צילום: באדיבות קהילת רננים הספרדי

לראשונה בפ”ת ובישראל: בית מדרש למגידי שיעורים בדף היומי בשילוב ירושלמי

היוזם ראש בית המדרש הרב ישראל ריאני: היעד הוא שכל מגיד שיעור יפתח מספר שיעורים שבועיים בסוגיות אקטואליות מהתלמוד הירושלמי למספר קהילות בעיר

עם פתיחת ‘זמן קיץ’ בשבוע הבא יפתח בית מדרש ראשון מסוגו למגידי שיעורים בדף היומי בשילוב ירושלמי. מדובר בבית מדרש ראשון מסוגו בישראל בכלל והוא יפתח כאן בפתח תקווה.

כידוע שגם אברכים תלמידי חכמים הממיתים עצמם באוהלה של תורה לא תמיד מגיעים לחלק של הלימוד הירושלמי, וידוע ומפורסם שכל פוסקי הדורות בהם מרן בעל השבט הלוי ומרן בעל היביע אומר הוציאו פסקי הלכה רבים ומחודשים בזכות בקיאותם הרבה בתלמוד הירושלמי.

הרב ישראל ריאני
הרב ישראל מאיר ריאני

הרב ישראל מאיר ריאני רב קהילת ‘רננים הספרדי’ ומייסד ארגון רבני ‘בנועם’ מספר ל’פתח תקוואי’ על היוזמה: “למעשה בבית המדרש ילמדו הרבנים מגידי השיעורים יחד עם הדף היומי בתלמוד הבבלי את הסוגיות המקבילות בתלמוד הירושלמי, כאשר היעד הוא שכל מגיד שיעור יפתח מספר שיעורים שבועיים בסוגיות אקטואליות מהתלמוד הירושלמי למספר קהילות בעיר.”

לדבריו יש כבר למעלה מעשרה מגידי שיעורים שהצטרפו לבית המדרש, ולצורך הצלחת המיזם בית המדרש יוציא גם גיליון אינטרנטי שבועי שיעסוק בסוגיות אקטואליות בירושלמי.

הרב ריאני מוסיף כי כל תושב פתח תקווה שמעוניין לבוא וללמוד, גם אנשי עסקים שכירים ועצמאים שמפנים מזמנם העמוס לבוא וללמוד יכולים להגיע לבית המדרש ולהצטרף ולהיות חלק מבית המדרש בלימוד הירושלמי.

בית המדרש ‘רננים הספרדי’ ברחוב חיים זכאי 2 בכפר גנים ג’ בפתח תקווה יהיה פתוח ללומדים החל מהשעה 9:00 בבוקר ועד 14:00 בצהריים.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מנחם רהט
8 years ago

עיקר נשמט מהספר כלומר מהידיעה. הירושלמי הוא תלמודה של ארץ ישראל, הניגוד לבבלי שהוא תלמודה של גולה. כל מילה נוספת מיותרת.

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

1
0
Would love your thoughts, please comment.x