמה חינוכית פורצת דרך, וכוללת למידה התנסותית, חווייתית ויצירתית, תוך הרחבת הידע וכישורי התלמידים לטיפוח המצויינות האישית. במסגרת התוכנית נעשה שימוש בפדגוגיות מגוונות לטיפוח תלמידות ותלמידים בעלי יכולות גבוהות, תוך קידום סקרנות, חשיבה יצירתית וביקורתית וגיבוש יוזמה משלב הרעיון, דרך תכנון העבודה ועד ביצוע היוזמה.

מגמת רחפנים בתיכון ברנר תמשיך גם השנה וזאת לאחר שהתלמידים והתלמידות הביעו שביעות רצון לאחר שלמדו בהצלחה, לראשונה בארץ, 5 יחידות במגמת רחפנים במסלול טכנולוגי. במהלך השנה התלמידים משתתפים בקורס שנמשך מספר חודשים ומקנה להם ידע והעשרה במגוון נושאים כמו סרטוט תלת מימד, אווירונאוטיקה וקורס הטסת רחפנים. הקורס מומן ע”י הקרן לקידום החינוך והוא התקיים בשיתוף מינהלת עתידים בצה”ל, הפועלת תחת יחידה 81.

בחטיבת ארנס נפתחה מעבדת דמיון ראשונה מסוגה בארץ, המשך למעבדה שנפתחה בחטיבת ברנר ובהמשך למגמת סמ”ל (סייבר, מנהיגות ולמידה טכנולוגית). מורי החטיבות עברו הכשרה מתאימה ותלמידי החטיבות האחרות יוזמנו אף הם ללמוד במעבדות הדמיון.

בקרוב יפתח ‘המרכז העירוני למצוינות’ ע”ש שמעון פרס בשיתוף משרד החינוך. המרכז העירוני למצוינות הוקם ברחוב רמת הגולן בשכונת תקומה, על שטח של 2000 מ”ר ונבנו בו מעבדות ומרחבי למידה מתקדמים לטובת למידה חווייתית, חדשנית ויזמית, בהתאם לדגשים הפדגוגיים שניתנו ע”י מנהלות אגפי החינוך בעיר, ביחד עם הפיקוח והאגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך. למרכז פותחה תכנית פדגוגית בחינוך היסודי ובחינוך העל יסודי, המותאמת לבאי המרכז, וזאת על פי התפיסה של האגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך.

לטובת אקלים מיטבי בבתי הספר אימץ האגף את התכנית “סייף סקול” המספק ארגז כלים מקיף לאקלים בית ספרי בטוח וטוב יותר – הרצאות, מערכי שיעור, השתלמויות ועוד. במקביל מקדם האגף את התכנית “נעלה לירושלים” לחיזוק המורשת ובסימן לכידות ומעורבות חברתית, ואת תכנית המנהיגות “בשביל” המקדמת  מנהיגות צעירה, יזמות ומעורבות חברתית. התכנית מתקיימת במסגרת המחלקה להתנדבות רשותית אשר מקיימת השנה יום חשיפה עירוני למקומות התנסות ואף מפיקה לראשונה חוברת המרכזת את כל מאות מקומות ההתנדבות העומדים לרשות התלמידים והתלמידות.

חשוב לציין כי האגף ער לצורך בכוח אדם מיומן ואיכותי ומקדם לימודי תואר שני לעתודה ניהולית רשותית בשיתוף סמינר הקיבוצים, מקדם פיילוט לפיתוח הון אנושי בחינוך העל יסודי בשיתוף מכון מופ”ת אקדמיה ומשרד החינוך ומקדם פיתוח מקצועי להוראה מתקנת באנגלית בשיתוף משרד החינוך והפסג”ה.

 

האגף לחינוך יסודי –

האגף לחינוך יסודי מקדם חדשנות חינוכית המותאמת למציאות המשתנה, ושם דגש על חיבורים בקהילה, שיח, הידברות ושיתופי פעולה.

