(בניין עיריית פ”ת, צילום: עיריית פתח תקווה)

לקראת אישור צו הארנונה לשנת 2022: האם הארנונה בפ”ת תעלה?

לקראת אישור צו הארנונה לשנת 2022, ראש העיר רמי גרינברג ביקש לבחון את הפחתת העלאה שהמדינה מקדמת בכל הרשויות בישראל

בהמשך לפרסומים בתקשורת על ההתייקרות הצפויה בתשלום הארנונה עבור משקי הבית והעסקים בכלל הרשויות בישראל, כפי שיקבע ע”י המדינה, ראש העיר רמי גרינברג הנחה את גורמי המקצוע באגף ההכנסות לבחון את הנושא לעומק אל מול הגורמים הרלוונטיים במשרדי הפנים והאוצר לקראת גיבוש צו הארנונה לשנת 2022. הצו יובא לאישור מועצת העיר בסוף חודש יוני, ובו ישוקפו אתגרי התקציב הנוכחיים והעתידיים, מתוך כוונה לא להעלות ואף להוזיל את היקף תשלומי הארנונה, כפי שהיה בשלוש השנים האחרונות.

כזכור, ההחלטה לא להעלות את תשלום הארנונה למשקי הבית והעסקים בשנת 2021, יצאה לפועל אחרי שורה של צעדי התייעלות שהרשות ביצעה לאורך תקופת הקורונה ולפניה. בין יתר הפעולות שראש העיר קידם לטובת הנושא – הבקשה מספקי העירייה להירתם למאמצי הרשות בתקופת המשבר ולהוזיל את התשלום שהעירייה נדרשה לשלם בחמישה אחוזים, קוצצו תקנים מינהליים (בשונה מתקני רווחה וחינוך שנוספו), אוחדו אגפים, נדחו הטבות השכר של העובדים ופעולות התייעלות רבות נוספות. פעולות אלו אפשרו לרשות לשמור באופן תקדימי על תקציב 2021 מאוזן, למנוע העלאה בתשלום הארנונה ולאפשר עבור התושב שירות עירוני מקסימאלי.

כמו כן, על אף הקיטון המשמעותי בהכנסות העירייה כתוצאה ממשבר הקורונה, ניתנה הנחה לעסקים בסדר גודל של כ- 140 מיליון ש”ח וכן הטבות נוספות כמו ויתור על תשלום בחניית כחול לבן, הוקפאה האגרה בגין הוצאת כיסאות ושולחנות לבעלי העסקים, הוקפאו הליכי הוצאה לפועל ופעולות האכיפה ולא ניתנו דוחות בגין רישוי עסקים. בנוסף, משבר הקורונה גרר הוצאות משמעותיות בגין חלוקת עשרות אלפי חבילות מזון לקשישים ונזקקים, הסברה להתגוננות מול הנגיף, צרכי בטחון שוטף, הוצאות נוספות לטובת קידום הרווחה בתקופה זו ועוד.

ראש העיר רמי גרינברג “כבר שלוש שנים שבהן אנחנו מצליחים להביא לעיר את בשורת התחדשות והשדרוג כאשר במקביל אנחנו לא מעלים את היקף תשלומי הארנונה ואף מוזילים אותם, גם בשנה החולפת – שנת משבר שבה הכנסות העירייה פחתו באופן דרמטי. כחלק מתפישה זו, ביקשתי מגורמי המקצוע בעירייה לבחון את הפרסומים המצביעים על העלאה גורפת בתשלומי הארנונה בכלל הרשויות בישראל. אנחנו נעשה כל שניתן כדי שהדבר לא ישפיע על צו הארנונה לשנת 2021 בפ”ת, כפי שעשינו בשלוש השנים האחרונות.”

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x