לראשונה: אישה חרדית מתמודדת למועצת העיר פ”ת

רחלי מורגנשטרן, חרדית-מודרנית ממרכז העיר, תתמודד בבחירות על מקום במועצת העיר, במסגרת רשימת הצעירים 'תכל'ס'. המטרה המרכזית: הקמת בית ספר ממלכתי חרדי

(רחלי מורגנשטרן, המתמודדת החרדית הראשונה למועצת העיר פ”ת. צילום: חלי חליוה סלע)

העיתונאי ישראל פריי, פרסם הבוקר בעיתון ‘השבוע ‘ של רשת קו עיתונות דתית רחלי מורגנשטרן, חרדית תושבת מרכז העיר, תתמודד בבחירות הקרובות על מקום במועצת העיר, במסגרת סיעת הצעירים ‘תכל’ס’. מורגנשטרן היא ממובילות הדרישה והמאבק לפתיחת בית ספר ממלכתי-חרדי בפתח תקווה, ולאחר ששבעה הבטחות ונחלה אכזבות, תנסה לפעול לטובת הרעיון, מתוך כתלי בניין העירייה.

מורגנשטרן, בת 30 ואם לשלשה, מוכרת בקהילת החרדים מודרניים כפעילה חברתית דומיננטית. לפרנסתה היא מתפקדת כשחקנית ומפיקת אירועי תרבות לנשים חרדיות. היא גדלה בבית ליטאי ובעלה ר’ עלי מורגנשטרן מגלם היטב את דמותם של החרדים החדשים, בהיותו רב ותלמיד חכם ובעל תעודת “יורה יורה” מהרבנות הראשית לישראל ומוסר שיעורי תורה בבית הכנסת ‘חפץ חיים’ במרכז העיר לצד עבודתו הבכירה בהייטק.

לפני כשנה, חברה מורגנשטרן לקבוצת חרדים שהעלו דרישה מול משרד החינוך והרשויות בישראל, לפתוח בתי ספר ממלכתיים חרדיים, שיהוו אלטרנטיבה למוסדות החינוך העצמאי שאינם כפופים לתכניות הלימוד של משרד החינוך ושאינם מספקים לימודי חול ברמה גבוהה עם הכרה פורמאלית בבחינות הבגרות.

במסגרת המאבק, הגיעו מורגנשטרן ועמיתיה למאבק עד לוועדת החינוך, שם הוחלט לחייב את העיריות להיענות לפתיחת ממ”ח, במקום בו קיימת דרישה והרשמה סבירה. מורגנשטרן ניסתה את כוחה מול הפוליטיקאים המקומיים, אך אלו לא ששו להירתם לטובת זרם החינוך החדש.

כעת, מבקשת מורגנשטרן להיכנס למועצת העיר, בכדי להשפיע מבפנים על הקמת הממ”ח, ולא רק. לדבריה, היא תהיה לפה למאות משפחות חרדיות מודרניות בעיר, שהנציגות החרדית הנוכחית לא מייצגת אותם נאמנה.

לאחר שבחנה שיתופי פעולה, בחרה רחלי מורגנשטרן להצטרף לרשימת ‘תכל’ס’, רשימת צעירים חדשה, שטרם ברור אם תצליח להיות מוקד סחף או שמא ניסיון כושל וחד פעמי בזירה הפוליטית המקומית.

הרשימה מחזיקה במיתוג צעיר ורענן כמו גם במצע המדבר ישירות אל לב הצעירים ומבטיח את מילוי כל צרכיהם והעלאת הנושאים החשובים להם לראש סדר היום.

יו”ר הרשימה הוא אלחנן פלהיימר, סטודנט אנרגטי בן 22, ובנו של חבר המועצה לשעבר ואחת הדמויות היותר חזקות בפוליטיקה המקומית: עו”ד יעקב פלהיימר.

במקום השני ברשימה ניצב אליה סלומון, בן 27, סטודנט ודובר אגודת הסטודנטים בבר אילן, ובמקום השלישי, כאמור, רחלי מורגנשטרן. את הרביעייה הראשונה חותם ציון ביינסאי, בן 24, חייל משוחרר וסטודנט מזה כשנה, המבטיח “לעמוד לצד הצעירים לקבלת מלגות לימודים, הגדלת מקומות תעסוקה לצעירים והעמדת יכולת דיור הולמת לצעירים”

קונים באלי אקספרס, איביי, אמזון וחוסכים מאות שקלים בחודש:
משחקי ילדיםבגדי ילדיםבגדי נשיםבגדי גברים, סלולרגאדג’טים




0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יוכבד הולנדר
5 years ago

כל הכבוד…
יש הרבה מה לעשות בשביל הצעירים פה בעיר…
אני חושבת שהיא יכולה להזיז עניינים…

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

1
0
Would love your thoughts, please comment.x