השנה מרחיב האגף את החינוך המונטסורי בעיר, ולבית הספר אלימלך כנר יצטרפו בתי הספר אמיר וחיים חפר (באופן צומח). פ”ת היא למעשה הרשות הראשונה בארץ שמפתחת קהילה של צוותי חינוך מהגיל הרך ועד לגיל הבוגר העובדת לפי שיטת המונטסורי ומכשירה את הצוותים תוך שיתוף קהילת ההורים. השנה תתקיים תכנית חדשה “סטארטאפ משפחתי” לפיתוח כישורי יזמות חברתית לתלמידי ה-ו. תכנית משותפת לתלמידים והורים, ותכנית חדשה לבנות מצווה “מסע להתבגרות”.

בנוסף, גם השנה ממשיך האגף לחינוך בתכנית “החינוך על פי אלפא” תכנית חינוך המקדמת חדשנות פדגוגית במציאות משתנה, המבוססת על תהליכי למידה וצמיחה המותאמים לדור הנוכחי – דור האלפא. כל זאת מתוך הבנת הצורך למענה לשונות, פיתוח לומד יצירתי, חושב ועצמאי תוך הקניית ערכים, מיומנויות וכלים הרלוונטיים לחייו. לתפיסה “החינוך על פי אלפא” יש ארבעה צירים מרכזיים: אלפא יזמות, אלפא מחקר ופיתוח, אלפא קהילה ואלפא סקול- בית הספר הווירטואלי העירוני המשלב למידה וירטואלית ופרונטלי במגוון תחומים: מתמטיקה שימושית, חוק וצדק. זואולוגיה, בניית אתרים, אנגלית וטכנולוגיה, חינוך פיננסי ועוד. בנוסף תפעל בבתי הספר התכנית סייף סקול – מערכת לניהול אקלים רגשי, חברתי ודיגיטלי, הכוללת סרטונים, מערכי שיעור וכלים העומדים לרשות הצוות.

בנוסף תפעל בבתי הספר תכנית לחיזוק השייכות ומיגור האלימות והחרמות. התכנית שהתגבשה לכדי “מצפן חברתי” נבנתה בשיתוף מורים, מפקחים, תלמידים והורים.

תכנית נקודת זינוק לצמצום פערים לימודיים וחברתיים לכיתות ה-ו תמשיך גם היא להתקיים בחופשות חנוכה ופסח.

תכנית “קודקוד” לתלמידים מצטיינים תמשיך גם השנה. מדובר בתכנית לתלמידות ולתלמידים מצטיינים בחינוך היסודי בעיר, פרי שיתוף פעולה של האגף לחינוך יסודי והאגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים במשרד החינוך. מסלול המצטיינים יפעל זו השנה השלישית בבית ספר “חיים חפר” בשעות אחה”צ, לתלמידי/ות כיתות ג-ה. 13. גם התכנית העירונית  “אורות” למצטיינים תפעל השנה, והיא מיועדת לתלמידי כיתות ג’-ו’ שהומלצו ע”י בתי הספר.

עולם המח”ר (הנדסה, מתמטיקה, חדשנות ורובוטיקה) – כיתות ד’ ישתתפו בתכנית ללימוד מתמטיקה בסביבה חדשנית תוך שימוש ברובוטים ותוכנות – תכנית עירונית לכל כיתות ד’ לקידום היעד העירוני לשיפור ההישגים במתמטיקה. התכנית בשיתוף חברת וויטק והטכניון.

מסלול המחוננים עבר לבי”ס פאול קור אשר נפתחה בו השנה מעבדת דמיון טכנולוגית וכן מקדם השנה כייחודיות צומחת חינוך דו לשוני.

נפתח מרכז ענן – מרכז טכנולוגי מדעי חוויתי במרחב של בית ספר קיבוץ גלויות.  מרכז זה מקדם חדשנות, יזמות וטכנולוגיה באמצעים טכנולוגיים, משחקים חדשניים והדרכה מקצועית שנבנתה ע”י חברת “תעשידע”.  המרכז שהוקם ע”י העירייה וחברת פיינל, יספק מענה לכלל התלמידים בבי”ס היסודיים בעיר.

תכנית אקדמיה לדיפלומטיה צעירה בשיתוף בית הספר לשגרירים צעירים תמשיך לפעול גם השנה ותחודש הפעילות של סיירת נגישות עירונית (בשיתוף המחלקה לעבודה סוציאלית קהילתית).

