לראשונה נערך בפ”ת חידון עירוני בנושא שואה “ללמוד- לזכור ולא לשכוח”

המרכז העירוני לתיעוד, לחקר ולהנצחת השואה בראשותו של חבר מועצת העיר משה פלדמר ובניהולה של מיכל אשר, השיק לראשונה בעיר חידון בנושא השואה לתלמידי התיכון בעיר. החידון התקיים בסימן "ללמוד- לזכור ולא לשכוח".

(צילום: גדי לויתן)

מטרת החידון היא להתחבר לפרק היסטורי זה של מאורעות השואה ולהעצים  את התלמידים באמצעות לימוד חוויתי ומעשיר, חיזוק הקשר והאמפטיה למאורעות השואה בכלל וניצולי השואה בפרט ולהערכת תעצומות נפשם. פעילות זו תסייע לחיזוק המורשת היהודית של התלמידים תוך הנחלת מורשת השואה והעברתה מדור לדור.

בחידון התקיימו שני שלבים:

שלב א’  התקיים ביום ראשון 5.3.17 התלמידים נבחנו בבתי הספר באמצעות מבחן אמריקאי המורכב מ-33 שאלות. 2-3 תלמידים עם הציונים הגבוהים ביותר מכל בית ספר, העפילו לחידון העירוני- פומבי שנערך בהיכל התרבות העירוני ביום שלישי 25.4.17 .

כהכנה לחידון הבית ספרי, התלמידים נדרשו  ללמוד מספר פרקים מתוך חוברת הלימוד “שואה וזיכרון” של ישראל גוטמן.

23 תלמידים מעשרה תיכונים בעיר הגיעו ביום החידון בצהריים להיכל התרבות לחידון מקדים, לאחר מכן נפגשו עם ניצול שואה תושב העיר מר שלום ויינרמן אשר סיפר להם את שעבר עליו ועל משפחתו בתקופת השואה.

בשעה 18:00 החל החידון ו- 23 המתמודדים עלו לבמה נרגשים ולאחריהם עלו לבמה חברי ועדת שיפוט. יו”ר הועדה הינו מ”מ ראש העיר איציק דעי, רזי ממט, משה וולך מחבר החידון, רונית לוין מורה מתיכון גולדה המלווה משלחות תלמידים לפולין וצבייה לבובי יקירת העיר.

לאחר השלב הראשון, כל המתמודדים ירדו מהבמה ובזמן שצוות השופטים חישב את מספר הנקודות, תלמידי הקונסרבטוריון העירוני: נועם פיפנו, טל אוקסטרוד, מקס דורון, שי חופי וגיא אדלר בהדרכתו של המנצח מר מיכאל דלמן, ניגנו משירי ארץ ישראל.

בהמשך הכריז מ”מ רה”ע הממונה על החינוך הדתי איציק דעי על 16 המתמודדים שעלו לשלב השני, בו נשאלו שאלות על דמויות בשואה. לאחר שלב זה עלו 8 מתמודדים שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר, וראש העיר איציק ברוורמן עלה לבמה ושאל את “שאלת ראש העיר”.

בסיום התחרות הוכרזו שלושת המקומות הראשונים:

  • במקום הראשון זכתה שני לוסטיג מתיכון אחד העם, שזכתה במצלמת אקסטרים.
  • למקום השני הגיעה נגה וינטר מתיכון בן גוריון, שזכתה בטאבלט.
  • למקום השלישי הגיעו שני תלמידים: אמיל דיסקין מיצחק שמיר ותומר זהורי מהרב תחומי ב’ אשר זכו, כל אחד, ברמקולים בלוטוס.
(צילום: גדי לויתן)

משה פלדמר “מהלך זה של חידון בנושא שואה, הינו נדבך נוסף בציווי שלנו “לזכור ולא לשכוח.” מפעל זה יהיה למסורת בעיר ומודל לחיקוי גם לערים אחרות. כולי תקווה כי מעורבות בני נוער בנושא זה תימשך גם במהלך השנה כולה. אני רוצה לברך את כלל התלמידים שהשתתפו, להודות לצוות השופטים בראשותו של מ”מ ראש העיר איציק דעי ולברך את כלת החידון שני לוסטיג.




0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x