מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

לשמור על השמיעה בלי לצאת מהבית: הכל על בדיקת שמיעה אונליין

תמונה מ pixabay

את חמשת החושים שלנו, נוהגים לקחת כמובנים מאליהם, לפחות עד לרגע שאיכותו של אחד מהם יורדת. ניקח לדוגמא את חוש השמיעה שלנו, שנשחק עם השנים בשל רעשים חזקים מהסביבה שאין לנו שליטה עליהם, ורעשים חזקים שהיה עדיף אם היינו חוסכים מעצמנו (לדוגמא אוזניות על פול ווליום בתוך האוזן שלנו). בדיקת שמיעה אונליין נוצרה בשנים האחרונות בכדי לסייע לנו לבצע בדיקות מידי פעם, מבלי להגיע למכון השמיעה ולו רק כדי לוודא שהכל כשורה. האם זה מספיק? איך בכלל עושים את הבדיקות האלו?

סוגים של בדיקת שמיעה אונליין

בדיקת שמיעה אונליין כדאי לבצע באופן סדיר, אבל זה לא אומר שצריך להזניח אותה במחשבה שאנחנו בשליטה. השמיעה היא אחד הנכסים החשובים ביותר שלנו, שנפגעים עם השנים בין אם באופן טבעי או לא. העניין שהוא שכשמדובר בחוש השמיעה, יש לנו שליטה לפחות על חלק מהגורמים שעלולים לפגוע בו; חשיפה לרעש בעוצמה גבוהה מידי, רעשי פיצוצים וירי, רעש תעסוקתי ועוד. ברגע שנמנעים מסוגים כאלו של רעשים, אפשר לשמר את איכות החיים הגבוהה שלנו.

מידי פעם רצוי כמובן לבצע בדיקת שמיעה, כשבדיקות המתבצעות אונליין נחלקות לכמה סוגים:

  • צלילים במגוון תדרים – בממוצע, אדם מסוגל לשמוע תדרים הנעים בין 20 הרץ ל- 20,000 הרץ, כשביום יום אנחנו נחשפים בעיקר לתחום של בין 125-8000 הרץ. ככל שאנחנו מתבגרים פוחתת יכולתנו לקלוט ולשמוע תדרים גבוהים, וזו גם הסיבה מדוע אנשים מבוגרים מתקשים להבין או לשמוע צלילים מסוימים שילדים כן מצליחים לשמוע. בדיקה אונליין תבדוק את היכולת שלכם לשמוע צלילים שונים בתדרים שונים.
  • סביבה רועשת – בדיקה אחרת בוחנת את היכולת לשמוע מילים והבהרות בסביבה רועשת. הבדיקה מדמה מציאות יום יומית עמה מתמודד האדם הממוצע, ובודקת עד כמה נפגעת יכולת השמיעה שלנו בשל אותה מציאות.
  • שאלונים – אופציה נוספת של בדיקת שמיעה אונליין היא לגשת לשאלונים שמטרתם לבדוק האם הנבדק סובל מליקוי שמיעה ברמה כלשהי. השאלון לרוב משולב עם בדיקות נוספות, שכן שאלון בלבד לא יספק תשובות חד משמעיות ומהימנות ויש לחזק אותן עם בדיקה שבודקת בפועל את איכות השמיעה של האדם, ולא את איכות השמיעה שהאדם חושב שהוא שומע.

 

האם בדיקות אונליין יספיקו בכדי לאבחן ליקוי שמיעה?

התשובה היא, חד משמעית לא! אין ספק כי בדיקת שמיעה אונליין תוכל לתת אינדיקציה לבעיית שמיעה ברמה מסוימת, אך אם האדם לא פונה לאחר מכן לרופא מקצועי שיבחן לעומק את הבעיה, הרי שאין לבדיקות הללו כל מטרה. פנייה לגורם מקצועי תסייע בהתאמת מכשירי השמיעה המתאימים במידת הצורך, כלי התמודדות שונים וטיפים לשמירה על איכות השמיעה לאורך זמן. זכרו, לעולם אין תחליף לגורם מקצועי אנושי!

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x