האגף לחינוך מיוחד

האגף לחינוך מיוחד תוגבר באנשי תפעול ובאנשי צוות באופן משמעותי. לאגף נוספו עוד גני ילדים, ולמערך כוח האדם נוספו עשרות מלווים וסייעות, והרשות ממשיכה בגיוס כוח אדם איכותי בכל עת. האגף ממשיך לקדם תכניות פדגוגיות חדשניות מוטות למידה עתידנית במסגרות הלימוד מגיל 21-3, בין היתר קידום תכנית אקדמאית של הפקולטה לחינוך באוניברסיטת בר אילן, המיועדת לילדי גן וכיתות חינוך מיוחד ומאפשרת למידה רב תחומית כולל חדר אימרסיבי. בנוסף, מקדם האגף פיתוח אפליקציה חברתית לילדי החינוך המיוחד בעיר, ומקיים הרצאות ומעגלי שיח לחיזוק החוסן ההורי.

השנה בית הספר אפיק עבר למתחם חדש ונוח, מרכז רגש המציע טיפולים פרא רפואיים לילדים עם צרכים מיוחדים נפתח השנה ברחוב חפץ חיים 15, ובנוסף אנו ממשיכים בשיתוף הפעולה עם עמותת אלו”ט במסגרתו מועבר קורס הכשרה לסייעות המלוות תלמידים על הרצף האוטיסטי למתן כלים מעשיים. במקביל אנו ממשיכים לקדם את המרכז למשפחות ברחוב הבעש”ט המספק מעטפת למשפחות בהם יש ילדים עם צרכים מיוחדים עד גיל 25, המרכז מופעל ע”י האגף לשירותים חברתיים.

אגף גני ילדים

מנהלת חדשה – טל הפטר נבחרה לנהל את האגף לאחר שד”ר מיכל אונגר פרשה לגמלאות בתום שנים של עבודה מסורה ומקצועית.

האגף ימשיך גם השנה לקדם גנים ייחודיים העובדים בשיטה האנתרופוסופית או המונטסורית, בקידום תכנית ללימוד אנגלית אשר כוללת את לימוד השפה האנגלית באמצעות האזנה, צפייה, קריאת ספרים ופעילויות עצמאיות בתחום, וכן תכנית ללימוד חשיבה מיחשובית תוך פיתוח תחושת מסוגלות בסביבה עתירת טכנולוגיה. האגף גם מקדם את התכנית “שוקלים מילים” בשיתוף אוניברסיטת ת”א, פרויקט “ספריית פיג’מות” המעודד קריאה ואוריינות, ביקורים ב“גן הספרים” המזמנים מפגשים חוויתים עם ספרים ומחזות, קידום תכנית מוזה באה לגן בו גננות מומחיות בתחום האמנות יקנו מיומנויות בתוך הגנים ויעודדו חינוך לאמנות ותרבות. התכנית באה לאחר שלפני כשנה נפתח בעיר גן מוז”ה. גן מוזה מהווה מרכז חינוך לאמנות וצריכת תרבות בגיל הרך, תוך הכרת מושגים ותכנים מתוך עולם האמנות, הגן יספק לילדי הגנים חוויה של ביקור בתערוכה ופעילות בסביבה מוזאלית. גן מוזה הוא חלק מתפיסת הגן העתידי של אגף גני הילדים, גן ברוח המאה ה-21, המחנך לראייה הוליסטית, מתכללת, החושפת את הילד/ה לשפע של גירויים ועולמות תוכן שונים. המרכז נפתח ברחוב ריינס וישמש גם מרחב לצוותי הוראה לפיתוח פעילויות המשלבות אמנות לקבוצות או באופן פרטני. הפרויקט בשיתוף משרד החינוך. אגף גני הילדים גם ממשיך להוביל מהלך משמעותי של גננות מובילות וסייעות מובילות המשביחות את הפעילות החינוכית בגנים ומחזקת את שיתופי הפעולה בגן. ומחוצה לו.

