לראשונה בפתח תקווה – יריד תעסוקה ולימודים

תופעת החרדים שיוצאים לעבוד רק הולכת וגדלה. הביקוש גדל, המעסיקים מעוניינים, אבל אף אחד מהצדדים לא יודע כיצד למצוא את השני. זאת הסיבה שמרכז "מפת"ח" עורך ביום רביעי, י' אב, יריד תעסוקה מיוחד לציבור החרדי כאן בפתח תקווה

(צילום: יעקב כהן)

“הרעיון הוא לקשר בין החרדים שרוצים לצאת לעבוד ובין מקומות העבודה השונים” אומר לנו אהרון גפני, ממארגני היום הפתוח. “אנשים פנו אלי שוב ושוב. ביקשו ממני כל פעם רשימה מעודכנת של כל מקומות העבודה שאני יכול להציע. ככה הבנו שיש צורך לעשות יום פתוח”

כמה מעסיקים צפויים להיות ביום הפתוח?

“בעיקרון, נכון לעכשיו יש כ-30 מעסיקים. כל החברות שבאות להציע עבודה הן חברות שפועלות, לפחות חלקית, בפתח תקווה-ככה שהעבודה תהיה בעיר”

מדובר במספר לא מבוטל. מאיזה תחומים מגיעים המעסיקים?

“למען האמת הם מגיעים מכל תחום. החל משירות לקוחות ועד למשרות בכירות בהייטק”

מרכזי מפתח, שהקמתם החלה לפני עשור, הוקמו ביוזמה משותפת של ג’וינט ישראל-תבת ומשרד הכלכלה, ובתהליך ממושך פועלים כיום בשיתוף בין מפעילים עסקיים למשרד העבודה והרווחה. המרכזים מיועדים לפיתוח תעסוקה איכותית ומותאמת עבור החברה החרדית. כיום מקיימים המרכזים שיתופי פעולה עם מאות מעסיקים, מוסדות לימוד וגורמים נוספים במטרה להבטיח שילוב מיטבי בתעסוקה של גברים ונשים מהקהילה החרדית.

הסניף הפתח תקוואי נחנך לפני כשנה וחצי, ובינתיים, מאות חרדים השתמשו בשירותים אותם הוא מציע. בהם קורסי אנגלית , מחשבים ועוד

כשהגענו לפתח תקווה, מספר לנו גפני, פנינו לראש האגף לשירותים חברתיים הרב אשר שוקר ובעזרתו והכוונתו הצלחנו למפות את צרכי התושבים ולפתוח יחד מסלולים מותאמים אישית לצרכי העיר.

הכנס שייערך מיד לאחר תשעה באב הוא פרויקט ייחודי, שטרם נראה כמותו. למרות שבעבר נערכו ירידי תעסוקה, לראשונה יהיה יריד המשלב גם עבודה בשכר גבוה וגם לימודים במגוון תחומים אומר גפני

לא מעט חרדים אין להם עדיין הכשרה כלשהי, מה יעזור להם היריד?

“בוודאי שהוא יעזור. חוץ ממעסיקים יהיו בכנס גם מרכזי לימוד כמו אוניברסיטת בר אילן, הטכניון הקריה האקדמית אונו ועוד גם המעסיקים יציעו עבודות לאנשים עם ניסיון ואנשים בלי ניסיון. המטרה היא באמת לעשות יום מיוחד שיעזור לכל חרדי שמעוניין בכך לצאת לשוק העבודה”

כמה אנשים נעזרו במרכז מפתח פתח תקווה עד כה?

“מדובר במאות אנשים, מעל ל-1,500 איש. בכמה מישורים. בין אם זה קורסי אנגלית מחשבים ועד הכשרות מקצועיות ומימון לימודים כמו”כ ייעוץ ואבחון תעסוקתי

כמות מכובדת בהחלט, מה הצפי שלכם לכנס עצמו?

“אנחנו מאמינים שיבואו באזור ה-500 איש”

לאחר שהעירייה לקחה על עצמה חלק ניכר במימונו היום הפתוח מתקיים בשיתוף עיריית פתח תקווה והרב אשר שוקר ראש האגף לשירותים חברתיים בעירייה, ויערך באולם החושן שברחוב מנחם בגין81  בהדר גנים. “אנחנו חייבים להוקיר תודה לחבר המועצה הרב אשר שוקר, בלי התמיכה הסיוע והדחיפה שלו לא היינו יכולים להרים את היריד הזה” אומר גפני.  

בחירת התאריך, למי שתהה על היום, לא נעשתה במקרה. “מדובר ביום הראשון של בין הזמנים. זה היום בו כולם בבית ואף אחד עוד לא נסע לטיולים. תבין שלמחרת היום כולם מתחילים לצאת לנופש השנתי שלהם” אומר גפני.

הכנס המיוחד של המרכז הוא אחד מתוך שורה ארוכה של פרויקטים שמרכז מפתח  מפעיל לאורך כל השנה. “בשביל זה הוקמנו, בשביל לעזור ולתת מענה לצרכים השונים בציבור החרדי” מסכם גפני.

חנוך רוגוזינסקי, מנהל מרכזי מפתח, בנצי שוורץ אהרון גפני אשר שוקר פיני גרוס. צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן




0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
חנה
6 years ago

איזה חברות יהיו? שנדע אם כדאי לבזבז את הזמן…

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

1
0
Would love your thoughts, please comment.x