לקראת הסופה הגדולה: תושבי מרכז פ”ת חוששים מהצפות והפסקות חשמל

החל ממחר מזג אוויר סוער שילך ויתחזק ביום שישי, משרד הפנים: קיים חשש לנזקים. האם עיריית פתח תקווה ערוכה לסופה?

לקראת הסופה הצפויה הגיעו מספר פניות של תושבי פתח תקווה לאימייל האדום של מערכת ‘פתח תקוואי’ מחשש להצפות וקריסת מערכת החשמל בסופה הקרובה.

“אני חושש מהסופה הקרובה, בכל פעם שיורד כאן במרכז העיר טיפה גשם הכבישים מוצפים ואי אפשר לחצות את הכביש. אדם שאין לו מגפיים לא יכול לחצות את הכביש ברחובות בחלק מהרחובות בעיר.” אומר לנו ב’ תושב המרכז השקט ומוסיף “בעבר היו הפסקות חשמל בגלל מזג האוויר, אנחנו מצפים שהלקחים מצד הגורמים הרלוונטיים נלמדו ויערכו כיאות לקראת סופ”ש הקרוב. שלא נמצא את עצמנו יושבים בשבת בקור ובחושך”.

תושב אחר סיפר “אתמול צעדתי בכביש הרב מלכא, היכן שמתקיימות העבודות על הפארק האקולוגי, כיון שהאגם בפנים התמלא במים, מישהו החליט שהדרך הקצרה ביותר לרוקן את המים זה להעביר צינור דרך המדרכה ולרוקן דרכו את המים. במשך שעות ארוכות לא היה ניתן לעבור במדרכה. ניסיתי לעקוף את השלולית הענקית וקיבלתי שפריצים של מים שמילאו את כולי במים מלוכלכים! אם ככה מתמודדים עם יום אחד של גשם קל, מה הולך להיות בסוף השבוע הזה??

יש לציין כי בהנחיות של משרד הפנים לרשויות המקומיות נכתב תחת הכותרת “היערכות למזג אוויר קיצון כי החל מיום חמישי צפוי מזג אוויר גשום וסוער שילך ויתחזק, וביום שישי יהיה מלווה בסופות רעמים, רוחות חזקות עם פוטנציאל לנזקים. על פי הנחיות משרד הפנים על הרשויות המקומית לנקוט בפעילות מונעת בתחום הגיזום למניעת מפגעים ולמניעת תקלות חשמל ובתחום הניקוז למניעת שיטפונות. עוד נכתב כי יש להעירך לגיבוי חשמל (גנרטורים) בכל האתרים החיוניים.

בחברת החשמל מציינים כי הם ערוכים לקראת הסופה וצוותי העבודה בשטח ערוכים לטיפול בכל הפרעה באספקת החשמל, נמשכות סריקות קווים ועבודות גיזום, במקרה של פגיעות ברשת, מרכזי השירות 103 יפעלו במתכונת תקלות בלבד ותודלקו ומוכנים לניוד למעלה מ  200 גנרטורים למקרה הצורך. שימו לב, לחברת החשמל ניתן לפנות גם באמצעות מסרון למס’ 0557000103.

בנוסף מוקד אגף התנועה יזרים הודעות לתקשורת על חסימות כבישים והמלצה לנוע בדרכים חלופיות בטוחות. כמו כן, משרד הבריאות מרענן את המידע לציבור וקורא לאוכלוסיות הקשישים וכן להורים לתינוקות ולילדים צעירים להישמר מפני הקור.

ומה בנוגע להערכות של עיריית פתח תקווה לסופה?

דובר עיריית פתח תקווה, חזי חקק מסר בתגובה לנו בתגובה: היום נערכה ישיבת מטה מורחבת בחשכת המנכ״ל עם כל גורמי העירייה לקראת הערכות למזג אוויר סוער. בשטח כבר מתבצעות עבודות הכנה.

אגף הרווחה פונה אל דרי הרחוב ומציע להם מחסה. אלה שיסרבו להתפנות יקבלו שמיכות, לבוש חם, כובעים, כפפות ואף ידאגו להם לארוחות חמות וכל שיתבקש. יש צוות סיוע של הרווחה שיהיה בשטח.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x