האגף לגיל רך

עיריית פתח תקווה מובילה בארץ בתחום הגיל הרך ומקדמת בעיר מודל ייחודי הכולל את פעילות האגף לגיל הרך המסייע לגנים הפרטיים בליווי, הדרכה והכוונה, וכן מייצר בעיר מעטפת נרחבת הכוללת את המרכז לגיל הרך ברחוב מבצע דקל 3 בו יש הכשרות, סדנאות ופעילות ג’ימבורי מודרכת. האגף פועל מול מעונות פרטיים (בעלי סמל תמ”ת), מחד ומול הפעוטות וההורים מאידך. השנה הוקצה קצין ביטחון ייעודי לטובת המעונות. האגף יקיים פעילויות פדגוגיות שונות וימשיך במיזם “ספריית פיג’מה” במעונות שיירשמו, ירחיב את הפעילות במרכז לגיל הרך בו יתקיימו השנה גם ליווי אמהות ואבות בחופשת לידה וטיפוליים פרה רפואיים כגון קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ניתוח התנהגות, הדרכות הורים, טיפולים רגשיים ולראשונה יתקיימו במקום גם טיפולי פיזיותרפיה לגיל הרך (מגיל לידה ועד גיל 6). האגף מקיים שפע של סדנאות, אירועים, הכשרות, מעגלי שיח ותמיכה, ופעילויות לפעוטות ולהורים.

השירות הפסיכולוגי החינוכי

צוות האגף לשירות פסיכולוגי חינוכי מלווה את צוותי החינוך בעיר, על כל הרצף הגילים כולל בחינוך המיוחד, החרדי והמוכש”ר. מעבר לכך מספק השירות הפסיכולוגי מענה להורים ולתלמידים בקבוצות, סדנאות, מפגשי ייעוץ פרטניים, ‘שישי קפה’ – סדנאות והרצאות להורים, תכניות ייחודיות ומקוריות, כגון: ‘זיגי הצב’ –  להסתגלות לכיתה א’ שמועברת בכיתות א’ ברחבי העיר, תכנית ‘בלשי הרגשות’ בגני הילדים לוויסות רגשי,  קבוצות התקשר”ות – להורים, מענה ייחודי בטיפת חלב (ליווי אמהות אחרי לידה), תכנית חברתית לביה”ס יסודיים “לכולם יש מקום”, סדנאות רגשיות לתלמידים, קבוצות העצמה לתלמידים ועוד. בנוסף קיים שירות פסיכולוגי משלים ובו מגוון מענים במימון ההורים לאחר סבסוד עירוני.

מוסיקה הקונסרבטוריון העירוני, הנחשב לאחד הטובים והמובילים בארץ, ממשיך ללמד אלפי ילדים מידי שנה מוסיקה, נגינה ושירה ולהפעיל תזמורות ומקהלות. במקביל ממשיך הפרויקט הייחודי בית ספר מנגן בבתי הספר היסודיים במסגרתו נחשפים התלמידים לנגינה ולכלי נגינה. במקביל לכל זאת, השלוחה של בית הספר למוסיקה רימון ממשיך בהצלחה גם השנה ויקיים קורסים כגון: קורס DJ, קורס הפקות מוסיקליות ועוד. השלוחה פועלת בהיכל התרבות העירוני.

 

בנוסף לכל אלה מקדמת עיריית פתח תקווה באמצעות המשרד לשוויון מגדרי, פיתוח וחדשנות בעירייה את הבית לחדשנות שיוקם במגדל ב.ס.ר אשר יהווה מרכז לשיתופי פעולה בין חברות הייטק, מרכזי רפואה, בתי ספר ומוסדות אקדמיה בעיר, אבן שואבת לחדשנות ופיתוח שתסייע ותקדם גם תלמידים ותלמידות ותחשוף אותם לעולם טכנולוגי מתקדם וחדיש. מדובר בלמידה רב תחומית, המבוססת על אקו-סיסטם עירוני, המאגד שיתופי פעולה עם חברות הייטק, מרכזי רפואה ומוסדות האקדמיה בעיר וסביב לה, וזאת כמערכת רבת רבדים על מכלול הפרטים, הקבוצות, הארגונים, המשאבים העירוניים והקשר ביניהם. תכניות ושיתופי פעולה כבר יצאו לדרך באמצעות “המנגנון” של הבית. הבית יפתח בשבועות הקרובים.

לתלמידי העיר מתקיימים תכניות פדגוגיות ושיעורים בנושא שמירה על איכות הסביבה, קיימות, הפרדת פסולת ומיחזור. עוד מתקיימים בעיר סיורי מורשת ולמידה על עברה של העיר באופן חוויתי, וכמובן מתקיימים אירועי ספורט בענפים שונים, לרבות השתתפות בתחרויות מקומיות וארציות.

עתודה ניהוליתכאמור במטרה להתגבר על הפער הדרוש במשאב האנושי – מורים ומורות הדרושים למערכת החינוך כמו גם מנהלים ומנהלות איכותיים, יזם מינהל החינוך בעיריית פתח תקווה שותפות עם התכנית לתואר שני (M.Ed) ב’ניהול מערכות חינוך’ בסמינר הקיבוצים, במסגרתו החליטו הגורמים השותפים להתמודד עם המצב באופן יצירתי המבוסס על העיקרון של איתור וחיזוק הכוחות הפנימיים, מתוך היכרות ומחוברות לתרבות העירונית והשאיפה לחדשנות, מצוינות ויזמות. מנהל התכנית בסמינר הקיבוצים הוא ד”ר גדי ביאליק אשר יזם את התכנית יחד עם מנהלת האגף לחינוך על יסודי ד”ר ירדנה חדד בשיתוף מרכז פסג”ה בפתח תקווה. בנוסף, מתקיים פיילוט לפיתוח הון אנושי בחינוך העל יסודי בשיתוף מכון מופ”ת אקדמיה ומשרד החינוך.

אבטחה וביטחון – גם השנה תמשיך האבטחה ההיקפית באמצעות אנשי אבטחה מיומנים ורכובים הנותנים מענה מיידי בשטח. המאבטחים מצוידים במערכת שליטה טכנולוגית לקבלת מידע והעברתו למרכז שליטה, וזאת באמצעות תוכנת שליטה ובקרה ייחודית וייעודית. התוכנה מספקת למאבטחים ולקב”ט הגזרה מידע בזמן אמת, כך שניתן לספק מענה מבצעי מהיר ויעיל עד להגעת כוחות הביטחון. לרשות המשל”ט עומדות גם עשרות מצלמות הפזורות ברחבי העיר ונותנות תמונת אמת למצב בשטח. לציין כי ברוב רובם של הגנים כבר הותקנו מערכות כניסה הכוללות אינטרקום הכולל מצלמה וקודנים. לאחרונה התקיים אימון מעשי -מרוכז של סיירת האופנועים העירונית ושל מאבטחי מוסדות החינוך.

גם השנה תינתן התייחסות מיוחדת לילדים אלרגיים. בבתי הספר בהם יש ילדים אלרגיים יהיה שלט מאיר עיניים בכניסה לביה”ס, ובחדר המורים יהיה שלט מפורט בו יופיע שם הילד, כיתה והאלרגיה הייחודית לו. בבתי הספר התקיימו הדרכות והסברים לצוותי המורים ולתלמידי הכיתות הרלוונטיות על ידי אנשי מקצוע ובמעורבות התזונאית העירונית. צוות חשיבה הכולל נציגות של ההורים התכנס במהלך השנה על מנת לדון בהעלאת המודעות וקידום הנושא. הצוות מקדם אירועים עירוניים, פתח קבוצת וואטספ לעדכון הורים ועוד.

אורח חיים בריא – מחלקת הבריאות העירונית  תקיים השנה תכנית  “מבצ”ים” מנהיגי בריאות צעירים” תכנית הכשרה לבני נוער במסגרת מעורבות חברתית, וכן תכנית של ליצני בריאות לבני נוער ולגמלאים אשר יטמיעו מסרים של בריאות בקהילה. המחלקה תמשיך  לקיים אירועים , פעילויות, הרצאות וסדנאות להעלאת המודעות לבריאות הגוף והנפש ומתן כלים מעשיים ליישום אורח חיים בריא עבור כל התושבים. לשאלות ניתן לפנות במייל לתזונאית העירונית [email protected]

במהלך תקופת הקיץ התקיימו ימי עיון והערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים לכל צוותי החינוך וההוראה, הסייעות ואנשי המינהלה. כמו כן, התקיימו כנסי הערכות והדרכות לרכזי ביטחון, מאבטחים ואבות בית.

הממולצים אונליין

לשיתוף הכתבה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם